Inlägg från: NewYorker |Visa alla inlägg
  • NewYorker

Odd Molly för oss inbitna del IV

Hilti skrev 2011-01-20 08:02:07 följande:

Hur är Varsity dress i storlek? Plötsligen är den ett måste

Ganska liten. Jag är en stl 2/3 i OM, men har 4 i Varsity. Nog för att det är "loose fit",men den klänningen tycker jag inte ska vara tajt.

Underbar är den, dessutom!
  • NewYorker

Jag måste bara höra om någon delar mina erfarenheter av Fitts & Company i USA.

Jag har genom åren handlat ganska mycket från dem, det har alltid fungerat jättesmidigt och med superservice från Amy & Co.

Tills i höstas.

Jag förbeställde på det erbjudande F&C kom ut med - 20%, och betalade direkt via PayPal.

Veckorna gick, men ingenting skickades från F&C. Amy lovade att skicka - imorgon, nästa vecka - men ingenting hände. Till slut ledsnade jag och undrade vad som pågick, och Amy berättade då att Odd Molly i USA höll en del av deras beställningar (de hade varorna hos sig, dvs F&C hade inte ens varorna på lager) för att de var irriterade på att F&C gav rabatt till vissa kunder.
    Till slut begärde jag mina pengar tillbaka, vilket jag fick utan problem.

Den 25/12 handlade jag igen, på rean. Efter några veckor undrade jag var varorna tagit vägen, och fick då ett kollinummer av Amy. Jag försökte spåra det överallt, utan resultat, och mailade då och bad om hjälp.
    Då skrev Amy att Odd Molly hade varorna hos sig (igen) och var irriterade (Igen) för att F&C lämnade rabatter (rea) ... och att de givit ett fejkat sändningsnummer till F&C (?).
    Hon bad mig hålla ut.

Så fortsatte det tills jag, den 3/2 fick nog - efter att ha surfat runt bland olika bloggar och konstaterat att F&C levererat till andra kunder.

Jag blev kapitaltokig och ställde frågan vad som gav F&C eller OM eller vem det nu var rätten att hålla mina varor? Om de har något otalt med varandra ska väl inte jag sitta emellan.
    Jag skrev också att jag tänkte ta kontakt med OMs agent i USA, via OM Sverige, för att ifrågasätta allithop.

Då fick jag mina pengar tillaka istället.

Vad pågår?!

Det jag är mest arg över att den Saraband Dress (i lite indigo stl 3, tips om någon ser den ), nu är slutsåld överallt, givetvis. Jag kunde ha köpt den på rean i OM-butiken men trodde jag hade en påväg, enfaldigt nog.

Sur är jag och jag kommer ALDRIG att handla mer av Fitts & Co.

Någon som har samma erfarenhet? Jag vet att vissa fått sina leveranser, jag undrar om det är någon anna som upplevt samma sak som jag?!

• NewYorker
    Duntoffla skrev 2011-02-09 20:46:50 följande:
    NY- Fy fan vad dåligt! Förvånad Jag har aldrig handlat därifrån men inte blir man särskilt sugen nu heller. Vad håller de på med? Svarade de något på ditt sista mail eller satte de bara tillbaka pengarna utan ett ord? Urdåligt!
    Jag håller utkik om jag skulle ramla över ngn Saraband dress.Vad kul att den blev en sån succé! Om du inte hittar ngn här såg jag ett par på Tradera.

Urdåligt. Jag fick bara ett svar att de skulle kreditera mig, och de gjorde de direkt.
    Jag tycker det verkar helskumt.

Jag menar, varför skulle Odd Molly i USA hålla beställningar från kunder för att F&C lämnat rabatt? Det får de väl ta med dem?! Jag vet inte om jag, trots att jag fått pengarna tillbaka, ska försöka få kontakt med agenten i USA och fråga dem vad som egentligen pågår.

Och att F&C inte har ett eget lager utan avropar från ett centralt Odd Molly-lager där någon kontrollerar till vilka priser F&C säljer sina plagg till resp kunder verkar jättekonstigt.
    Ännu konstigare att de skulle stoppa leveransen så att kunden kommer i kläm.
  • NewYorker

Tips till alla storlek 1:or!

Odd Molly outleten i Barkaby säljer ut en massa provkollektioner med 50-75% rabatt. Jag har aldrig önskat så att jag kunde komma i denna storlek som när jag var där igår ... gaaah! så mycket fint!

• NewYorker

Jag är kanske ett ufo, men jag tycker OMs produktplacering i Solsidan är genialisk.
    Det måste vara Sveriges mest omtalade tv-program just nu.

Och jag tyckte det var underbart med mammagrupp. Det var en fantastisk tid vi delade. Gruppen var ju ihopsatt så att barnen var precis lika gamla, sånär som på någon månad, och alla mammor var förstföderskor.
    Jag kan längta tillbaka till allt roligt vi hade.

Och jag tyckert inte det är pretto att laga egen barnmat, jag beundrar dem som orkar. Tyvärr orkade inte jag, så jag lovprisar barnmat på burk och tror att barnen mår lika bra vilket som.

• NewYorker

Det är just det som är genialiskt. Attityden. Den märks!

För det är väl ingen som tror att man blir sån bara för att man drar på sig ett OM-plagg?!

Däremot lägger nog ALLA (nåja, de flesta) märke till dem. Så OM syns.

• NewYorker

Jag ondgjorde mig ju häromsistens över Fitts & Company, som tar upp beställningar utan att sedan leverera (skyller på att Odd Molly inte godkänner att de ger rabatt till sina kunder, och eftersom leverans sker från OMs lager håller de - OM - på leveransen - vilket i sig låter helt horribelt).
    Detta är min erfarenhet vid två tillfällen (i höstas och i år i januari).

Desto gladare blir jag av att handla från Deepfling. Trevligt, smidigt och snabbt. Idag levererades ett paket med tre vackra plagg hem till dörren, och det fraktfritt!!!! Helt fantastiskt.

Valet mellan de två amerikanska webshopparna (dollarn är billig nu så det lönar sig att handla där) är enkelt.
    För mig iallafall.

• NewYorker

Jag blir så trött på dessa webshoppar som har rea, och så kan man inte ens komma in på sidan.
    Stor vits lixom.

Som att dörren till NK var låst när de har sin årliga rea.

• NewYorker
    alias skrev 2011-04-15 20:38:49 följande:
    Jag blir så trött på dessa webshoppar som har rea, och så kan man inte ens komma in på sidan.
    Stor vits lixom.

Som att dörren till NK var låst när de har sin årliga rea.
    Sådärja, 04:16 - nu har jag shoppat på ROS.
    Antar att många haft problem, det var väl därför det fanns så mycket kvar.

Skam den som ger sig ...
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV