• Stargirl

Odd Molly för oss inbitna del IV

♫ Odd Molly - för oss inbitna del IV ♫

För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

♫♪ ♫♪ ♫♪

Officiella hemsidan :

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa, T88 Button down tunic.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.
    - Förhandsbetala ingenting! Se till att ha ngn sorts betalnings garanti på dina överföringar.
    www.oddmolly.com

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com
    doktormolly.blogspot.com/
    www.mollyholic.se
    www.molly-tina.blogspot.com/
    mymollyoddities.wordpress.com
    parlorforpinglor.blogspot.com/

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

Vi samlar alla bloggar i denna tråd.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:14
    Officiella hemsida kom inte med.
    www.oddmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-25 10:13
    min nya blogg www.finest.se/natali
  • Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV
  • Sara Mia
    malinoski skrev 2010-02-08 22:25:46 följande:
    Måste fråga er som har en Kyoto kofta, hur upplever ni den i modell/storlek?(naturvit kofta med volang och gråa kanter)Har precis fått en en sån kofta men den är superkort i ryggen. Anar att den har krymt i tvätt för stickningen känns ganska kompakt, men vill bara försäkra mig om att den inte ska vara så.Hoppas att någon kan hjälpa mig!
    Jag har den och den är kort i modellen. Jag köpte min ny och har ännu inte behövt tvätta den och när jag lägger den mot min Lovely knit-kofta (också otvättad) så är de ungefär lika långa sånär som på någon cm. Jag själv är i och för sig kort så jag gillar korta koftor, men annars är den ju snyggt att ha ett  längre lite basic linne under. Hoppas det klarnade något.
  • Pokergirl
    milizza skrev 2010-02-09 10:03:23 följande:
    Ja men dom bilderna har jag sett Det är samma kappa som hon hade fast blå, tack vare dom fina bilderna jag vart så sugen på att slänga på mej en egen. Men vad kan vara värt att betala? Är storlek 1 Har ingen aning om det är 800:- eller 2000:- så dålig koll har jag, tyvärr
    Tja, det är det nog ingen som vet! Det är ju köparen som sätter värdet i ett plagg. Vissa kan tänka sig att betala 3000 kr för en jeanskjol och själv är jag inte ens intresserad av dom.
    Släng ut på T med flera fina bilder och sätt ett reservationspris som är vad du skulle tycka var ok att få för plagget.
    * * * Cornelia 091030 * * *
  • smulan0
    milizza skrev 2010-02-09 10:03:23 följande:
    Ja men dom bilderna har jag sett Det är samma kappa som hon hade fast blå, tack vare dom fina bilderna jag vart så sugen på att slänga på mej en egen. Men vad kan vara värt att betala? Är storlek 1 Har ingen aning om det är 800:- eller 2000:- så dålig koll har jag, tyvärr
    menar du att du ska köpa eller sälja?
  • malinoski
    Sara Mia skrev 2010-02-09 10:23:05 följande:
    Jag har den och den är kort i modellen. Jag köpte min ny och har ännu inte behövt tvätta den och när jag lägger den mot min Lovely knit-kofta (också otvättad) så är de ungefär lika långa sånär som på någon cm. Jag själv är i och för sig kort så jag gillar korta koftor, men annars är den ju snyggt att ha ett  längre lite basic linne under. Hoppas det klarnade något.
    Tack för hjälpen!
    Är din kofta mycket längre i fram än vad den är i bak?
  • malinoski

Upptäckte precis att jag också har handlat av en av de säljare som har omnämnts här som misstänkta för att sälja stöldgods.
    Misstänkte inte min säljare för något då hon levererade felfri vara i tid, om än lite dåligt förpackat så klänningen var lite smutsig.

Nu när jag kom på att jag köpte den av just den omnämnda säljaren tittade jag lite närmare på den. Då såg jag att det sitter en klisterlapp med ett larm på tvättlappen med texten: BAHNE - besog oss på www.bahne.dk.
    Står det så på era också?
    Frusna flickan, tror bla du hade köpt någonting av samma säljare väl?
    Kan vara där kläderna kommer ifrån då!?

• Pokergirl

En lite OTfråga. Har för mig att det i denna tråd nämnts en webshop som säljer leggings till väldigt bra pris. Både jeansleggings och andra färger/modeller. Bland annat Vila. Någon som vet vilken shop jag menar? Jag är i behov av helt täckande leggings, dom jag har är lite genomskinliga och det är inte så snyggt.

* * * Cornelia 091030 * * *
  • Stargirl
    Pokergirl skrev 2010-02-09 11:31:29 följande:
    En lite OTfråga. Har för mig att det i denna tråd nämnts en webshop som säljer leggings till väldigt bra pris. Både jeansleggings och andra färger/modeller. Bland annat Vila. Någon som vet vilken shop jag menar? Jag är i behov av helt täckande leggings, dom jag har är lite genomskinliga och det är inte så snyggt.
    Bubbleroom eller Nelly kanske?
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Puffig Pingla
    alias skrev 2010-02-09 06:01:17 följande:
    Du är inte ensam. Jag köpte en Full Embroidered Smock Dress i choccolate förra sommaren. Fick den, hängde in den, trivdes inte - sålde den.Fick ångest.Köpte en ny, hängde in, använde en gång, trivdes inte - sålde.Fick ångest.Köpte en ny, fast nu i powder ... samma sak igen.Vi är nu framme vid sent i höstas.Sedan i söndags hänger en ny i min garderob, dock i en tredje färg och i en stl mindre, och jag älskar den.Det tog ett tag bara!
    Japp - det är du och jag i samma käcka färg.

Har ägt en full emb med rosor (fast den var felpostad så att jag ägde den var ju dagens lögn).
    Har ägt en full emb chocolate med fjärilar i strl 4. Såg ut som en fjärilsprydd lastbil i den.
    Nu har jag en i samma färg som kära NewYorker. Enligt mig tandköttsfärgad, Sicken flax att jag köpte matchande strumpor igår.

Ps. provning av 4or på bloggen nu. Ingen vacker syn men det är ju så med mollysarna ibland.....
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV