• NiniMe

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Maj/Juni/julitråden 2008 del 8: Nu har våra älskade bebisar kommit!

Välkomna alla Maj/juni/juli-mammor 2008 

Tiden går fort när man har roligt och nu är det dags för ännu en tråd där vi som fått våra UNDERBARA bebisar  i Maj, juni och juli 2008 samlas och pratar om allt mellan himmel och jord!  Även om kärleken till våra barn är stor är det ibland nödvändigt och skoj att fly undan vardagen bestående av bland annat spykaskader, bajsblöjor, matning och bebispussande med en stund i vår kära lilla tråd 

Vissa av oss har hängt ihop under större delen av graviditeten  medan andra hakat på under tidens gång. Alla är självklart lika välkomna hit för att prata av sig, jämföra erfarenheter,älta, skratta, gråta och dela med sig av råd eller få stöd i vardagen Glad
    Här e vi som hänger i denna tråden
    TREUHannapanna -83 Elliot 080521, Lillasyster jäser bf 8/3 Västerås
    MiaMarias -79, Gabriel 080529 - Lund
    Jenna82 -82, Leia 080602, Nova 041021, Liam 030603 - Bålsta
    Ballong -85, Mio 080604, Halmstad
    Memini -78, Julia 080604, Emma 031026 - Karlstad
    Hannajo -75, Oskar 080606, Elvira 041210, Kalle, Jossan, Mathilda (bonusar) - Laxå
    Applepie -76, Karla 080610, Maja 070112 -Syskon jäser bf  27/3 London
    SaraA -89 Marwin 080610 - Landskrona
    Tjej 83 -83. Anton 080612 & Tindra 060713 -Borås
    Jesslin -72 , Emilia 080613, Sofia 041012, Stockholm
    Luloo -85, Alvin 080616
    MammaHeidi -80, Leia 080617, Citrina 061007 - Alingsås 2 mil utanför
    Numberone-83, Ellen 080618, Agnes 090615, Falkenberg
    Casper och Novas mamma -82, Nova 080621, Casper 040115 - Gävle
    Glad och lycklig-83, Oliver 080621, Wilma 060713 - Norrköping
    MCH -77, Erik 080622 -Syskon jäser Göteborg
    EnSanna -81, Julia 080626- Syskon jäser bf 14/3 Stockholm
    Ninni13 -82, Sigge 080626 Alexander 090924- Eslöv
    Ericasmamma -84, Loke 080626, Erica 060202 - Norrköping
    Vår gamla tråd:

Detta kan våra söta 1-åringar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m46756624.html

• Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
  • Tjej 83
    Lilla Fjun skrev 2010-04-06 20:12:38 följande:
    RUL idag och det gick bra V 17+3 idag och BF tillbaka där vi började på 10 sept. Vi vill gärna veta om det blir en pojk eller flicka men här i GBG säger de inte på RUL. Stirrade som en galning efter en snopp när de mätte lårbenet men kunde inte se något BM sa konsekvent "den" under hela undersökningen men på slutet så fick vi vänta jättelänge för att bebisen skulle lägga sig rätt så hon kunde kolla hur navelsträngen gick in. När den tillslut vände sig rätt sa hon "så nu vände han sig rätt" Tror ni att det var en slump att hon råkade säga "han" eller tror ni hon försa sig ??
    Lessen men tror hon sa han för man brukar säga han om saker...
    men ni får väl ta o kolla upp det lite senare då?! om ni inte kan hålla er hihi
  • Lilla Fjun

Ja, det är säkert så att säger man något så säger man han det tror jag oxå. Det är ju bara att man spekulerar lite. Vi ska göra köns-UL om några veckor. Det gjorde vi sist med

• Tjej 83
    Lilla Fjun skrev 2010-04-06 20:25:47 följande:
    Ja, det är säkert så att säger man något så säger man han det tror jag oxå. Det är ju bara att man spekulerar lite. Vi ska göra köns-UL om några veckor. Det gjorde vi sist med
    men ni fuskar ju 
    ja ville de med Anton men Richard vägra! så ja fick inte..  så de vart överraskning med båda..  :)

se om ni får en liten tjej denna gången då?
  • Lilla Fjun
    Tjej 83 skrev 2010-04-06 20:29:23 följande:
    men ni fuskar ju  ja ville de med Anton men Richard vägra! så ja fick inte..  så de vart överraskning med båda..  :)se om ni får en liten tjej denna gången då?
    Det bli bra vilket som För Eriks del är klart att det skulle vara roligare med en lillebror än en lillasyster när de blir så jämna i ålder. För egen del blir jag glad oavsett (fast jag skulle gärna vilja bli mormor en dag och då krävs det ju en liten tjej )
  • Tjej 83
    Lilla Fjun skrev 2010-04-06 20:33:20 följande:
    Det bli bra vilket som För Eriks del är klart att det skulle vara roligare med en lillebror än en lillasyster när de blir så jämna i ålder. För egen del blir jag glad oavsett (fast jag skulle gärna vilja bli mormor en dag och då krävs det ju en liten tjej )
    ja tänkte att ja ville gärna ha en flicka som ja kunde klä i söta klänningar o tofsar o flätor i håret osv.
    ja ja fick en dottern, men hon vägrar ju klänning o tofsar 
    nu senaste året har klänningar gått bra men bara vissa...  o tofs är ok när hon ska sova.
    hallå!!  haha

klart de blir bra vilket som...  men vill du bli mormor så ja då måste ni ha en tjej om inte nu så kanske sen??   :)
  • Lilla Fjun

Det är nu eller aldrig Vi  ska inte ha fler än två barn. Sambon vägrar, han ville helst bara ha ett, tyckte att två är ok men under inga omständigheter tre. Funkar för mig med

• Tjej 83

hehe asså!   Richard sa så med, bara 2
    ja har sagt ja vill ha 3, men nu när de är 2 o 4 år så är de så bra med allt
    de har så kul ihop o de är lätt o ta med den själv överallt.
    ska vi göra nåt ihop kan ja ta ena o Richard den andre tex.
    men 3 så är det en över

så njee blir nog inga mer här heller,,  funderar fram till aug sen är de förbi hehe. kör med somamrbarn 

• JLS
    RUL idag och det gick bra V 17+3 idag och BF tillbaka där vi började på 10 sept.Vi vill gärna veta om det blir en pojk eller flicka men här i GBG säger de inte på RUL. Stirrade som en galning efter en snopp när de mätte lårbenet men kunde inte se något BM sa konsekvent "den" under hela undersökningen men på slutet så fick vi vänta jättelänge för att bebisen skulle lägga sig rätt så hon kunde kolla hur navelsträngen gick in. När den tillslut vände sig rätt sa hon "så nu vände han sig rätt" Tror ni att det var en slump att hon råkade säga "han" eller tror ni hon försa sig ??
    Grattis till lyckat RUL

Tror inte du ska tolka in för mkt i det faktum att hon sa han faktiskt
    Julia 08 och bf mars 2010
  • Apple Pie
    RUL idag och det gick bra V 17+3 idag och BF tillbaka där vi började på 10 sept. Vi vill gärna veta om det blir en pojk eller flicka men här i GBG säger de inte på RUL. Stirrade som en galning efter en snopp när de mätte lårbenet men kunde inte se något BM sa konsekvent "den" under hela undersökningen men på slutet så fick vi vänta jättelänge för att bebisen skulle lägga sig rätt så hon kunde kolla hur navelsträngen gick in. När den tillslut vände sig rätt sa hon "så nu vände han sig rätt" Tror ni att det var en slump att hon råkade säga "han" eller tror ni hon försa sig ??
    Jag tror att hon försa sig, vi gjorde RUL, och sa att vi inte ville veta..mot slutet så sa hon ''så ja, allt var normalt med henne...paus paus paus, eller ja honom'' det var en flicka! Men ja vi får väl se ;)

Ensanna: Kul att läsa din lilla berättelse Julia och Karla och Linn och Tara är ju lika gamla! Idag var första dagen med alla tre och det gick bra, fast jag och Tara håller på att bli förkylda, min man och Karla har precis varit sjuka, inte så kul! Trött är jag och hoppas att inte lilla Tara (1 vecka idag) blir sjuk.
  • NiniMe

Tjena, ja ett tag sen man va här hahah.. Allt lugnt här hemma, nu e man mammaledig igen och dagarna funkar kanon, skönt att Siggeman växt till sig nu

Ensanna: skönt o höra, jag tror också de e en bra ålder som Julia e i nu att få ett syskon, jag tyckte nog allt att de blev liiiite för tätt med Sigge och Alex, och om jag tittar på hur Sigge e nu och hur han va då, så hade de varit lättare om Alex kommit nu istället men han e ju självklart önskad och välkommen ändå, ja ni fattar hur jag menar
    Skönt att allt flyter på De som du kände i början kände jag läääänge, fatta liksom inte att jag helt plötsligt hade 2 barn, allt hände så fort och oplanerat.. 
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...