Inlägg från: Pythia |Visa alla inlägg
  • Pythia

Odd Molly för oss inbitna del IV

Nästa vecka måste jag bestämma mig vad jag ska använda min 20%-check till om inte Artology-klänningen eller någon sidenunderklänning dyker upp på Åhléns City.

Är det någon som vill ge mig lite hjälp.

Jag är en 1-2:a 168 lång brunett. Alla tre fungerar på min arbetsplats.

Alt 1: Svarta Wigwamen
    För: Jag har inget liknande i svart (har en grå wigwam) och jag tycker att den är jättefin och den passar till brunt
    Emot: jag hade inte tänkt köpa någon och jag är en chalk-tjej egentligen

Alt 2: Chalk Wigwamen
    För: Den är superfin och jag är en chalk-tjej och har mycket brunt
    Emot: Jag hade inte tänkt köpa en till wigwam, och jag har redan fyra Odd-molly-klänningar i chalk

Alt 3: En röd Lovely Knit
    För: Jag tycker att det är en superfin varm röd färg och jag har en del som passar med rött
    Emot: Jag köpte just en LK i grönt (som jag älskar) och det känns som lite overkill att ha två liknande höstkoftor.

Vad säger ni tjejer?

• Pythia
    Frösötös skrev 2010-09-19 15:14:22 följande:
    Wigwam i Chalk för den kan du ha året om (säger jag som längtar ihjäl mig efter en svart) Skrattande. Du vet ju att jag använde min kupong till en Glenda Lopez bag - helt oplanerat men jag I'm in lööööööve!!!!
    Ja, de där oplanerade köpen kan ofta blir riktigt bra.

Jag sitter och tjuvhåller på kupongen för egentligen vill jag ju ha antingen en chrysalis minigown eller en Art Silkdress eller en spinner silkdress. Men det kan ju vara med dem som det blev med tutu88:an att jag blir helt besviken.
  • Pythia
    smulan0 skrev 2010-09-19 16:16:10 följande:
    kommer åhlens få in underklänningarna? Av dina alternativ tycker jag den svarta wigwamen är själv så sugen på den!
    Jag har ingen aning om vad Åhléns kommer att få in. De vet inte själva när man frågar. Så det blir till att kila dit med jämna mellanrum.

Tack för din input Skrattande
  • Pythia
    Duntoffla skrev 2010-09-19 18:34:13 följande:
    Jag är själv ingen Wigwam-tjej men röstar på den svarta eller en LK i rött (jag älskar koftorna, kan tyvärr dock inte ha dem i ull)
    Svårt, jag gillar alla tre och den svarta är onekligen jättefin

Snacka om lyxproblem, tack för att ni engagerar er. Skönt att ha några likasinnade som inte talar om för en hur knäpp man är
  • Pythia
    Morty skrev 2010-09-20 11:29:32 följande:
    Hade helt klart tagit Wigwam i svart. Varför? För du har ingen svart så om du tror att du kommer använda den så säger jag KÖP!!! Sen är det ju så att LK kan man ha hur många som helst av i olika kulörer enligt mig och min garderob.
    Ja, det lutar mer och mer åt den ju mer jag tänker på det. Jag trivs ju otroligt bra i min svarta Fonda, men inte så att jag kan ha den på jobbet...

Men jag får nog prova eftersom den i chalk också ser fin ut och LKn......

Jag kanske får låta ödet bestämma och se vad som finns kvar på fredag när jag kommer.
    Tack för att du engagerade dig Skrattande
  • Pythia
    Jontesfru skrev 2010-09-20 17:05:45 följande:
    jag lämnade faktiskt tillbaka min TK och köpte mig en alldeles underbar klänning istället...en spinner silk l/s dress i vintage grey. Tror den kommer bli suverän tillsammans med Long LK i dark grey.
    Men ååååhhhh, den vill jag också ha!!! Hur är den i passformen/tyget/sömmarna?

Grattis till en fin klänning
  • Pythia
    Frösötös skrev 2010-09-20 18:27:47 följande:
    Snälla - en bild i bildtrådenSolig
    Jaaaa en bild!!!
  • Pythia

Underbar. Jag undrar lite kring de där små "rosorna" runt halsen. Vad är de gjorda av? Är det någon form av paljettrosor som är påsydda eller är det något mönster i tyget?

• Pythia
    h80 skrev 2010-09-21 20:36:52 följande:
    räknar mig fortfarande som OM-nybörjare, så jag frågar lite :) köpte en sån här idag:
    www.ajabajakids.com/default.asp?sType=deLuxe&...

o funderar lite på användningsområde, hur anväder ni era? bara som jacka eller till mer?
    åh, det är en jättefin varm röd färg.
    Jag är själv inget proffs, köpte min första LK nu i höst och jag tycker nog att den passar bäst när den är helt igen-knäppt (knuten). Det är snyggt om det sticker ut någon fin volang nedanför. Sedan passar den ju förstås till en massa klänningar.

Men hur menar du till mer?
  • Pythia
    Pokergirl skrev 2010-09-21 19:33:31 följande:
    Fyra, jag är också omodern och oförstående...
    Jag skulle inte heller känna mig bekväm...alls faktiskt
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV