Anonym (??) skrev 2010-02-08 21:47:44 följande:
Vi hade en specialdeal mellan mig, rektorn och mitt X om en sak.. och jag mailade rektorn om det.Det handlade alltså inte om barnen.. utan om rektorn har lagt sig i och gjort en deal med oss så får hon även stå till svars för frå
gor.Nu så har jag haft samtal med rektorn i dag, och hon står och ljuger mig rakt upp i ansiktet om allt som sagt, jagkommer vända mig vidare.Hon har behandlat mig som skit trots att jag kom till ett möte oss emellan i gotthumör.Jag lyssnade på henne sen nrä jag skulle prata så avbröt hon mig och påpekade att hon aldrgi har sagt som jag sa.. det har jag hittat på bara.Så jag kommer vända mig tll hennes chef.Man uppfr sig inte så här som en rektor.
Om er "deal" gäller något som angår både dig och ditt ex, vilket ju borde vara fallet iom att ni HAR en deal från första början, verkar det ju logiskt att även ditt ex får information.
Vänta dig inte för mycket av att gå till rektorns chef, men du kanske mår bättre av att prata av dig.
Det ser i mina ögon inte ut som om rektorn gjort något formellt fel. Det konstigaste i den här historien är att du mailar om privata saker med rektorn.