Inlägg från: NewYorker |Visa alla inlägg
  • NewYorker

Odd Molly för oss inbitna del IV

Jag har också varit på  mathildes idag, och det var inte helt oangenämt. Visserligen galet med folk, men det fanns mycket av allt. 30% rea på Molly, men även på Hunkyory.

De hade massor av wigwams i alla färger, lovely knits, sidenkläder, fondor, chrysalis minigowns, everywear dress, saraband, velourset, melton coats - det är nästan lättare att säga vad de inte hade, och det var Lacieserien, bl  a.

Happy shopping för alla som har vägarna dit!

• NewYorker
    barn05 skrev 2010-12-28 15:31:18 följande:
    Blev det någon shopping på Mathilden då NewYorker??

Jag ska hålla mig ifrån stan tills de sänker till 50%, då får jag handla Vill verkligen ha en Melton coat...
    Nope. Jag är iskall till 50% rean börjar. För att inte tala om 70%, men då brukar det ju vara ganska urplockat.
    Jag har dock shoppat en del på nätrean (50% på i princip allt) så jag är nöjd ändå. Väntar på att prylarna ska börja trilla in ... .

Och du, Getmyfashion har ju ett jättebra pris på Melton? Jag var såååååå nära att shoppa en därifrån, men minns, och fick bekräftat på Mathildes, att den blir för kort i ärmarna för mig. Tyvärr. Den är också ganska tajt i modellen, tycker jag.

Hann inte till OM-butiken, tyvärr. Skulle tro att de börjar nästa vecka!
    Frösötös skrev 2010-12-27 20:38:46 följande:
    Undrar om vi stötte på varandra Flört
    Kanske! Jag plöjde som en sork genom hela sortimentet med en mindre nöjd ung dam sittandes i en barnvagn precis i entrén. Var livräd att någon skulle snappa henne medan jag försökte fynda.
    Vilken ångest. Gaaaah!
  • NewYorker
    ulligulli skrev 2010-12-29 01:53:34 följande:
    Hej hej,

beställde igår en Continental knit dress ifrån MillaMi, men det var något fel på deras lagersaldo så den var slut

Finns på Tradera nu. Tror ni man vågar köpa en sån där? Vill så gärna ha en...
    Finns på Mathildes med 30% rabatt!!!
  • NewYorker

Gott Nytt År alla Mollyister!

Har slösurfat runt i hopp om att hitta nyårsrea, men det verkar vara kört. Hade hoppats fynda lite på årets första dag.
    Nåja, i veckan antar jag att OM-butikens rea startar, så det lär väl bli shopping iallafall.

Fast jag tycker nätshopping är oslagbart, ingen trängsel, ingen stress ... .

• NewYorker
    Duntoffla skrev 2011-01-01 17:01:46 följande:
    Tack detsamma!

Jag älskar nätshopping! Smidigt och sen är det som julafton med paketen i lådan Just nu med lillskruttan är jag nästan helt anti stan. Orkar inte trängas med en barnvagn. Får se om det blir någon tur till OM-butiken eller inte.
    Frösötös skrev 2010-12-31 16:09:48 följande:
    Hoppsan - hoppas båda familjerna slipper sitta och nysa i champagnenFlört
    Det blev inte så farligt snorande  vi hade supertrevligt. Fick dock sova kvar då vi mer eller mindre blev insnöade.
    Dunis, jag har redan ett bulvanuppdrag, kan gärna tänka mig ytterligare ett ...

Hoppas du och jag får byta kläder i veckan!

Kram
    Mabimao skrev 2011-01-01 12:35:33 följande:
    Gott nytt själv!!!!!
    Ja för oss lantisar är det tur att nätshopping finns........annars vore det kört
    Eller just det, tur till mig som lantis att du finns
    Äsch, that´s what friends are for, right?!
  • NewYorker

Jag var på Odd Mollys outlet i Barkaby idag, och säger - WOW!
    De hade så mycket, och så mycket fint! Och jag tycker nog att det mesta fanns i alla storlekar.
    Men, en stl 0 eller 1 hade varit idealiskt att vara, fast dyrt ...

De har 20% rea på outletpriserna nästa vecka ut, och kommer efter det att ta bort rean och packa upp en ny sändning i början av den veckan.

Jag kom lyckligt hem med en Sumthing Cardigan i blått - som jag jagat i ett halvår, och en Short Mesh Cardigan i purple, som jag sökt efter överallt men inte sett i någon enda webshop eller fysisk butik, enbart på produktbild.
    Jag kunde handlat mycket mer, men provrummen - och min egen tid - var en trång sektor.

Jag kommer dock ganska snart att åka tillbaka, och ta låååång tid på mig!

• NewYorker
    Micjah skrev 2011-01-02 20:27:12 följande:
    New yorker:
    Var det 20% från nu och veckan ut eller startar den först senare?

Någon som har koll på Mathilde? När dom ökar rean till 50%?
    Ja, alltså, tjejen i kassan sa att den pågår nästa vecka ut, vad hon visste. Den gäller alltså nu.
    barn05 skrev 2011-01-02 22:08:02 följande:
    OJ!! Tack för intressant rapport
    Vet faktiskt inte när jag ska lyckas ta mig dit, så nära men ändå så långt borta. Newyorker, när drar du dit, vi kanske kunde göra en gemensam trip en kväll i veckan?? Skulle vara trevligt att ha avverkat rean på OM-butiken först så man vet vad som finns kvar i plånboken...
    Hm kanske det! Jag jobbar ju ungefär där du bor! Vi kam väl maila om det.
    men eftersom de inte skulle få fler sändningar under veckan känner jag också för att vänta till OM-butiken börjat sin rea, och Mathildes sänkt. De hade ju så himla mycket av det mesta, så där kan man nog fynda om man har koll på när det sänker.

Men, jag är ganska lätt att övertala när det gäller shopping, så försök gärna !
  • NewYorker
    barn05 skrev 2011-01-03 09:24:11 följande:
    Du är klok du NewYorker!! Klart att vi ska vänta tills OM-butiken börjat sin rea och Mathilde sänkt till 50%. Jag ska ringa Barkaby och bara kolla om de har en sak som jag såg på bilderna...

Nu väntar jag ivrigt på reamail från OM-butiken så vi kan planera upp veckan!! 
    Låt oss hålla kontakten och spana med gemensam kraft - OM-butikens rea och Mathildes sänkning!
    Vad undrar du över ang outleten - jag tror jag kan ha koll - maila mig så ska jag tänka efter ...

Nu spanar jag ivrigt efter mer webrea!
  • NewYorker
    Duntoffla skrev 2011-01-03 11:15:07 följande:
    NY och Barn05- jag hakar nog gärna på till Barkaby vid tillfälle. Låter som massa fint och titta kan man ju alltid

NY- Låter som fina fynd! Är meshen den som är riktigt lila? Som jag haft på min önskelista...

Hoppas på fin post idag från Sköna Clara och Vestis

Sen verkar det som om äntligen säljaren på Tradera ska skicka min OM velourklänning/tunika med fjärilen på ryggen.
    Ja, det är den där lila - den är urfin! Det fanns flera, ring dem!!!
    h80 skrev 2011-01-03 11:34:08 följande:
    åååhhh, då får det nog bli en tur dit idag ändå......jag som tänkte skippa det. Var det mycket folk?
    Jaghar försökt ringa hela förmiddagen, vill så himla gärna ha tag i en No-Go Statement ... men de svarar inte. Om någon har lust att hjälpa mig shoppa den mottages hjälpen tacksamt ...
  • NewYorker
    h80 skrev 2011-01-03 17:56:50 följande:
    pust, hemma igen efter en tur till borgeby......rekommenderas inte att åka dit med vagn o 2 barn vid 16:30 när alla slutar jobba......massa folk, trångt o rörigt
    Men jag är mycket nöjd med mina inköp Glad

Blev en brun agat o en vit topaz till mig själv (så nu tror jag att min chalk fonda får flytta)

o så en brun agat till Helle

o en go-no-statement (uniformblue) till New Yorker (hoppas färgen är ok, det var den enda som fanns)
    Tack söta snälla, det blir perfekt!!! Jag har inboxat dig!
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV