• Stargirl

Odd Molly för oss inbitna del IV

♫ Odd Molly - för oss inbitna del IV ♫

För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

♫♪ ♫♪ ♫♪

Officiella hemsidan :

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa, T88 Button down tunic.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.
    - Förhandsbetala ingenting! Se till att ha ngn sorts betalnings garanti på dina överföringar.
    www.oddmolly.com

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com
    doktormolly.blogspot.com/
    www.mollyholic.se
    www.molly-tina.blogspot.com/
    mymollyoddities.wordpress.com
    parlorforpinglor.blogspot.com/

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

Vi samlar alla bloggar i denna tråd.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:14
    Officiella hemsida kom inte med.
    www.oddmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-25 10:13
    min nya blogg www.finest.se/natali
  • Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV
  • Frusna flickan

God kväll alla!

Gud vad jag velar.. Jag älskar ju x-stitch óch har haft måånga sådana. Jag ahr dock ett problem med höstens chocolate. Jag har haft två stycken i stl 3. Den första fick jag för mig inte var bra efter att de ändrat modellen och förlängt livet, nu känner jag att de nyare nog sitter bättre och minskar gravidkänslan.. Då köpte jag en till likadan igen som jag sedan sålde till förmån för en chalk. Det gick några dagar och jag ångrade den bruna som jag hat så svårt att slitas från och då skull ejag buda hem en på T.. Missade den och tänkte att jag ju faktistk har börjat gå ner i vikt så jag testar en tvåa.. Smart! Den är inte helt fel men lite fööör tight över bysten. Vad hålle rjag på med?? Någon som känne rigen sig eller är det bara jag som är så här störd och har svårt att släppa vissa plagg? (känner mig dödsensam just nu...)

Jag har nu ivkäll beställt en 327:a i indigo efter dyster läsning hos Katinka.. Men jag kan aldrig tro att endast Mtahilde kommer att ta in den. det måste väl bara vara så att de andra har beställt senare? Eller.. Den skulle ju inte göras först. Jag menar om alla inköpare protesterade så högljutt att de gjorde den en omgång till är det inte så sannolikt att de inte beställer den sedan. Jag kommer säkert få ångra att jag köpte den dyrare från Danmark och allt i onödan....... Men jag ville så gärna ha en.

• Frusna flickan

Förlåt mig ännu en gång flickor för att jag inte korrläser.. Mitt mail var hopplöst galet. Dags att nana kanske? God natt! Imorgon blir det smockskjorta i rose med svart trist kontorsbyxa och Rizzokängorna. Och kanske en lovely knit i almost black över..

• NewYorker
    Frusna flickan skrev 2010-02-08 22:50:16 följande:
    God kväll alla! Gud vad jag velar.. Jag älskar ju x-stitch óch har haft måånga sådana. Jag ahr dock ett problem med höstens chocolate. Jag har haft två stycken i stl 3. Den första fick jag för mig inte var bra efter att de ändrat modellen och förlängt livet, nu känner jag att de nyare nog sitter bättre och minskar gravidkänslan.. Då köpte jag en till likadan igen som jag sedan sålde till förmån för en chalk. Det gick några dagar och jag ångrade den bruna som jag hat så svårt att slitas från och då skull ejag buda hem en på T.. Missade den och tänkte att jag ju faktistk har börjat gå ner i vikt så jag testar en tvåa.. Smart! Den är inte helt fel men lite fööör tight över bysten. Vad hålle rjag på med?? Någon som känne rigen sig eller är det bara jag som är så här störd och har svårt att släppa vissa plagg? (känner mig dödsensam just nu...)Jag har nu ivkäll beställt en 327:a i indigo efter dyster läsning hos Katinka.. Men jag kan aldrig tro att endast Mtahilde kommer att ta in den. det måste väl bara vara så att de andra har beställt senare? Eller.. Den skulle ju inte göras först. Jag menar om alla inköpare protesterade så högljutt att de gjorde den en omgång till är det inte så sannolikt att de inte beställer den sedan. Jag kommer säkert få ångra att jag köpte den dyrare från Danmark och allt i onödan....... Men jag ville så gärna ha en.
    Du är inte ensam.

Jag köpte en Full Embroidered Smock Dress i choccolate förra sommaren. Fick den, hängde in den, trivdes inte - sålde den.

Fick ångest.

Köpte en ny, hängde in, använde en gång, trivdes inte - sålde.

Fick ångest.

Köpte en ny, fast nu i powder ... samma sak igen.

Vi är nu framme vid sent i höstas.

Sedan i söndags hänger en ny i min garderob, dock i en tredje färg och i en stl mindre, och jag älskar den.

Det tog ett tag bara!
  • Morty
    alias skrev 2010-02-09 06:01:17 följande:
    Du är inte ensam. Jag köpte en Full Embroidered Smock Dress i choccolate förra sommaren. Fick den, hängde in den, trivdes inte - sålde den.Fick ångest.Köpte en ny, hängde in, använde en gång, trivdes inte - sålde.Fick ångest.Köpte en ny, fast nu i powder ... samma sak igen.Vi är nu framme vid sent i höstas.Sedan i söndags hänger en ny i min garderob, dock i en tredje färg och i en stl mindre, och jag älskar den.Det tog ett tag bara!
  • Diana och Thea

Jag fick precis hem en livealot blus i ljuslila från AjaBaja kids. Den är så fin. Har bara 5 Odd molly plagg och fler ska det bli. Tycker de är så fina......

• brawny
    Frusna flickan skrev 2010-02-08 22:50:16 följande:
    God kväll alla! Gud vad jag velar.. Jag älskar ju x-stitch óch har haft måånga sådana. Jag ahr dock ett problem med höstens chocolate. Jag har haft två stycken i stl 3. Den första fick jag för mig inte var bra efter att de ändrat modellen och förlängt livet, nu känner jag att de nyare nog sitter bättre och minskar gravidkänslan.. Då köpte jag en till likadan igen som jag sedan sålde till förmån för en chalk. Det gick några dagar och jag ångrade den bruna som jag hat så svårt att slitas från och då skull ejag buda hem en på T.. Missade den och tänkte att jag ju faktistk har börjat gå ner i vikt så jag testar en tvåa.. Smart! Den är inte helt fel men lite fööör tight över bysten. Vad hålle rjag på med?? Någon som känne rigen sig eller är det bara jag som är så här störd och har svårt att släppa vissa plagg? (känner mig dödsensam just nu...)Jag har nu ivkäll beställt en 327:a i indigo efter dyster läsning hos Katinka.. Men jag kan aldrig tro att endast Mtahilde kommer att ta in den. det måste väl bara vara så att de andra har beställt senare? Eller.. Den skulle ju inte göras först. Jag menar om alla inköpare protesterade så högljutt att de gjorde den en omgång till är det inte så sannolikt att de inte beställer den sedan. Jag kommer säkert få ångra att jag köpte den dyrare från Danmark och allt i onödan....... Men jag ville så gärna ha en.
    Haha! Det är ju underbart hur det kan vara. Hoppas det löser sig för dig Frusna Flickan!

Idag är det premiär för min FoL i chalk. Har haft den ett tag nu men inte riktigt varit kompis m den. Men nu så. Premiärade också min Noblesse Coat i cherry och FoL:en tittade fram så sött under den. Glad att jag blivit kompis m FoL - äntligen!
  • Pokergirl
    Diana och Thea skrev 2010-02-09 08:58:58 följande:
    Jag fick precis hem en livealot blus i ljuslila från AjaBaja kids. Den är så fin. Har bara 5 Odd molly plagg och fler ska det bli. Tycker de är så fina......
    Den är jag sååå sugen på! Du kanske har möjlighet att lägga upp en bild?
    * * * Cornelia 091030 * * *
  • milizza

Hej tjejer

Tänkte höra om ni har lust att hjälpa mej lite. Har några odd molly plagg i garderoben, jag köpt på rea eller tradera. Men jag vet inte mycket om deras priser, gammla kollektioner osv

Har hittat en kappa från en äldre kollektion, som jag tycker är super söt. Den heter 578 love spare integritas eller något ådant, har 0 koll

Begagnad, superfint skick. Vad är värt att betala för en sådan?

Tacksam för svar.

• Pokergirl
    milizza skrev 2010-02-09 09:40:19 följande:
    Hej tjejer Tänkte höra om ni har lust att hjälpa mej lite. Har några odd molly plagg i garderoben, jag köpt på rea eller tradera. Men jag vet inte mycket om deras priser, gammla kollektioner osv Har hittat en kappa från en äldre kollektion, som jag tycker är super söt. Den heter 578 love spare integritas eller något ådant, har 0 koll Begagnad, superfint skick. Vad är värt att betala för en sådan? Tacksam för svar.

Är det Twill love the back coat du menar, i så fall är det en åtråvärd karamell! Katinka fick tag på en sådan i läckert grön för inte så länge sen. Vet tyvärr inte vad man skulle sätta för prislapp, lite beroende på strl också, dom minsta brukar vara billigare än ex 2 och 4.
    * * * Cornelia 091030 * * *
  • milizza

Ja men dom bilderna har jag sett
    Det är samma kappa som hon hade fast blå, tack vare dom fina bilderna jag vart så sugen på att slänga på mej en egen.

Men vad kan vara värt att betala? Är storlek 1
    Har ingen aning om det är 800:- eller 2000:- så dålig koll har jag, tyvärr

Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV