Inlägg från: Bambiblogg |Visa alla inlägg
  • Bambiblogg

Odd Molly för oss inbitna del IV

Jontesfru skrev 2010-07-05 10:11:32 följande:

Nu har jag en fundering. Ganska knasig sådan... Jag är helt såld på den röda Lovely knit som kommer i höst, med huva o dragkedja. MEN (nu till det knasiga) jag är allergisk mot ull. Funkar ibland med kläder ibland inte. Alltså är dessa mycket stickiga, mycket ulliga eller hur är de egentligen?
    Lite stickiga är dom... men det funkar med kortärmat under tycker jag ändå...

Jag har förbokat denna i dark grey och dark red. Tror att den kommer att vara hur mysig som helst!
  • Bambiblogg
    Viola B skrev 2010-07-05 10:03:15 följande:

Är det inte tardiddle dress som är ganska liten i storleken?
    Jag hittade en jag gärna ville ha på tradera men den är storlek 0. Men då skriver säljaren att hon brukar ha storlek 1 och den passar henne.

Jag har en liten b-kupa om det är över bysten taradiddle var liten. Eller jag blandar kanske ihop den med någon annan av mina drömklänningar...

Jo, den är liten i storleken.. helt klart!!

P.S. Sorry att jag dubbelpostade bilderna på Long lovely knitten....
  • Bambiblogg
    Ari Gold skrev 2010-07-05 10:46:33 följande:
    Den är fin, är det lurv i hela? Ser lite ut som Bondelids långa lurvmuniks i modellen.
    Vad menar du med "lurv" i hela?
  • Bambiblogg
    Frösötös skrev 2010-07-05 11:10:53 följande:
    Duntoffla: tack för infon om reastart i OM-butiken. Det är ju en hel vetenskap detta ha ha. Köpte mitt drömplagg på Åhléns i går med ca 35% rabatt för att inte riskera att bli utan men jag har ju 10 dagars öppet köp så det vore lite trevligt om Mathilde ville gå ner till 50% fort som attan eftersom godingen finns kvar i rätt storlek även där än så länge.
    Vad är det för drömplagg? *nyfiken*
  • Bambiblogg
    Ari Gold skrev 2010-07-05 11:27:08 följande:
    Är det samma foder i hela koftan, som det är i luvan?
    Aha, nej... det är nog bara i luvan. Ser så ut på bilderna i allafall...
  • Bambiblogg
    maruttan skrev 2010-07-05 22:43:13 följande:
    En storleksfråga som jag hoppas någon orkar svara på #327 blusen, hur är den i storlek? Är den trång i ärmarna? Har span på en 3:a på tradera men jag har rätt grova överarmar och är rädd att jag ska se ut som en stoppad korv i den!
    Denna menar jag!

Jag skulle nog säga att den är lite småtrång i ärmarna... och jag håller med Powerpuffpinglan att se upp för kopior!

P.S. Jag håller på och listar alla mina favoriter ur hösten och vinterns kollektion på bloggen. http://bambi.blogg.se

Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV