Inlägg från: Pythia |Visa alla inlägg
  • Pythia

Odd Molly för oss inbitna del IV

Ville bara meddela att jag fick tillbaka pengarna för min nymf-no-sleeve på Åhléns. De tyckte att det var klockrent reklamations ärende. Skönt när man slipper hålla på och tjafsa.

Så nu har jag ett antal sköna pengar "som inte räknas" att shoppa för. Tyvärr hittade jag inget som jag ville ha när jag gick runt. Väntar ju på de andra höstsläppen med spänning. 

• Pythia
    Morty skrev 2010-08-19 20:38:20 följande:
    Åh vad bra att det gick så smärtfritt. Härligt med lite 'nya' pengar att handla för.
    Visst är det Glad 
  • Pythia

Då har man åkt dit på en cheque s/s som påminner väldigt mycket om tutu t88.

Jag är helnöjd men det gick inte att ha stl 2 som jag brukar utan jag fick gå ner till 1 för att den skulle sitta fint.

Jag som hade tänkt köpa en 327:a, men när jag stod där i affären så insåg jag att jag skulle ha mer nytta av denna ursöta tunika.

• Pythia

En liten undersökning om ni vill/orkar svara?

Vårens/sommaren kollektion
    1. Vilket plagg från våren/sommaren har du använt mest när du är ledig?
    2. Vilket plagg från våren/sommaren har du använt mest när du har jobbat?
    3. Vilket plagg från våren/sommaren har du känt dig finast i?
    4. Vilket plagg från våren/sommaren har fått hänga mest i garderoben och varför?

Höst och prefall
    1. Vilket plagg från hösten/prefall tror du att du kommer att använda mest när du är ledig?
    2. Vilket plagg från hösten/prefall tror du att du kommer att använda mest när du har jobbat?
    3. Vilket plagg från hösten/prefall tror du att du kommer att känna dig finast i?
    4. Vilket plagg från hösten/vintern längtar du mest efter

• Pythia

Svarar själv också

Vårens/sommaren kollektion
    1. Vilket plagg från våren/sommaren har du använt mest när du är ledig?
    Lätt min svarta fonda. Den har jag använt otroligt mycket i sommar. Skön, snygg men ändå ledig
    2. Vilket plagg från våren/sommaren har du använt mest när du har jobbat?
    Den röda tenfold kniten användes ofta under våren
    3. Vilket plagg från våren/sommaren har du känt dig finast i?
    Praire dress i chalk som jag köpte på rean
    4. Vilket plagg från våren/sommaren har fått hänga mest i garderoben och varför?
    Suite heart  minidressen har jag inte använt så mycket då den har varit lite för lång för att ha till shorts och det har varit en shorts eller kort-kjol sommar denna sommar. Men jag tror att jag kommer att använda den i höst under koftor.

Höst och prefall
    1. Vilket plagg från hösten/prefall tror du att du kommer att använda mest när du är ledig?
    Om jag köper en till fonda så blir det den i chalk eller military
    2. Vilket plagg från hösten/prefall tror du att du kommer att använda mest när du jobbar?
    Den blåa tutu-liknande 452:an under någon snygg kofta
    3. Vilket plagg från hösten/prefall tror du att du kommer att känna dig finast i?
    431:an silkesklänningen om jag kan lägga vantarna på den
    431:an silkesklänningen om jag kan lägga vantarna på den

• Pythia
    Bambiblogg skrev 2010-08-24 21:02:55 följande:

#412 Looker dress helt klart!

Jag längtar efter att få börja använda min #366 Broken coat som jag fick hem idag!

412 ser jättefin ut.  Härligt med en ny jacka! Jag har tyvärr redan köpt en boomerang-jacka för inte så länge sedan så det finns inget som kan motivera att jag köper en ny nu...
  • Pythia
    Mabimao skrev 2010-08-28 10:40:20 följande:
    "Normalt folk" gör sällan det.........................
    Konstigt eller hur, jag får helt klart lite överseende kommentarer från omgivningen kring mitt nya beroende. 40-årskris är en vanlig analys
  • Pythia

Hur var träffen på smultrongården?

Shoppade ni något kul?

• Pythia
    Pokergirl skrev 2010-08-27 20:33:42 följande:
    Frusna flickan: Håller med om att det är tråkigt att det som skrivs på FL "läcker ut". Dock får man upp denna tråd direkt om man googlar på ex Odd Molly + smultrongården el liknande. Det kan ju ha varit så att någon där läst i tråden och känt att dom måste ställa saker och ting till rätta. Smultrongården verkar vara väldigt mån om sina kunder.
    Jag tror vi alla har full förståelse för att du var besviken, kanske bara bra att Smultrongården hörde av sig och förklarade läget så det hela blev utrett.

Se nu till att ha en toppendag imorgon ni tjejer som ska på träffen och fota massor så vi andra får se!

Börjar fundera på om det skulle finnas något som helst intresse för en norrlandsträff... Men jag OM-bloggar ju inte så jag får väl drömma vidare om att träffa molly-systrar.

På tal om besvikelse, fick hem en Prairie dress idag som jag budat hem från T. Skulle vara helt ny och oanvänd. Det är den nog för den luktar OM, men tyvärr har en söm gått i livet, där kryssömmen är. Sååå besviken. Och jag kan inte laga, kan för det första inte sy och för det andra har den tjocka tråden som löper i livet gått rätt av.
    *suck* Nu blir det till att försöka få kontakt med säljaren och häva köpet. Det vet vi ju alla hur lätt det brukar vara... Så besviken, jag som skulle ha klänningen på vår kräftskiva imorgon...
    Alltid trist när man blir besviken på Tradera. Man känner sig så "rättslös" och det KAN ju vara OK om man har betalat upp till ett par hundralappar, men det är sällan där Molly-kläderna hamnar prismässigt.
  • Pythia
    Jontesfru skrev 2010-08-29 19:24:44 följande:
    Den var JÄTTEKUL! Så roligt o träffa folket i verkliga livet. Skrutteruttan hade gjort ett toppenjobb o att träffa fru smultris själv. KUL! Mycket snack, provande o ja allt man kan tänka sig.

För min del blev det (kan inte nummer o så) en mössa i multi, mina förbeställda svarta/grå handskar, turkos strumpor (varför inte de i military har jag kommit på efteråt?) ett vitt linne o ett blått och en kontinental klänning i military. Lite mycket men jag har ju sparat till detta ett tag...
    Åhhh vad avis jag blir!! Jag är jättesugen på den där kontinenalen i military!! Den ser helt underbar ut och färgen är verkligen en favorit för mig och dessutom inget som jag har i garderoben innan.

Jag väntar och väntar på att den ska komma in hos den lokala hovleverantören...
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV