• Stargirl

Odd Molly för oss inbitna del IV

♫ Odd Molly - för oss inbitna del IV ♫

För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

♫♪ ♫♪ ♫♪

Officiella hemsidan :

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa, T88 Button down tunic.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.
    - Förhandsbetala ingenting! Se till att ha ngn sorts betalnings garanti på dina överföringar.
    www.oddmolly.com

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com
    doktormolly.blogspot.com/
    www.mollyholic.se
    www.molly-tina.blogspot.com/
    mymollyoddities.wordpress.com
    parlorforpinglor.blogspot.com/

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

Vi samlar alla bloggar i denna tråd.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:14
    Officiella hemsida kom inte med.
    www.oddmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-25 10:13
    min nya blogg www.finest.se/natali
  • Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV
  • brawny
    Mabimao skrev 2010-02-14 12:44:20 följande:
    Jag måste säga att jag inte riktigt gillar att bilder allt som oftare läcker ut nuförtiden.Liiiite för tidigt, och tråkigt att veta hur det kommer se ut så långt innan. Jag kanske är tråkig nu och heeelt ensam om detta, men förtar det inte lite av spänningen och förväntan inför visning o.s.v?Ville också säga KRAM till alla töser på alla hjärtans dag!(har en ur-usel helg med migrän så jag stannar till sängs)
    Jag har inget emot det faktiskt. Dels för att det är roligt att lyfta blicken från det som är hetast just nu, dvs vår- och sommarkollektionen. Sen är det kul att se vad som blir det genomgående temat nästa säsong. Och sen kan det ju vara roligt att se de tidiga bilderna från showrooms för det kan ju hända en hel del på vägen till en färdig kollektion som visas och sen är redo att skickas till butikerna.

Jag blev glad för den känsla av jordnära och lugna färger som jag fick när jag tittade på bilderna. Ser framemot det sen i höst. Men först är det vår och sommar och jag ska njuta av mina sommarmollysar till fullo.

Hoppas att din migrän ger sig snart, det är INTE kul att ha det. Och ha en så mysig o go alla hjärtans som det nu går nerbäddad i sängen o så.
  • Mabimao
    brawny skrev 2010-02-14 13:11:27 följande:
    Jag har inget emot det faktiskt. Dels för att det är roligt att lyfta blicken från det som är hetast just nu, dvs vår- och sommarkollektionen. Sen är det kul att se vad som blir det genomgående temat nästa säsong. Och sen kan det ju vara roligt att se de tidiga bilderna från showrooms för det kan ju hända en hel del på vägen till en färdig kollektion som visas och sen är redo att skickas till butikerna. Jag blev glad för den känsla av jordnära och lugna färger som jag fick när jag tittade på bilderna. Ser framemot det sen i höst. Men först är det vår och sommar och jag ska njuta av mina sommarmollysar till fullo. Hoppas att din migrän ger sig snart, det är INTE kul att ha det. Och ha en så mysig o go alla hjärtans som det nu går nerbäddad i sängen o så.
    Tack, jag hoppas det ger sig snart.
  • Mabimao

sorry för spam......så är det när man ligger till sängs.......
    Men guuuuud så irriterande det är med en som säljer 7 miljarder plagg (mest barnplagg) och ETT av dem råkar vara OM att då skriva det i rubriken på ALLA sina auktioner på T????????
    Jag kommer knappast bli sugen natt köpa en Po.p overall om jag letar OM kläder, eller?
    Märker att jag bara har klago inlägg idag....skyller det på huvudet ;-D

• freemind
    Mabimao skrev 2010-02-14 14:22:51 följande:
    sorry för spam......så är det när man ligger till sängs.......Men guuuuud så irriterande det är med en som säljer 7 miljarder plagg (mest barnplagg) och ETT av dem råkar vara OM att då skriva det i rubriken på ALLA sina auktioner på T????????Jag kommer knappast bli sugen natt köpa en Po.p overall om jag letar OM kläder, eller?Märker att jag bara har klago inlägg idag....skyller det på huvudet ;-D
    Du är jag som irrierar oss idag då
    Jag blev riktigt irriterad på de annonserna och anmälde dem till Tradera!
  • brawny
    freemind skrev 2010-02-14 17:03:35 följande:
    Du är jag som irrierar oss idag då Jag blev riktigt irriterad på de annonserna och anmälde dem till Tradera!
    Jag blev också irriterad och anmälde! :-P
  • Duntoffla
    sorry för spam......så är det när man ligger till sängs....... Men guuuuud så irriterande det är med en som säljer 7 miljarder plagg (mest barnplagg) och ETT av dem råkar vara OM att då skriva det i rubriken på ALLA sina auktioner på T???????? Jag kommer knappast bli sugen natt köpa en Po.p overall om jag letar OM kläder, eller? Märker att jag bara har klago inlägg idag....skyller det på huvudet ;-D
    SÅnt stör mig också och jag är rätt duktig att anmäla irriterande och missvisande annonser
    Hallon i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • Stargirl
    sorry för spam......så är det när man ligger till sängs.......Men guuuuud så irriterande det är med en som säljer 7 miljarder plagg (mest barnplagg) och ETT av dem råkar vara OM att då skriva det i rubriken på ALLA sina auktioner på T????????Jag kommer knappast bli sugen natt köpa en Po.p overall om jag letar OM kläder, eller?Märker att jag bara har klago inlägg idag....skyller det på huvudet ;-D
    Vadå? Ngn säljer ett POP plagg och skriver Odd Molly i annonsens rubrik? Hur konstigt är inte det?
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • smulan0

Angående höstens kollektion så fick vi höra från "säker källa" på vår Malmö-tur igår att det ska va riktigt tråkiga saker, mycket rutigt, gamla modeller med någon enkel ändring och högre priser. En fin variant av voile short dress i smutsrosa men annars inte mycket att ha. Dessutom ska det va äkta päls på vinterjackorna vilket jag tycker är väldigt trist! Känns inte alls som något OM borde stå för (tycker jag då).

Tydligen är väldigt många butiker sura på OM för att de ska öppna egen webshop och har därför i protest beställt hem mycket mindre från våren vilket förklarar varför allt tog slut så snabbt!

Ja jag vet inte vad jag ska tro, mycket kvalitetsproblem redan på vårens kollektion, fula modeller i höst, högre priser och päls på jackorna... Jag är mycket tveksam till hur min OM-kärlek ska överleva dessa test! Tur att det finns gamla godingar på Tradera!

Hur tänker ni?

• Duntoffla
    smulan0 skrev 2010-02-14 18:11:27 följande:
    Angående höstens kollektion så fick vi höra från "säker källa" på vår Malmö-tur igår att det ska va riktigt tråkiga saker, mycket rutigt, gamla modeller med någon enkel ändring och högre priser. En fin variant av voile short dress i smutsrosa men annars inte mycket att ha. Dessutom ska det va äkta päls på vinterjackorna vilket jag tycker är väldigt trist! Känns inte alls som något OM borde stå för (tycker jag då). Tydligen är väldigt många butiker sura på OM för att de ska öppna egen webshop och har därför i protest beställt hem mycket mindre från våren vilket förklarar varför allt tog slut så snabbt! Ja jag vet inte vad jag ska tro, mycket kvalitetsproblem redan på vårens kollektion, fula modeller i höst, högre priser och päls på jackorna... Jag är mycket tveksam till hur min OM-kärlek ska överleva dessa test! Tur att det finns gamla godingar på Tradera! Hur tänker ni?
    Tyckte jag såg en del trista (i min smak) från den länken Katinka hade i bloggen. Däremot var 327:orna himla fina enligt mig. Rutor ska tydligen vara trendigt fick jag veta då jag hade min Glazing check skirt på mig i veckan men det finns gränser för mitt flanellanvändande. För mig är det lite som att gå tillbaka till högstadiet med flanellskjortor och polotröjor Men en del saker är fina tycker jag som Check me tunic osv.

Gillar inte tanken på riktig päls heller {#lang_emotions_throwup}

Det är klart att det blir större konkurrens om OM själva öppnar webbutik samtidigt som jag förstår att dem gör det. Förstår även butikerna som troligen tappar försäljning.

Tur att Tradera finns! Man får bunkra bäst man kan nu.
    Hallon i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV