• NiniMe

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Maj/Juni/julitråden 2008 del 8: Nu har våra älskade bebisar kommit!

Välkomna alla Maj/juni/juli-mammor 2008 

Tiden går fort när man har roligt och nu är det dags för ännu en tråd där vi som fått våra UNDERBARA bebisar  i Maj, juni och juli 2008 samlas och pratar om allt mellan himmel och jord!  Även om kärleken till våra barn är stor är det ibland nödvändigt och skoj att fly undan vardagen bestående av bland annat spykaskader, bajsblöjor, matning och bebispussande med en stund i vår kära lilla tråd 

Vissa av oss har hängt ihop under större delen av graviditeten  medan andra hakat på under tidens gång. Alla är självklart lika välkomna hit för att prata av sig, jämföra erfarenheter,älta, skratta, gråta och dela med sig av råd eller få stöd i vardagen Glad
    Här e vi som hänger i denna tråden
    TREUHannapanna -83 Elliot 080521, Lillasyster jäser bf 8/3 Västerås
    MiaMarias -79, Gabriel 080529 - Lund
    Jenna82 -82, Leia 080602, Nova 041021, Liam 030603 - Bålsta
    Ballong -85, Mio 080604, Halmstad
    Memini -78, Julia 080604, Emma 031026 - Karlstad
    Hannajo -75, Oskar 080606, Elvira 041210, Kalle, Jossan, Mathilda (bonusar) - Laxå
    Applepie -76, Karla 080610, Maja 070112 -Syskon jäser bf  27/3 London
    SaraA -89 Marwin 080610 - Landskrona
    Tjej 83 -83. Anton 080612 & Tindra 060713 -Borås
    Jesslin -72 , Emilia 080613, Sofia 041012, Stockholm
    Luloo -85, Alvin 080616
    MammaHeidi -80, Leia 080617, Citrina 061007 - Alingsås 2 mil utanför
    Numberone-83, Ellen 080618, Agnes 090615, Falkenberg
    Casper och Novas mamma -82, Nova 080621, Casper 040115 - Gävle
    Glad och lycklig-83, Oliver 080621, Wilma 060713 - Norrköping
    MCH -77, Erik 080622 -Syskon jäser Göteborg
    EnSanna -81, Julia 080626- Syskon jäser bf 14/3 Stockholm
    Ninni13 -82, Sigge 080626 Alexander 090924- Eslöv
    Ericasmamma -84, Loke 080626, Erica 060202 - Norrköping
    Vår gamla tråd:

Detta kan våra söta 1-åringar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m46756624.html

• Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
  • Lilla Fjun
    Apple Pie skrev 2010-04-06 21:44:45 följande:
    Jag tror att hon försa sig, vi gjorde RUL, och sa att vi inte ville veta..mot slutet så sa hon ''så ja, allt var normalt med henne...paus paus paus, eller ja honom'' det var en flicka! Men ja vi får väl se ;) Ensanna: Kul att läsa din lilla berättelse Julia och Karla och Linn och Tara är ju lika gamla! Idag var första dagen med alla tre och det gick bra, fast jag och Tara håller på att bli förkylda, min man och Karla har precis varit sjuka, inte så kul! Trött är jag och hoppas att inte lilla Tara (1 vecka idag) blir sjuk.
    Om hon sa så och rättade sig själv så var det ju rätt uppenbart att hon försa sig.

Vår BM sa "han" men gjorde inte ens en blinkning i fall hon försa sig utan babblade bara vidare som om inget hänt. Jaja vi får väl vänta och se - det är ju bara det att vi är nyfikna
  • Tjej 83
    NiniMe skrev 2010-04-08 11:08:50 följande:
    Så då kommer INTE tråden att stängas mer efter 3 månader härligt :)
    va?
  • SaraA

åå va mysigt med två så. Skulle så gärna vilja ha ett lite syskon till Marwin. Men de får vänta ett tag än. Läser ju i skolan nu för tillfället och känner inte riktigt för att avbryta studierna. Men är ju lite mer än 2,5 år kvar att läsa. Tråkigt.

• MiaMarias

Imorgon ska vi ta tåget upp till Dalarna och mina föräldrar, det kommer bli spännande. =)

Vagnen har punktering, så han får på sig gåselen redan här hemma, vagnen skulle vi ändå inte ha med, hade tänkt ta sambon med, så kunde vi haft Gabriel i vagnen och sen kunde sambon ta med vagnen hem.

Jag kommer ta sambons stora fjällryggsäck, så händerna kommer vara fria =)

ny mobil har jag också, riktigt roligt. vi startar vår resa kl.07 här från våran lilla busshållsplats och sen är vi framme i den lilla byn kl.16.15, så det är hela dagen.

I och med att vagnen har punktering så cyklade vi till dagis idag, en liten lagom färd på 3 minuter. Jag trodde ju att det bara var lite slut på luft igår, så vi pumpade vagnen på sportex på nova, där är de trevliga. men imorse när vi skulle iväg en stund innan nio så visade det sig punka.

Kom ju på sen att vi skulle cykla, så in med vagnen, upp till lägenheten och hämta våra cykelhjälmar, sen ner i källaren och hämta cykeln.

Gabriel gillade att cykla till dagis, så det ska vi nog göra fler gånger nu, det går ju så snabbt. På vägen hem sa han att han tyckte det var mysigt att cykla. =)

En rolig sak som hände: innan maten, så pekade Gabriel på telefonen och sa att han skulle ringa ett samtal. hihihi  få se om han sitter på kontor när han ska börja arbeta.

• MiaMarias

Nu är det dags att sova, ni får ha det så bra, så kommer jag tillbaka på onsdag.

kanske smyger in i helgen, och kollar läget lite när jag är i Dalarna också, vi får se.

Jag ska träffa många släktingar, fixar till en kusinträff, min kusin fick en dotter i oktober 08, så det var roligt.

Hoppas få till ett kort på mormor och alla hennes 3 barnbarnsbarn, det blir roligt att ha i framtiden. jag träffade ju min mormors mor, hon blev 89 år, så henne minns jag, då jag var 11 när hon dog.

ha det gott alla tråd-vänner =)

• PrickigBallong

Mio har fått ögoninflammation och idag är det min tur att vara hemma. Han har varit hemma hela veckan så det är nog på bättringsväg nu. Jag ska ringa till vårdcentralen sen och be att få komma ner med honom.

Jag tycker mio har inte blivit riktigt frisk sen i julas, snorig och hostig.

• Lilla Fjun

E har varit snorig nästan konstant sedan han började på dagis men inte fått öroninflammation tack och lov!! Tröttsamt när näsan ska rinna jämt!

• Tjej 83

nu är barnen friska från magsjuka i 2 omgångar, snoriga, febriga, hosta i 2 veckor osv.
    NU är de helt friska!!!  hurra

Ska snart in till stan, de ska få nya skor, o slippa gå med vinterkängorna...
    Så ska de få ha sina fina vårjackor som ja sydde till dem, o kanske va utan mössa med!
    grymt varmt idag, o i helgen väntas de 17 grader hörde ja..  gött !!!

så de blir till o va ute i trädgården o hoppa på studsmattan, får plocka fram den med..

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...