Inlägg från: NewYorker |Visa alla inlägg
  • NewYorker

Odd Molly för oss inbitna del IV

Är et någon som fått svar från Deepfling om det går att använda facebook-rabatten på förbeställningar ur prespring? De brukar alltid vara snabba på att svara, men nu har jag mailat två gånger och inte hört någonting.
    vet inte hur jag ska tolka det?! Som att "oooooops - tänkte inte på det"?!

Vill också passa på att slå ett slag för höstens bästa köp, Overcast Coat - den är underbar. Så himla skön och snygg och användbar. Och prisvärd - något som jag tyvärr inte tycker symboliserar Odd Molly nuförtiden ...

Jag köpte jackan i vintage chalk - och gick upp en storlek så jag kan ha en Lovely Knit eller så under.
    För så himla varm är nog jackan egentligen inte ...

Vad tycker ni andra?

• NewYorker
    Duntoffla skrev 2010-11-17 10:19:50 följande:
    Ja, det hade kunnat vara en starkare färg. men sen vet jag ju av erfarenhet att produktbilderna inte alltid stämmer överens med verkligheten. På vårens knit såg den grå ut att ha ett ljusgult knytband men sen var det mer beige/powder IRL.
    alias skrev 2010-11-17 10:13:51 följande:
    Är et någon som fått svar från Deepfling om det går att använda facebook-rabatten på förbeställningar ur prespring? De brukar alltid vara snabba på att svara, men nu har jag mailat två gånger och inte hört någonting.
    vet inte hur jag ska tolka det?! Som att "oooooops - tänkte inte på det"?!

Vill också passa på att slå ett slag för höstens bästa köp, Overcast Coat - den är underbar. Så himla skön och snygg och användbar. Och prisvärd - något som jag tyvärr inte tycker symboliserar Odd Molly nuförtiden ...

Jag köpte jackan i vintage chalk - och gick upp en storlek så jag kan ha en Lovely Knit eller så under.
    För så himla varm är nog jackan egentligen inte ...

Vad tycker ni andra?
    Jag har inte testat att maila men jag tror att Smulan/Dr Molly gjorde det. Vore ju bra att veta. Dessvärre finns det ju knappt några storlekar kvar Har du förbokat något?

Kul att Overcast coaten var ett sånt bra köp! Beställde du den från Huset?
    Overcast köpte jag från Country-Dreams, hederligt och tryggt. Jag hade ju en massa problem med andra webshoppar, så jag beslöt att lägga ner de flesta efter det. Men CD tycker jag alltid fungerar toppenbra, Anna och Filippa är så bra att ha att göra med.

Dock köpte jag Lulu från Huset, med visst besvär, och den har anlänt. Ruskigt snygg, så nyårsoutfiten är klar!

Och jag har förbokat, men komemr att boka av om jag inte får rabatten. Nog för att Deepfling alltid funkat klockrent, men det blir liksom inte värt det då, även om dollarn är billig (just nu).

Smulan01 - har du fått svar?!

Jag provar igen, skam den som ger sig.
  • NewYorker
    Duntoffla skrev 2010-11-17 13:22:12 följande:
    Det är ju så klart oftast lättare att reklamera eller byta i Sverige men dollarn lockar. Vad har du förbokat?Lulu? Var det den du provade i OM-butiken? Den lila/puder (minns inte riktigt färgen)

Jag beställde den i vintage chalk. Är väldigt sugen på en ljusblå också, men det får nog bli en saraband i ljusblått istället - på rean .
    jag gillar Lulu för att den är som jag - dvs lång. Ofta flaxar OM-klänningarna halvvägs ner på låren på mig, och blir mer en tunika. Men Lulu ÄR en klänning - även på mig.

Nu ska jag till åhléns och bränna iväg min 20% kupong på antingen en riktigt varm dunjacka, en Höganäs-tekanna, ett par UGGS eller kanske något helt onödigt från Odd Molly.
    Jag tror oddsen är ganska låga på det sistnämnda.
  • NewYorker

Jag har bestämt mig (igen) för att bara handla nya OM på rea och på erbjudanden. Nu verkar det ju dessutom vara så att det mesta ur kollektionen går att få tag i hela säsongen, tidigare har mycket sålt slut ganska snabbt, tycker jag. Om det beror på ökad produktion eller minskad efterfrågan vet jag inte.

De senaste årens reor i Stockholm, och på nätet, har varit fantastiska, det har gått att få tag i riktiga godingar med både 50% och 70% rabatt, länge. 
    Förbeställa ska jag också sluta med, för mig skapar det bara hysteri och jag köper saker utan att tänka efter, bara för att, lixom. 

Snacka om tidigt nyårslöfte . Jag tror knappt själv det är sant. Fast så är jag också ganska mollytrött just nu, och tycker priserna inte riktigt står i relation till kvalitén många gånger. Har hittat en del andra vattenhål att shoppa ifrån istället.

Och apropå Primeboots, vilka underbara stövlar - har aldrig varit så odelat nöjd med några stövlar tidigare. 
    Men de är ju så dyyyra. Så om någon vet om de går att få tag i någonstans till lägre priser är jag väldigt intresserad! 

Ha en bra vecka, mollygirls!

• NewYorker
    Pokergirl skrev 2010-11-22 08:37:07 följande:
    Newyorker: Vilket bra löfte, jag funderar faktiskt på att invänta rean och då bege mig till huvudstaden för lite shopping. Tror jag skulle tjäna in resan tämligen snabbt.
    Jag söker efter site med Primeboots till lite bättre pris, återkommer om jag hittar.
    Tack!
  • NewYorker
    Mabimao skrev 2010-11-22 21:06:46 följande:
    Hey baby! Benägen att hålla med.
    Satsar på trio plus syster och nu utökad med tjej som var nååågot upptagen senast kanske?
    Jag vill ha primeboots med......men dyyyyra. Jag skall också kolla runt.
    You´ve got a date, darling!!!
  • NewYorker

Ett litet inlägg från en f ö mollytrött en som inte shoppat något från prespring ... alls. Däremot slog jag till på två plagg från Chillnorway på Vestis kampanj, en röd topaz och en blå onyx ... Härligt!

MEN, jag har ju en del i mollyroben redan, bl a en Lulu Dress. En fantastisk skapelse.

Men kan någon hjälpa mig med vad jag ska under??? Jag får lixom inte till det riktigt ...

Tacksam för tips!!!

Ha en bra lördag!

• NewYorker

Fyra chillar denna helg, ditt fel! kram

• NewYorker

Mabimao, alltså! Värsta chillspanaren! Tack, jag lovar att "ge igen" när jag ramlar över en fonda. Jag älskar den här tiden på året, verkligen. REA-tiden!

• NewYorker
    Duntoffla skrev 2010-12-12 19:50:49 följande:
    NY- du och jag brukar ju ha samma storlekar i det mesta (förutom när du tror att du är större än du är ) Vilken storlek har du i CN?
    Jamen det är just det som är det svåra. Jag tror också att de är mindre i höstens/vinterns kollektion, så jag har beställt L. Vi får väl se. velour är ju inte så snyggt om det stramar.
    Jag kan återkomma med en rapport när jag fått kläderna (för det slank med en M också, så jag inte blir helt utan om storleken är fel!)
    smulan0 skrev 2010-12-12 21:32:57 följande:
    jag tyckte att den var liten men det är nog mest att det inte är så förlåtande plagg med knappar fram och slimmat tyg. (läs döljer inte lite fläsk på magen) Om man tar en lite för liten storlek glipar det mellan knapparna och kurvorna syns. Så hellre lite för stor en lite för liten är mitt tips!
    Jag tycker Ka-ching, klänningen, är liten i storlek. Jag kände mig som julskinkan själv när jag drog på min vanliga storlek.
    Mitt tips är absolut att gå upp en storlek!
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV