• Stargirl

Odd Molly för oss inbitna del IV

♫ Odd Molly - för oss inbitna del IV ♫

För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

♫♪ ♫♪ ♫♪

Officiella hemsidan :

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa, T88 Button down tunic.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.
    - Förhandsbetala ingenting! Se till att ha ngn sorts betalnings garanti på dina överföringar.
    www.oddmolly.com

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com
    doktormolly.blogspot.com/
    www.mollyholic.se
    www.molly-tina.blogspot.com/
    mymollyoddities.wordpress.com
    parlorforpinglor.blogspot.com/

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

Vi samlar alla bloggar i denna tråd.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:14
    Officiella hemsida kom inte med.
    www.oddmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-25 10:13
    min nya blogg www.finest.se/natali
  • Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV
  • Pythia
    karrokj skrev 2010-04-24 20:22:46 följande:
    Jo, det är tyvärr kopior.. Finns väääääldigt många av dem tråkigt nog! Och det är bara nyregistrerade säljare. Vi är många som anmält dessa men vet inte om något hänt, någon som vet om några av dessa auktioner tagits bort?Så tråkigt, jag gillade blusen innan alla kopior kom men efter detta så vill man ju inte ha någon, fler som känner så?
    Jag känner precis så!! Jag stod och fingrade på den på Åhléns för någon månad sedan men nu känner jag mig inte alls sugen på den längre.
  • rödros

Hej en fråga

En tjej som har mailat mig ang twill love tha back coat i grön som jag ville ha tag på.

Hon skriver att den är helt ny och jag får köpa den för 2200:-. Någon som vet vad den kosta när den kom ny i butikerna?

Hon har skrivit vilken butik hon har införskattaffat den ifrån och att det är hennes syster som har butiken. Hon har flera auktioner på tradera med nya od plagg både gamla kolletioner och alla de nya är kläder som jag vet finns just i den butiken hon nämnt på butkens hemsida.

Så käns pålitligt både i beskrivning och att hon tar betalt genom payson samt skickar via dhl så man kan spåra.

Vad bör jag ta för uppgifter vid en sådan här köp? är ju rätt mycket pengar och är inte van att köpa via privat personer utan har oftast beställt ifrån butiker när jag handlar od kläder.

Sen kan man ju bara förlita sig på de ord hon skriver att den är ny sånt vet man ju aldrig. Hon har bara positiva omdömmen på Tradera.

Jag har bara hennes namn som hon skriver under med i mailet men det är en annan person som är email adressen.

Tacksam för svar snabbt.

Kram

• Duntoffla
    karrokj skrev 2010-04-24 20:24:26 följande:
    Hur har ni fått dessa inbjudningar? Man blir ju så sugen...
    Jag fick den av en kompis. Vet inte hur hon fått tag på den
    Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
  • rödros

Skulle kanske tillägga att hon har inte flera plagg av samma sak i flera olika storlekar. Inga plagg som man vet det finns kopior på.

• Frusna flickan
    rödros skrev 2010-04-25 08:46:25 följande:
    Skulle kanske tillägga att hon har inte flera plagg av samma sak i flera olika storlekar. Inga plagg som man vet det finns kopior på.
    Fats hur vet du att det är just hon som är den personen hon uppger att hon är på tradera? Går hon inte med på payson garanti?
  • Duntoffla
    rödros skrev 2010-04-25 08:42:25 följande:
    Hej en fråga En tjej som har mailat mig ang twill love tha back coat i grön som jag ville ha tag på. Hon skriver att den är helt ny och jag får köpa den för 2200:-. Någon som vet vad den kosta när den kom ny i butikerna?  Hon har skrivit vilken butik hon har införskattaffat den ifrån och att det är hennes syster som har butiken. Hon har flera auktioner på tradera med nya od plagg både gamla kolletioner och alla de nya är kläder som jag vet finns just i den butiken hon nämnt på butkens hemsida. Så käns pålitligt både i beskrivning och att hon tar betalt genom payson samt skickar via dhl så man kan spåra. Vad bör jag ta för uppgifter vid en sådan här köp? är ju rätt mycket pengar och är inte van att köpa via privat personer utan har oftast beställt ifrån butiker när jag handlar od kläder. Sen kan man ju bara förlita sig på de ord hon skriver att den är ny sånt vet man ju aldrig. Hon har bara positiva omdömmen på Tradera. Jag har bara hennes namn som hon skriver under med i mailet men det är en annan person som är email adressen. Tacksam för svar snabbt. Kram
    Har du fått några bilder på den? Be om det tycker jag. Ang email så behöver det inte vara ngt skumt. Jag har ibland fått svar från gemensamma emailadresser. Ex kurre@hotmail.com och sen har säljaren hetat Nina. Men då rör det sig troligen om att man använder sambons adress.
    Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
  • rödros

Hon skriver att det går bra att betala via payson. Vad är payson garanti?

Jag har bett henne att maila över namn, adress och telefon nummer.

Jag fick upp en länk på tradera på en säljare via min mobil som jag inte får upp på min vanliga mail. De bilder som är på tradera är bilder som hon har tagit själv på kläderna och det är samma bakgrund som är på mitt foto.

Men visst man kan ju aldirg vara 100 säkr.

Här är länk till hennes auktioner så ser man bakgrund på korten.

http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=2094636&listtype=0

• rödros

bild på kappan finns i mitt galleri så man kan se bakgrunden. ska plocka bort bilden sen när allt är klart och ta egen bild.

• Pythia
    rödros skrev 2010-04-25 09:10:12 följande:
    Hon skriver att det går bra att betala via payson. Vad är payson garanti?Jag har bett henne att maila över namn, adress och telefon nummer.Jag fick upp en länk på tradera på en säljare via min mobil som jag inte får upp på min vanliga mail. De bilder som är på tradera är bilder som hon har tagit själv på kläderna och det är samma bakgrund som är på mitt foto.Men visst man kan ju aldirg vara 100 säkr.Här är länk till hennes auktioner så ser man bakgrund på korten.www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=...
    Jag tycker at det låter så säkert det kan låta när man köper av en privatperson. Både Payson och DHL - mer säker kan man nog inte vara. Och du har kollat upp både butiken osv. så det känns som du har gjort en bra bakgrundscheck.

100% kan man aldrig vara förstås och det är därför man bör ha en liten "riskpremie" i form av ett bättre pris tex. Ibland får man chansa. Men det är du själv som avgör om du vågar. Lycka till
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV