Inlägg från: Bambiblogg |Visa alla inlägg
  • Bambiblogg

Odd Molly för oss inbitna del IV

Vårens/sommaren kollektion
    1. Vilket plagg från våren/sommaren har du använt mest när du är ledig?
    Mrs Rogers Beach Coat

2. Vilket plagg från våren/sommaren har du använt mest när du har jobbat?
    Butterfly cardigan

3. Vilket plagg från våren/sommaren har du känt dig finast i?
    Livingloving dress

4. Vilket plagg från våren/sommaren har fått hänga mest i garderoben och varför?
    Chrysalis wrap och Nymph dress har bara använts en gång vardera. Har bara blivit så, tyvärr.

Höst och prefall
    1. Vilket plagg från hösten/prefall tror du att du kommer att använda mest när du är ledig?
    #474 Mulholland alpaca coat tror jag kommer att bli en favoritkofta i höst.

2. Vilket plagg från hösten/prefall tror du att du kommer att använda mest när du har jobbat?
    Jag är föräldraledig... men #516 Carded flannel l/s kommer nog användas flitigt.

3. Vilket plagg från hösten/prefall tror du att du kommer att känna dig finast i?
    #412 Looker dress helt klart!

4. Vilket plagg från hösten/vintern längtar du mest efter

Jag längtar efter att få börja använda min #366 Broken coat som jag fick hem idag!

• Bambiblogg
    Pokergirl skrev 2010-08-24 21:37:03 följande:
    Jennus: Kommer den bara att kosta runt 2000 på Deepfling? Det låter ju betydligt bättre än svenska priset 3000.

Jag måste verkligen göra en stor garderobsrensning! Har massa plagg som bara hänger och aldrig blir använda. Det som är tråkigt är att jag tycker OM verkar gå dåligt på Tradera. Fler som håller med? Funderar på om man skulle testa Blocket istället.
    Ja, det var när jag sökte på Everywear dress och fick upp den i lite lilac till ca 2000 kr.

http://deepfling.com/oddmolly/?filter=37&cat=&product=1252211432&PHPSESSID=cd7ead3ef71946950bb247ba166e2c66

Men tydligen är den slutsåld  :(

Jag har rensat och lagt ut en massa på Tradera men verkar inte få allt sålt... tyvärr  :(
  • Bambiblogg
    linsmoln skrev 2010-08-24 22:00:42 följande:
    Ååh, Broken coat ser jättemysig ut! Hur känns den på - är den varm så att man klarar sig hela vintern, tror du? Var köpte du din?
    Den känns JÄTTEvarm faktiskt. Det är ju en dunjacka (Odd Mollys första tror jag). Skriver nog en ordentlig recension om den nästa vecka som "Veckans Odd Molly".
  • Bambiblogg

Frusna Flickan: Nej, du överreagerar verkligen inte! Jag hade verkligen blivit pissed off och till och med bojkottat butiken (ett tag i allafall). Hatar sånt där... och dom ville inte erbjuda dig någon kompensation (t.ex. rabatt)?

• Bambiblogg
    Anna Paulita skrev 2010-08-25 17:45:50 följande:
    Jag tog mina "intjänade" pengar för mina Tradera Odd Mollysar jag sålt och köpte den här! Måste säga att den känns rätt prisvärd om man jämför med många andra OM kläder. :P Jag har inte helt bestämt mig ännu dock då jag är höggravid just nu och jag vet ju inte hur den sitter ogravid. :P Å andra sidan har jag inte gått upp på överkroppen (mer än magen) så skillnaden blir kanske marginell.

Någon här som har den här? Är ni nöjda i sådana fall?
    Jag säljer faktiskt min på Tradera just nu för att jag tyckte att jag såg så stor ut i den. Den är ju väldigt stor i storleken. Men det är synd för den är ju otroligt bekväm på!
  • Bambiblogg
    SOL10 skrev 2010-08-26 11:15:39 följande:
    Prövade just nya jackan - gillade den skarpt!!!
    Älskar min Broken coat! Nu lääängtar jag tills det blir lite kallare så att jag får gosa in mig i den  :)
    Pokergirl skrev 2010-08-26 07:11:08 följande:
    Den finns i butik. Var och klämde på den igår, snygg modell men jag tyckte den kändes så tung och hård.
    Jag håller inte alls med! Hård känns den inte alls, tvärtom! Jättemjuk med all dun!
  • Bambiblogg
    Helle skrev 2010-08-27 08:29:47 följande:
    God morgon

Har spoiler underdress funnits i lila? Kopior? 
    Jag har haft en i lila. Tror inte att den har kopierats!
  • Bambiblogg
    Viola B skrev 2010-08-27 11:11:45 följande:
    Jag är supernyfiken på underklänningen som sticker fram. Är det efterföljaren till Chrysalis minigown? 
    Någon som sett bild? 
    Jag har sett den (och kommer nog visa underklänningen i bloggen senare) och jag skulle inte säga att den påminner om Chysalisen. Den heter #626 Dareme dress är i 100% silk jaquard.
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV