Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly för oss inbitna del IV

Jontesfru skrev 2010-08-10 17:51:27 följande:
    O idag var jag inom Milk & Honey. Blev en Funovits scarf (1 kvar har de nu, fick reda på att Katinka, hon o jag har den därifrån) samt en Quicktip tunic i dark red. O håll i er i storlek 3???!!! De var så fina så det gick inte att stå emot.
    Nämen grattis till 3:an. Tjo vad kul.
    Och grattis till Funovits. Älskar verkligen färgerna i den.
  • Puffig Pingla
    barn05 skrev 2010-08-10 21:18:06 följande:
    Nu är Fonda snacket igång igen
    Jag undrar om storleken skiljer sig någonting från vårens?? 
    Någon av alla bloggar (frusna flickan kanske?) kommenterade att den kändes lite mindre i storleken.
  • Puffig Pingla
    Pythia skrev 2010-08-10 21:25:13 följande:
    Idag besinnade jag mig och köpte INTE en Kettle coat för halva priset för den är ju fortfarande dyr och jag har annat på "listan" denna månad. Men jag går fortfarande och tänker på den. Den satt som en smäck!! 

Måste kanske åka och köpa den imorgon ändå. Det är ju otroligt vilka behov man får helt plötsligt!!. Jag får nog stryka något (ett par nya svarta stövlar) på listan denna månad tex.

Fasen vad insnöad man kan bli helt plötsligt. Känner ni igen känslan?

Vad skulle ni rekommendera? Är kettle coaten i rouge användbar i höst eller är den för sommrig/vårig?

Usch vad velig jag är...
    Den är ju klart höstig...
    Så jag hade slagit till om jag hittade den i rätt storlek.
  • Puffig Pingla

Lite kopiefunderingar så här på kvällskvisten...

Hur man spottar en kopia:
    Den här säljaren verkar ju helt ok. Auktion 2
    Men när man spanar in säljarens köpauktioner så ser man var den kommer ifrån: Auktion 1 
    Dagens läxa: kolla alltid historiken på auktionerna om du ens funderar på att köpa ett känt kopieplagg
    (jag skriver inte ut i klartext varför det skulle vara något fel på auktion 1 men ett span på svarta listan ger ju en hint)

En sak som kopiesäljarna in i det längsta förmodligen kommer hålla sig från är att skriva att plaggen är äkta. Det lär snabbt få dem att bli rökta på T om någon anmäler dem.

Dessutom kan man ju inte annat än le lite elakt när auktioner som denna inte får några bud.

• Puffig Pingla
    Duntoffla skrev 2010-08-12 22:25:39 följande:
     Suck! Inga 3:or alls? Är sugen på en blå.
    Fråga hon den där andra. Jag blev liksom blind när 4an kom fram. Enl Mabimao fanns det tex en 4 kvar idag. Och NY säljer ju sin 3a i nån färg. Kolla med henne
  • Puffig Pingla
    Frösötös skrev 2010-08-13 10:17:19 följande:
    Köp INTE. Den här säljaren har vräkt ut Tenfolds i olika färger och storlekar sedan i våras - luktar kopior lång väg Kräks
    Måste ju vara jobbigt för honom/henne att hinna prova alla plagg en gång innan h*n säljer dem på T. Detta med tanke på att  samtliga alla säljarens två ziljoner annonser som varit ute har haft kommentaren "endast provad" .  Flört
  • Puffig Pingla
    Jontesfru skrev 2010-08-13 10:09:58 följande:
    Är Crochet lovely knit kopierad? Det finns en röd o en rosa ute nu på T o är så sugen...
    Den röda 4:an är trådens "freemind" som säljer så den kan du garanterat lita på.

Men precis som Pokergirl skriver så är den inte kopierad (än). Tror faktiskt inte att de kommer göra det heller med tanke på att den är ganska knepig att tillverka billigt.
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV