Inlägg från: NewYorker |Visa alla inlägg
  • NewYorker

Odd Molly för oss inbitna del IV

Frusna flickan skrev 2010-02-08 22:50:16 följande:
    God kväll alla! Gud vad jag velar.. Jag älskar ju x-stitch óch har haft måånga sådana. Jag ahr dock ett problem med höstens chocolate. Jag har haft två stycken i stl 3. Den första fick jag för mig inte var bra efter att de ändrat modellen och förlängt livet, nu känner jag att de nyare nog sitter bättre och minskar gravidkänslan.. Då köpte jag en till likadan igen som jag sedan sålde till förmån för en chalk. Det gick några dagar och jag ångrade den bruna som jag hat så svårt att slitas från och då skull ejag buda hem en på T.. Missade den och tänkte att jag ju faktistk har börjat gå ner i vikt så jag testar en tvåa.. Smart! Den är inte helt fel men lite fööör tight över bysten. Vad hålle rjag på med?? Någon som känne rigen sig eller är det bara jag som är så här störd och har svårt att släppa vissa plagg? (känner mig dödsensam just nu...)Jag har nu ivkäll beställt en 327:a i indigo efter dyster läsning hos Katinka.. Men jag kan aldrig tro att endast Mtahilde kommer att ta in den. det måste väl bara vara så att de andra har beställt senare? Eller.. Den skulle ju inte göras först. Jag menar om alla inköpare protesterade så högljutt att de gjorde den en omgång till är det inte så sannolikt att de inte beställer den sedan. Jag kommer säkert få ångra att jag köpte den dyrare från Danmark och allt i onödan....... Men jag ville så gärna ha en.
    Du är inte ensam.

Jag köpte en Full Embroidered Smock Dress i choccolate förra sommaren. Fick den, hängde in den, trivdes inte - sålde den.

Fick ångest.

Köpte en ny, hängde in, använde en gång, trivdes inte - sålde.

Fick ångest.

Köpte en ny, fast nu i powder ... samma sak igen.

Vi är nu framme vid sent i höstas.

Sedan i söndags hänger en ny i min garderob, dock i en tredje färg och i en stl mindre, och jag älskar den.

Det tog ett tag bara!
  • NewYorker

Wiiieeee ... idag kom mina två dolce skirts från Nola i UK - en i dark powder och en i almost black.
    Underbara. Har längtat så, särskilt efter den i svart.

Det jag gillar är att hela kjolen har samma färg, alltså att inte spetsen nedtill är i en ljusare, avvikande färg.

Najs. Snabb leverans också, och endast 5 GBP i frakt.
    Aj lajk.

• NewYorker
    Duntoffla skrev 2010-02-16 22:23:31 följande:
    Vilken är dolce skirts? *nyfiken*Härligt med snabb leverans och resonabel frakt
    Dolce skirt är de nya helt underbara sidenunderkjolarna. Vet att SidandSally och Smultrngården fick in dem i dark powder, annars har jag bara sett dem i UK och US. De ska visst komma i lite lilac och red också - ohlala.
    Mabimao skrev 2010-02-16 22:38:52 följande:
    Congrats Me like ditt fynd på T. Höll en darrande hand över budknappen.....men sansade mig.Den är såååååååå fin! Jag hoppar klänningen men tack för alla svar. Det blev en blå Dudette häromdagen istället. Fingers crossed att den passar.(jag låter som Schyffert när han pratar svengelska i "svenskt näringliv")
    Ja, jag vart lite snopen att jag fick den så "billigt". Har ju köpstopp (eh!) och var bergis på att någon skulle buda över, men när jag loggade på igår kväll var den min. Najs.
    Den är ju liten i storlek, jag hoppas att storleken blir bra. Annars blir det kanske tur och retur på T.
    Puffig Pingla skrev 2010-02-16 22:46:53 följande:
    Jamen alltså, här är spetsen almost black på almost black, det är det jag gillar.
    Denna är i storlek som höstens spoiler, jag tog en stl 2 och den sitter som en smäck.
    Invigning snarast.
    brawny skrev 2010-02-16 22:39:41 följande:
    Oh, vad kul! Hur var det i stl, som spoiler skirtsen? Kikade in på Nola nu och det fanns ju inte ens en suiteheart minidress kvar. Poppis värre!
    Tack och ja, de försvann snabbare än en avlöning, tydligen. Jag hängde liksom på låset ...
  • NewYorker

H*n har handlat av mig på tradera, då var det iallafall inga som helst problem.

Idag har kettle Coat i rött äntligen flyttat in i min garderob. Hallå, våren - skynda, skynda!!!

• NewYorker
    Mabimao skrev 2010-02-28 18:00:51 följande:
    Haha....japp, det är plagg för närmare 15 000:- man skall kolla på när man har köpstopp Den är så fin att man svimmar.........
    Ja, visst är jag smart!

Shoppar sällan så bra som när jag har köpstopp! Det flyttade in en hel radda med mollysar redan första köpstoppsveckan ...
  • NewYorker
    Bina skrev 2010-02-28 19:22:54 följande:
    Brandstore?
    Den heter Best of Brands!
    Bina skrev 2010-02-28 19:09:45 följande:
    New Yorker.. den är verkligen ursnygg och jag ställer mig frågan: vad kostar en skinnkappa av bra kvalité? (novis)
    Hm - man får ju ett par riktigt fina strumpor för under femtiolappen också, så varför köpa ett par för närmare tusenlappen från Odd Molly ...

Det är feeling, ju!
  • NewYorker
    Mabimao skrev 2010-02-28 20:40:02 följande:
    Ja, bara 7000 då är det ju BILLIGT!
    Tänkte mig 70%-rean ... då börjar man ju närma sig ett överlevbart pris ...
    Mabimao skrev 2010-02-28 20:38:42 följande:
    Ja...så är det ju alltid. Man hittar aldrig så fina saker som när man bestämt att inte shoppa. Men jag såg massutlägget på T......så det trillar väl in en del mollydollars får vi hoppas
    Är mäkta nöjd med att ha köpt en OnceInaALifeTime på 50%-rean, jag fick liksom hopp ... Tycker annars sällan jag fyndar. Min tur kanske har vänt?!

Ja, det får liksom betala av det jag råkade köpa under köpstoppet ...
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV