• Stargirl

Odd Molly för oss inbitna del IV

♫ Odd Molly - för oss inbitna del IV ♫

För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

♫♪ ♫♪ ♫♪

Officiella hemsidan :

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa, T88 Button down tunic.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.
    - Förhandsbetala ingenting! Se till att ha ngn sorts betalnings garanti på dina överföringar.
    www.oddmolly.com

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com
    doktormolly.blogspot.com/
    www.mollyholic.se
    www.molly-tina.blogspot.com/
    mymollyoddities.wordpress.com
    parlorforpinglor.blogspot.com/

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

Vi samlar alla bloggar i denna tråd.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:14
    Officiella hemsida kom inte med.
    www.oddmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-25 10:13
    min nya blogg www.finest.se/natali
  • Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV
  • Sara Mia

Jag är en svag människa, eller en kanske högst normal Odd Molly-toka?
    Nu har jag i alla fall klickat hem # 469 Long Lovely knit i dark grey från Fitts & Company. Där finns den tydligen redan hemma och jag orkar inte chansa på att få tag på en 0:a när den kommer ut i svenska butiker. I min lokala butik som säljer OM tar de inte ens hem strl 0. Dessutom tror jag priset blev rätt OK även med frakt (291 USD totalt). var först lite tveksam när jag såg produktbilden. jag älskar ju Lovely-knit-mönstret och rosen, men fransarna/öglorna på huvan såg lite "skumma" ut. Men efter att ha sett den på TV3:s program igår kväll var saken klar. denna kofta måste jag ha. Detta program är ju livsfarligt för plånboken. 

• Sara Mia
    Pokergirl skrev 2010-09-03 07:22:43 följande:
    Scarf scarf, kom den i år igen eller har vår butik här i stan varit fräcka och hållit på dom och kör dom till fullpris i år igen? Glömde checka tagsen.

Jag är grymt sugen på LK multi, en helt otippad favvo. Men först ska jag invänta long LK, läste någonstans att dom kan komma till veckan. Hoppas!
    Den kom inte i år vad jag vet, men så där gör min lokala buitk också. Först rear de ca. 30% sedan kan de hänga tillbaka plagget med andra nya OM-plagg i samma färgskala till ordinarie pris, även fast det är från förra säsongen. Urdåligt tycker jag!
  • Pokergirl
    Sara Mia skrev 2010-09-03 10:05:52 följande:
    Den kom inte i år vad jag vet, men så där gör min lokala buitk också. Först rear de ca. 30% sedan kan de hänga tillbaka plagget med andra nya OM-plagg i samma färgskala till ordinarie pris, även fast det är från förra säsongen. Urdåligt tycker jag!
    Jag ska banne mig skälla på dom! Den i rose reade dom ut, så varför inte den mörka? Sur blir jag då jag tänkte nypa en på rean. Tyckte det var märkligt att fem scarf scarf bara "försvann" i butiken. {#emotions_dlg.djavulsk}
  • nick name

Jag ska tydligen inte ha några handskar

Först beställde jag av CD men fick inga (lagersaldo fel), och då var de sen slut i alla butiker.
    Sen hittade jag ett par hos Lars & Johanna som jag fick hem nu idag!

MEN! Dessa måste jag reklammera
    Den ena handsken är mycket större än den andra, så stor skillnad att det syns med blotta ögat!
    Om man betalar 1000 spänn för ett par handskar så vill jag att de är perfekta! Eller vad tycker ni?

Väntar nu på att L&J ska öppna så jag kan ringa dit och få uppgifter om hur jag ska göra, om de har fler på lager eller ej. Med min handskotur så var det väl sista paret.

Dagens glädjeämne är att det är fredag, och jag har på mig den sköna fina wigwam-klänningen i almost black som kom hem igår!
    Den är supersnygg!
    Jag är size 1-2 och denna tog jag stlk 1 på och den sitter perfekt!

Trevlig helg allihopa!

• Sara Mia
    nick name skrev 2010-09-03 10:15:50 följande:

Först beställde jag av CD men fick inga (lagersaldo fel), och då var de sen slut i alla butiker.

Den ena handsken är mycket större än den andra, så stor skillnad att det syns med blotta ögat!
    Om man betalar 1000 spänn för ett par handskar så vill jag att de är perfekta! Eller vad tycker ni?

Väntar nu på att L&J ska öppna så jag kan ringa dit och få uppgifter om hur jag ska göra, om de har fler på lager eller ej. Med min handskotur så var det väl sista paret.

Dagens glädjeämne är att det är fredag, och jag har på mig den sköna fina wigwam-klänningen i almost black som kom hem igår!
    Den är supersnygg!

Trevlig helg allihopa!
    Verkligen trist!
    Hoppas det löser sig till det bästa
  • Pokergirl

Nick name: åh så trist, ibland går det verkjligen troll i plagg.

• Duntoffla
    Pythia skrev 2010-09-02 23:31:09 följande:
    Jag har ingen bild på den, men jag stod och fingrade på den i light military och det är superhärlig grön färg, rikigt fin, och jag älskar grönt. Men jag valde en brunaktig istället där borderierna inte är så framträdande för jag upplevde det som om de där ljusa broderierna lös upp lite väl mycket. Men det är ju helt olika hur man tycker att det ska vara. Den gröna färgen var i alla fall helt underbar.
    Tack för svaret! Har fått en till bild och det får nog bli en sån så småningom. Synd att den inte fanns på Zoovillage där det var lite rabatt.
    nick name skrev 2010-09-03 10:15:50 följande:

Den är supersnygg!

Trevlig helg allihopa!
    Åh vad trist det är när det strular. Klart de ska vara lika stora oavsett om man betalar 100 eller 1000 kr för dem.

Kul att wigwamen satt som en smäck! Trevlig helg!
  • Duntoffla
    Bambiblogg skrev 2010-09-03 12:28:58 följande:
    Nu finns förhandsvisningen på Campadre-kampanjen på bloggen.

Det ser ut att komma Smallvile cardigan (!!!) och lite annat smått och gott  ;)
    Varför kan jag inte se den?
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV