• NiniMe

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Maj/Juni/julitråden 2008 del 8: Nu har våra älskade bebisar kommit!

Välkomna alla Maj/juni/juli-mammor 2008 

Tiden går fort när man har roligt och nu är det dags för ännu en tråd där vi som fått våra UNDERBARA bebisar  i Maj, juni och juli 2008 samlas och pratar om allt mellan himmel och jord!  Även om kärleken till våra barn är stor är det ibland nödvändigt och skoj att fly undan vardagen bestående av bland annat spykaskader, bajsblöjor, matning och bebispussande med en stund i vår kära lilla tråd 

Vissa av oss har hängt ihop under större delen av graviditeten  medan andra hakat på under tidens gång. Alla är självklart lika välkomna hit för att prata av sig, jämföra erfarenheter,älta, skratta, gråta och dela med sig av råd eller få stöd i vardagen Glad
    Här e vi som hänger i denna tråden
    TREUHannapanna -83 Elliot 080521, Lillasyster jäser bf 8/3 Västerås
    MiaMarias -79, Gabriel 080529 - Lund
    Jenna82 -82, Leia 080602, Nova 041021, Liam 030603 - Bålsta
    Ballong -85, Mio 080604, Halmstad
    Memini -78, Julia 080604, Emma 031026 - Karlstad
    Hannajo -75, Oskar 080606, Elvira 041210, Kalle, Jossan, Mathilda (bonusar) - Laxå
    Applepie -76, Karla 080610, Maja 070112 -Syskon jäser bf  27/3 London
    SaraA -89 Marwin 080610 - Landskrona
    Tjej 83 -83. Anton 080612 & Tindra 060713 -Borås
    Jesslin -72 , Emilia 080613, Sofia 041012, Stockholm
    Luloo -85, Alvin 080616
    MammaHeidi -80, Leia 080617, Citrina 061007 - Alingsås 2 mil utanför
    Numberone-83, Ellen 080618, Agnes 090615, Falkenberg
    Casper och Novas mamma -82, Nova 080621, Casper 040115 - Gävle
    Glad och lycklig-83, Oliver 080621, Wilma 060713 - Norrköping
    MCH -77, Erik 080622 -Syskon jäser Göteborg
    EnSanna -81, Julia 080626- Syskon jäser bf 14/3 Stockholm
    Ninni13 -82, Sigge 080626 Alexander 090924- Eslöv
    Ericasmamma -84, Loke 080626, Erica 060202 - Norrköping
    Vår gamla tråd:

Detta kan våra söta 1-åringar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m46756624.html

• Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
  • Hannajo

Ja, de är verkligen inne i en härlig ålder nu, en av mina favoritåldrar hos barn! Oskar står just nu och hjälper min man att disha (diska) till min mans stora fasa, det blir rätt blött... Igår när jag gjorde maränger så stod han och frågade Dä? och pekade på en maräng. Maräng svarade jag. Dä? sa han och pekade på nästa. Maräng sa jag. Så fortsatte han med varenda maräng på hela plåten och tyckte det var jättekul. Det tyckte inte jag!

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • Jenna82
    Hannajo skrev 2010-04-18 08:13:10 följande:
    Ja, de är verkligen inne i en härlig ålder nu, en av mina favoritåldrar hos barn! Oskar står just nu och hjälper min man att disha (diska) till min mans stora fasa, det blir rätt blött... Igår när jag gjorde maränger så stod han och frågade Dä? och pekade på en maräng. Maräng svarade jag. Dä? sa han och pekade på nästa. Maräng sa jag. Så fortsatte han med varenda maräng på hela plåten och tyckte det var jättekul. Det tyckte inte jag!
    Hahaha nä de där upprepningarna känner man ju igen!
    Ja åldern e så grymt härlig! 
    Leker ditt/era barn mycket med nallar och dockor?
    Leia leker jämt med sin rosa barnvagn och en tygnalle. Drar runt på honom jämt, vart vi än ska. Sååå sött, men inte alltid helt okej att ha me den, haha,.
    O hon e verkligen så go med lilla nallen, kramar o pussar på den. Gör den sig illa så kommer hon o berättar det o så ska det blåsas där det gjort ont osv.. Skönt att hon har fantasi iaf!
    Mina andra kids uppskattade inte dockor o sånt förrns senare, kanske vid 3års ålder iaf.
    ***★LIAM 030603★NOVA 041021★LEIA 080602★***
  • jesslin
    Jenna82 skrev 2010-04-18 09:12:32 följande:
    Hahaha nä de där upprepningarna känner man ju igen! Ja åldern e så grymt härlig!  Leker ditt/era barn mycket med nallar och dockor? Leia leker jämt med sin rosa barnvagn och en tygnalle. Drar runt på honom jämt, vart vi än ska. Sååå sött, men inte alltid helt okej att ha me den, haha,. O hon e verkligen så go med lilla nallen, kramar o pussar på den. Gör den sig illa så kommer hon o berättar det o så ska det blåsas där det gjort ont osv.. Skönt att hon har fantasi iaf! Mina andra kids uppskattade inte dockor o sånt förrns senare, kanske vid 3års ålder iaf.
    emilia älskar dockor och vagnar.
    Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • NiniMe

Ja jag tycker de blir roligare och roligare med dom små liven... Tycker spädbarnstiden e lite "tuff" beror säkert på att mina barn varit lite skrikigare och så men de växer ju bort hahaha...

Sigge han säger nya ord hela tiden, igår kom ordet DATA och idag kom SÖNDER och ledsen (dockan va ledsen) och hon ska nanna hahaha.. Sen leker han gömme, gömmer sin snutte och säger var e de, borta, dääääär e den hahahhah, låter gulligt som tusan  
  • Hannajo

Oskar säger Ira om Elvira nu, alltså med ett hyfsat tydligt R. Det känns som att det är rätt ovanligt att så små barn kan säga r. Min syskonbarn och Elvira har sagt l eller j istället för r tills de har varit 3 - 4 år i alla fall.

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • NiniMe
    Hannajo skrev 2010-04-18 20:17:27 följande:
    Oskar säger Ira om Elvira nu, alltså med ett hyfsat tydligt R. Det känns som att det är rätt ovanligt att så små barn kan säga r. Min syskonbarn och Elvira har sagt l eller j istället för r tills de har varit 3 - 4 år i alla fall.
    Sigge säger amerikanska R hahaha
  • Tjej 83

Anton säger inte så mycket, men nu har han börjat säga Tack, hela tiden, när han ger någon något, elelr när han fåt nåt.
    om han slår nån o den blir ledsen så ska han kramas, (kan inte säga förlåt)
    han leker mycket med bilar,
    de är riktiga "golvbarn"  ligger jämnt på golvet o leker, ser så mysigt ut.
    han leker med Tindras dockvagn o dockor med, o slår de sig så pussar han o kramar på dem.
    jag sydde en tygkanin till Tindra, Anton ska med få en men inte hunnit de än.  Trodde inte han va intresserad, men nu vill han ha hennes kanin hela tiden, den heter Mille, o han ropar Mill Mill....  o får han den itne blir han så ledsen..  ser så sött ut.

• MiaMarias

Här har vi lite sömntrots, vi har ju 2 sängar i hans rum.

Först stora sängen,spjälsängen,stora sängen,spjälsängen och där blev jag trött och han skulle sova i spjälsängen ville jag.

Sen började han ju vrida på sig, men fick ju lägga ner honom igen hela tiden och sen började han gråta. Jag frågade om jag skulle vagga honom och det ville han och han ville jag skulle sjunga sov du lilla videung, så så blev det och sen somnade han i min famn.

Imorgon tror jag att jag plockar bort spjälsängen, för han sover ju ändå mest i stora sängen och med 2 sängar i samma rum blir det ju bara spring mellan.

• Jenna82
    Hannajo skrev 2010-04-18 20:17:27 följande:
    Ja Leia säger också R helt klockrent, det gjorde inte mina andra kids förrns vid 2 resp.3års ålder.
    Men sen har Leia lättare för ord med K i också.
    Leia pratar på fast tar paus mellan varje ord hän säger..t.ex:
    "Djuret (rådjuret)...botta (borta)...sover...skogen"
    Som en hel mening fast utan "är, och, var, i" m.fl..
    Pratar era små också så?
    O nu har hon börjat visa temperament o blivit så envis.. så då blir det "okej men då får Leia inte gå ut då, då lägger jag tillbaka kläderna"..."NEEEEJ!!" o DÅ efter en stund så kan hon låta en klä på henne. Men ibland envisas hon bara för att envisas liksom. Man märker nu att de börjar bli stora, bli egna små personer med egna viljor. 
    ***★LIAM 030603★NOVA 041021★LEIA 080602★***
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...