Inlägg från: Pythia |Visa alla inlägg
  • Pythia

Odd Molly för oss inbitna del IV

Mina förskolefröknar frågade igår om jag jobbade på Odd Molly eftersom jag alltid har så fina kläder på mig. Det var gulligt, men jag inser att jag kanske är lite sjuk när de har märkt det efter bara en dryg månad.Förvånad

• Pythia
    Duntoffla skrev 2010-09-22 15:14:13 följande:
    Vet inte om jag får skriva det här. Inboxar. H*n har redan typ 15 neg. Synd att man inte kan välja sina köpare, bara blocka efteråt.
    Usch vad trist!!
    Jag försöker också blocka om jag ser någon som har mycket negativt.
  • Pythia

Det blev en svart Wigwam för 20%-arn!! När jag väl stod där i provrummet kändes allt kristallklart att jag skulle ha en svart. Den i chalk var faktiskt helt fel färg för mig. Jag försvann i den. Den röda LK:n (och jag provade en i multi också) kändes som kaka på kaka när jag ändå hade köpt en nyligen.

Tack för er input alla som engagerade sig Skrattande

• Pythia
    Frösötös skrev 2010-09-22 20:19:29 följande:
    Pythia: glömde ju fråga hur den är i storlek  Förvånad
    Herregud nu har jag suttit och spelat gitarr för första gången för en massa 8-9 åriga scouter. Det var riktigt roligt.

Tack för alla gulliga kommentarer om mitt inköp. Tänk vad glad man kan bli för en ny klänning!!

Storleken är nog åt det stora hållet. Jag brukar var mellan 1 och 2 och jag upplevde att den var för stor som stl 2. Jag gillar inte alls när det sitter åt på överarmarna eller när man inte kan andas i ett plagg, men så var det inte i stl 1 denna gång.
  • Pythia

OBS förresten. NI som har bonuscheckar på Åhléns! De går ut idag och inte imorgon som jag råkade skriva tidigare i tråden.!!!

Bara så att jag inte har förvirrat någon

• Pythia
    Frösötös skrev 2010-09-22 20:31:37 följande:
    Tack snälla - då vet jag att jag ska hålla utkik efter en 1 Glad
    Jag måste tillägga att jag INTE är en bystdrottning, bara så att du vet Flört
  • Pythia
    Frusna flickan skrev 2010-09-23 14:21:27 följande:
    Ja jag tycker också så. Jag kan bjuda på bilder av mig själv även om jag har hull här och där, för mörkt eller för ljust hår i andras ögon eller ser sliten ut. Kan ju inte rå för hur jag ser ut.  Däremot hålle rjag med om att underklänning inte ska bäras ensam. Men jag tycker att den typen av inlägg om utseende inte hör hemma i denna tråd.
    oj, nu missade jag en massa här. Jag tycker att vi stryker ett streck över detta. Jag tror inte att stargirl menade det så illa som det kom ut. Vi har väl alla råkat skriva något förfluget nån gång i ren indignerad upphetsning. (kanske om något annat som vi själva inte uppfattar som stötande, men som har stött någon annan)

Det har i alla fall jag.

Men vi kan väl återgå till att skriva respektfullt om varandra och tänka oss för hur vi formulerar oss

Kram på er gulliga tjejer som hjälper till med smakråd, storlekar, sticksighet osv.
  • Pythia
    Frösötös skrev 2010-09-23 15:04:58 följande:
    Hi hi kanske måste slinka in på Åhléns eller Mathilde och prova då för jag är ganska bullig upptill Flört
    ja gör det. Jag vill inte vara orsak till att du köper fel storlek Flört
  • Pythia

Nu har jag tänkt ha ett köpstopp, på riktigt.

Jag har köpt ohemult mycket denna höst så nu får det räcka. Det finns inget kvar på önskelistan utom någon av de där sidenklänningarna (Anna SCs) eller den andra med korta ärmar. Men om jag inte får köpa dem för någon form av rabatt kommer jag inte att köpa dem. Basta!!

Undrar hur länge jag kommer att klara det...
    Nej vilken dålig inställning. Jag sätter upp ett riktigt mål på två månader!!! Det blir en riktig utmaning.

Jag kommer dock att hänga kvar här under tiden. Lova att påminna mig om jag börjar vackla.

OK? två månader från den 23:e september då. Nedräkningen börjar NU

• Pythia
    Jontesfru skrev 2010-09-23 15:54:03 följande:
    jag hänger på ditt köpstopp! Inget mer nu förrän julshoppingen... ni får hålla koll på mig... o jag mig själv.
    När börjar julshoppingen? Bara så jag har klart för mig hur länge jag ska hålla koll på dig Flört
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV