Inlägg från: Bambiblogg |Visa alla inlägg
  • Bambiblogg

Odd Molly för oss inbitna del IV

Viola B skrev 2010-07-24 16:11:29 följande:
    Jag tänkte höra med dig om du har lust & möjlighet att kolla priset på everyday long cardigan och på alpaca long cardigan och på lovely knit? Jag lyckas inte hitta dina favoriter på din blogg så jag vet inte om någon av dessa är med isåfall...

Jag måste tänka in min förnuftiga köp och jag är ju en koft-tjej så cardigans vet jag ju att jag borde tänka på att köpa innan något annat egentligen Drömmer
    Everyday long cardigan kommer att kosta: 1300 kr.
    Wool mix long cardigan kommer att kosta: 1700 kr.
    Lovely knit kommer att kosta: 1600 kr.

Mina favoriter finns under kategorin Odd Molly:
    http://bambi.blogg.se/category/odd-molly.html
  • Bambiblogg
    nick name skrev 2010-07-24 21:10:54 följande:
    Vad kommer hösten/vinterns jeansjacka kosta, nån som vet? den med pinuppan på ryggen!
    Vad tror ni om tjockleken på den, nog måste den väl vara mer som en vanlig jeansjacka, lite grov `sådär? inte som den senaste som var som en jeansskjorta.
    Jeansjackan med pinuppan kommer att kosta 2200 kr.
  • Bambiblogg
    Duntoffla skrev 2010-07-25 16:22:35 följande:
    Det låter som en äldre Crochet Knit. Kläderna hade ju förr i tiden logos av alla möjliga typer. *mkt snyggare än nu*
    Ja, jag saknar verkligen kollektionsloggan som fanns på alla kläder... varför skulle dom sluta med den och börja med texterna istället?
  • Bambiblogg
    Duntoffla skrev 2010-07-26 16:00:37 följande:
    Fick denna på lådan nyss och nu undrar jag vad ni tror, är den äkta eller fejk?Obestämd
    Jag hatar att behöva att säga det, men jag tror att den är fejk  :(
  • Bambiblogg
    gambia90 skrev 2010-07-30 11:15:00 följande:
    Jag jobbar på förskola och får höra - vad kostar den då? hur mycket odd molly har du ? Vad tjänar du och din man egentligen? etc etc

detta har även min chef sagt till mig!

skittrist
    Jag har faktiskt inte hört mycket från kollegorna (är gymnasielärare) utan då är det mer från vänner och bekanta. Och för att inte tala om på bloggen, där påpekas det lite titt som tätt om hur jag har råd med så mycket OM, jag som "bara" är lärare eller om det är mannen som betalar mina kläder...osv... jättetrist!

Men jag brukar tänka att man snarare sparar pengar på att ha OM. För om jag handlar kläder på H&M för 2000 kronor, hur mycket får jag för dom när jag har tröttnat på dom? Inte mycket... Men om jag köper 1-2 OM plagg så får jag i allafall tillbaka minst hälften! Däremot så får man ligga ute med pengarna ett tag (om man tänker på detta sätt) och man får inte lika många plagg för pengarna... men ändå... ett sätt att rättfärdiga sina köp  ;)
  • Bambiblogg
    Mabimao skrev 2010-07-30 19:04:08 följande:
    Ingen som sett short mesh i grå, blå eller rosa i stl 3 eller 4?
    Minst 50% rea?
    Pretty please............
    Jag köpte min i dark pink på ETC och då fanns alla storlekar kvar. Men det var för nån vecka sen.
  • Bambiblogg
    MickeoCattis skrev 2010-08-07 17:57:16 följande:

Hur är fondan i storlek? Normal eller stor?

Finns dom fortfarande kvar någonstans till 50 %? Jag är så sugen på en i chalk (om jag hittar en på rea) annars blir det definitivt lite indigo

Jag tycker nästan att den är liiiite stor. Jag kunde ha min vanliga storlek på Fondan trots att jag var höggravid!
  • Bambiblogg
    Pythia skrev 2010-08-08 11:37:28 följande:

Är det någon som vet när de olika släppen kommer. Jag går och väntar på sidenklänningarna och LK och jag vill att de ska komma till de vanliga affärerna, typ NK eller Åhléns.

Lovely Knit ska komma i andra släppet som kommer om ca 3 veckor!
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV