Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly för oss inbitna del IV

karrokj skrev 2010-04-24 14:41:42 följande:
    Jag har nyss sprättat bort den broderade texten på min Tenfold i almost black och det blev jättebra men man fick ju vara jätteförsiktig... Har idag varit till Mathilde och reklamerat min rosa 327:a som broderierna släppt på och köpte istället en Tenfold i dark pink så den kommer sprättas snart...
    Skönt att det funkade att sprätta bort det. JAg gillar inte heller loggan på ryggarna (har två Grandmas)
    Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla
    karrokj skrev 2010-04-24 20:24:26 följande:
    Hur har ni fått dessa inbjudningar? Man blir ju så sugen...
    Jag fick den av en kompis. Vet inte hur hon fått tag på den
  • Duntoffla
    rödros skrev 2010-04-25 08:42:25 följande:
    Hej en fråga En tjej som har mailat mig ang twill love tha back coat i grön som jag ville ha tag på. Hon skriver att den är helt ny och jag får köpa den för 2200:-. Någon som vet vad den kosta när den kom ny i butikerna?  Hon har skrivit vilken butik hon har införskattaffat den ifrån och att det är hennes syster som har butiken. Hon har flera auktioner på tradera med nya od plagg både gamla kolletioner och alla de nya är kläder som jag vet finns just i den butiken hon nämnt på butkens hemsida. Så käns pålitligt både i beskrivning och att hon tar betalt genom payson samt skickar via dhl så man kan spåra. Vad bör jag ta för uppgifter vid en sådan här köp? är ju rätt mycket pengar och är inte van att köpa via privat personer utan har oftast beställt ifrån butiker när jag handlar od kläder. Sen kan man ju bara förlita sig på de ord hon skriver att den är ny sånt vet man ju aldrig. Hon har bara positiva omdömmen på Tradera. Jag har bara hennes namn som hon skriver under med i mailet men det är en annan person som är email adressen. Tacksam för svar snabbt. Kram
    Har du fått några bilder på den? Be om det tycker jag. Ang email så behöver det inte vara ngt skumt. Jag har ibland fått svar från gemensamma emailadresser. Ex kurre@hotmail.com och sen har säljaren hetat Nina. Men då rör det sig troligen om att man använder sambons adress.
  • Duntoffla
    rödros skrev 2010-04-25 09:17:04 följande:
    bild på kappan finns i mitt galleri så man kan se bakgrunden. ska plocka bort bilden sen när allt är klart och ta egen bild.
    Man ser inte ditt galleri
  • Duntoffla
    Russinmuffin skrev 2010-04-25 10:42:52 följande:
    Jag har sett kappor av typen Tailor Melton Pleated Coat (minns inte om det var exakt den) i Barkarby för ett tag sedan. Det brukar vara dåligt med ytterkläder men med Barkarby vet man aldrig. De kan ju få in lite av varje. Man skulle behöva titta in där varje dag men jag bor på andra sidan stan så det blir inte av att åka dit så ofta. Men i dag tänkte jag faktiskt åka dit om jag hinner. Kan meddela i tråden om jag ser några kappor.
    OK. Just den modellen är jag inte intresserad av tyvärr

Jag bor också på andra sidan stan så jag kommer inte dit så ofta. Hade tänkt ta en tur idag men sambon orkar inte. Du får gärna meddela sen hur utbudet var. Både av jackor och annat
  • Duntoffla
    Kajsan skrev 2010-04-25 14:15:56 följande:
    Jag ska dit idag! Jag meddelar ikväll vad som finns.
    Hygglo!
    Puffig Pingla skrev 2010-04-25 16:20:00 följande:
    Grandmas är normal till stor i storleken. Blues skirt tyckte jag var stor i storl.
    Hola! Blev det något kul idag utom jackan?
  • Duntoffla
    Puffig Pingla skrev 2010-04-25 17:05:32 följande:
    Japp! Tre blusar och en klänning. Håller just nu på och gör ett snyggt collage att lägga upp på bloggen.
    Det blir kul att se sen. Jag velar lite fortfarande om klänningen.
    barn05 skrev 2010-04-25 17:58:07 följande:
    Var det inbjudan som gällde idag också eller är det nån dag vi övriga är välkomna?
    Det var inbjudan alla dagarna
  • Duntoffla
    Puffig Pingla skrev 2010-04-25 20:27:50 följande:
    Apropå utförsäljningen hos OM: Just nu haglar det ut plagg därifrån på Tradera. Många av plaggen säljs med kommentaren "hack i labeln/etiketten". Det är varor från reklamationslådorna som sålts för en spottstyver. Vissa var felsydda, andra hade giganthål i sig och några kunde man knappt hitta felet på med blotta ögat (tex rutiga blusarna och T88 button down som tappade banden i höstas). Jag tycker att det är ok att sälja dem vidare men tycker också att man ska vara tydlig till den man säljer vidare till vad felet är/var och om man åtgärdat det. Det är ju en sak när man stått på utförsäljningen och själv kunnat undersöka varan och ta beslutet om man tycker att "defekten" är värd priset. Det är ju lite svårt att göra den bedömningen om man köper plagget på nätet. Om ett plagg säljs med kommentaren "hack i labeln/etiketten" se till att få reda på vad som är/var defekt med varan så ni får chans att göra en egen bedömning. Nu har jag säkert klampat på en massa tår men jag tar det. Jag struntar i om folk gör sig en hacka på plaggen men jag tycker inte att det är ok att sälja ett defekt (även om det är lagat) plagg och inte berätta vad defekten är.
    Bra skrivet! Inte kul att få defekta varor utan att vara medveten om det.

Hittar fortfarande inget fel på min T88 trots nogrann syning. Jag är glad också för att jag slog till på den "missfärgade" Yarnbarden. tack för peppningen!
    Frusna flickan skrev 2010-04-25 19:30:22 följande:
    Tack!! Jag åkte till Allum i panik förut och provade grandmas och 2:an satt som gjuten så ja, ganska stor tycker jag också! *hurra. Nu ska det blir kul att få hem den blå. Snacka om impulsköp. Hoppas bara att det är "rätt" blå färg. Hoppas att kjolen passar också. Äntligen har jag traderat hem en. Dyrt blev det förstås men nu har jag tänkt så länge.. Något annat får rensas ut istället. TIPS! Tradera bjuder på osåltavgiften idag så man kan lägga upp upp till 50 auktioner med högt utropspris om man vill - gratis om de ej blir sålda. Jag la upp spnt som jag varit lite tveksam till ett tag men som jag ändå inte vill sälja iväg billigt, utan då hellre behålla. Men nu kan man ju lika gärna lägga upp det, Blir det inte sålt så blir det inte. Gäller bara idag men iofs handlar det inte om så många kronor.
    Jag har 2 i mina som jag normalt har. Visst är de åt det större hållet men en storlek mindre hade jag inte kunnat röra mig obehindrat i.

Grattis till köpen!
  • Duntoffla

Åh, jag blir tokig! Jagar produktbilder som en tok. Vill ha av de plaggen jag har. Kika gärna i min blogg om ni har några av de bilder jag söker. Är lite nördig men gillar att spara dem. Stort tack!

Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV