Inlägg från: Hilti |Visa alla inlägg
  • Hilti

Odd Molly för oss inbitna del IV

Innerjoin skrev 2010-02-16 21:39:06 följande:
    Hilti!! Jag skulle vilja hälsa på inne hos dig   Men det går inte...kan du godkänna mig?
    Tror jag fick till det, hojta om det fortfarande inte funkar
  • Hilti
    Duntoffla skrev 2010-03-02 20:18:43 följande:
    Idag fick jag ett paket (dock inte något av de två jag saknar) med en fin Bubble dress. Seriös säljare och i fint skick. Sitter som en smäck. Ang ena paketet jag saknar erbjöd sig säljaren att återbetala hela summan vilket gör mig ännu mer lite misstänksam att allt inte var ok utan att denne fick kalla fötter pga mina mail. Dessutom såg jag att den bilden h*n använde sig av i annonsen på Blocket är identisk med en på Ebay... Fischy! Nu hoppas jag bara att h*n återbetalar pengarna så jag kan köpa något annat kul för dem. Det endra paketet saknas dock än och säljaren återkopplar inte
    Vad tråkigt att du råkat ut för detta Tofflan. Efter att 2 av mina blocket paket försvann, kräver jag rek och att jag får ID på paketet före jag betalar. De flesta säljare har faktisk gått med på det, annars har jag struntad i det. Man blir lite trött på att kasta penger i toa..

Håller tummen för dina paket.
  • Hilti
    Pokergirl skrev 2010-03-03 20:17:49 följande:
    Nu har summer of 2007 tunic anlänt, och jag tror det är en kopia. Vad säger ni experter? Har precis lagt in bilder i min blogg.
    Jag har kommenterad i bloggen. Den ser ut som min, och jag tror min är kopia tyvärr...
  • Hilti
    Pokergirl skrev 2010-03-04 22:19:27 följande:
    Lite uppdate. Nu har jag talat med huvudkontoret på Odd Molly. Dom ska imorgon bedöma om blusen jag köpt är en kopia el inte men mest troligt verkar den ju vara det. Hk var väldigt intresserade av kontaktuppgifter till säljaren och skulle lämna dessa vidare till sin advokat för rättsliga åtgärder.Mailade säljaren och meddelade att jag fått en kopia vilket jag självklart inte var intresserad av och därmed ville skicka tillbaka den.Trist, svarade säljaren och skickade mig sin postadress. Jag svarade att hon fick överföra fraktkostnad till mitt ebaykonto då jag inte tänkte stå för frakt, så skulle jag skicka den åter. Meddelade även att jag kommer att informera HK om detta och att dom i sin tur får ta beslut om ev rättsliga åtgärder.Säljaren mailade tillabaka till mig och tyckte att det var hon som drabbats då det var hon som köpt den initialt på Blocket. Så stod det varken i annons, och dessutom har jag fått meddelande om att andra köpt samma blus av säljaren plus att säljaren har samma objekt ute på Tradera. Har nu mailat säljaren och meddelat att jag är övertygad om att blusen är en medveten olaglig försäljning av piratkopia och att hon som säljare får stå kastet för att hon garanterat lurat många som i god tro handlat av henne.
    Vad bra att OM tar det seriöst. Lycka till med säljaren och hör av dig om du behöver hjälp.

Någon som har denna: http://www.tradera.com/-Svarfangad-Odd-Molly-kappa-469-Living-now-Stl-1---auktion_163301_107754579
    Hoppas det är ett fynd
  • Hilti
    brawny skrev 2010-03-05 22:56:09 följande:
    Alltså, jag har INTE köpt den utan ville tipsa om den i tråden ifall ngn annan vore intresserad. Det är inte min annons heller...Vilket galet högt pris på GC:n!!!
    Ok sorry, jag trodde du hade köpt den. Synd att den är ljusrosa, ingen färg för mig tyvärr.

Pokergirl, jag är säker på att Anna/Torkel Svensson vet att de säljer kopior. Nu kommer inte jag i håg vad det stod i den annonsen jag köpte min summer of 2007 tunic, men jag tror den var "för liten". Har OM bedömd den som kopia via kort på tunikan?
  • Hilti
    Mabimao skrev 2010-03-07 16:38:57 följande:
    1999:- tror jag..... Japp, det finns kopior!
    Morty skrev 2010-03-07 14:55:03 följande:
    Ja, det har jag för mig att det gjorts.
    Ok tack så mycket Jag är sugen på en brun.... Få leta efter en som har kvitto
  • Hilti
    Pokergirl skrev 2010-03-10 19:54:42 följande:
    Nu har jag fått mail från Odd Molly, summer of 2007 var till 100% en kopia. Odd molly kommer nu gå vidare med juridiska åtgärder mot säljare. Så min uppmaning till er som drabbas av kopior, kontakta OM, skicka bilder och be om råd. Jag blev tvungen att skicka in min blus men det kändes skönt att få bekräftat att det var en kopia. Nu åker den tillbaka till säljaren.
    Jag kanske skulle kontakta OM jag med, då jag köpte av samma person som dig?

Sen hoppas jag att någon skickar listan till mig
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV