• Stargirl

Odd Molly för oss inbitna del IV

♫ Odd Molly - för oss inbitna del IV ♫

För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

♫♪ ♫♪ ♫♪

Officiella hemsidan :

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa, T88 Button down tunic.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.
    - Förhandsbetala ingenting! Se till att ha ngn sorts betalnings garanti på dina överföringar.
    www.oddmolly.com

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com
    doktormolly.blogspot.com/
    www.mollyholic.se
    www.molly-tina.blogspot.com/
    mymollyoddities.wordpress.com
    parlorforpinglor.blogspot.com/

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

Vi samlar alla bloggar i denna tråd.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:14
    Officiella hemsida kom inte med.
    www.oddmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-25 10:13
    min nya blogg www.finest.se/natali
  • Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV
  • GOBLIgobli

En liten fråga, när ni skickar (om ni skickar?) tillbaka returer, gör ni det som vanligt brev eller som rek.? Vågar man skicka som brev? Tänk om den kommer bort! Har nu en mononoke 3 som ska bytas.

Foot - A device for finding furniture in the dark
  • h80

hoppas att det är ok med ytterliggare än hunterfråga. hur är de i storlek? jämfört med t.ex converse?

• Duntoffla
    h80 skrev 2010-09-04 11:33:44 följande:
    hoppas att det är ok med ytterliggare än hunterfråga. hur är de i storlek? jämfört med t.ex converse?
    Jag har inga Converse att jämföra med men jag har min vanliga storlek i mina Hunters
  • gambia90
    h80 skrev 2010-09-04 11:33:44 följande:
    Hunter är SMALA kring vaden. om du inte väljer den modell som är mer justerbar.
  • h80
    gambia90 skrev 2010-09-04 12:10:33 följande:
    tack, bra o veta :)
  • Duntoffla
    gambia90 skrev 2010-09-04 12:10:33 följande:
    Tycker du? Jag har breda vader och kan ha dem. Fast jag håller iofs med om att de sitter slimmat men mer pga det mjuka materialet tycker jag.

Finns det någonstans på nätet man kan hitta LK  eller Crochet LK i bomull (ej Tradera) på rea? Min mamma har blivit lite OM-intresserad och det vore kul att hitta någon fin kofta som passar henne. Hon föll för min Crochet i dark powder dock var det fel färg på henne
  • Viola B
    Tessanprinsessan1 skrev 2010-09-03 22:39:16 följande:
    Hej,
    är ett helt nykläckt fan av Odd Molly =)
    Har förälskat mig i en klänning som heter Indy dress, chocolate!
    Nu till problemet som jag hoppas ni inbitna Odd Mollare kan hjälpa mig med...

Hittade denna klänning av en slump på en blogg och den verkar vara från 2009 kollektionen, har googlat halva kvällen nu men hittar ingenstans där man kan köpa den eller ens se den i verkligheten Gråter

*Är det helt kört att få tag i Odd Molly kläder som är från 2009?

*Har ni några tips på bra e-butiker där Odd Molly & förhoppningsvis Indy dress säljs?

*Vilka relativt kända butiker säljer Odd Molly?

Tack På Förhand Skrattande
    Om du bor i närheten av Freeport så har de faktiskt några Indydressar där just nu. De är bara i små storlekar tror jag och bara ett par stycken. 
    På freeport i Kungsbacka så finns alltså en Odd Molly outletbutik.

Lycka till! 
  • gambia90
    Duntoffla skrev 2010-09-04 12:56:14 följande:
    Tycker du? Jag har breda vader och kan ha dem. Fast jag håller iofs med om att de sitter slimmat men mer pga det mjuka materialet tycker jag.

Finns det någonstans på nätet man kan hitta LK  eller Crochet LK i bomull (ej Tradera) på rea? Min mamma har blivit lite OM-intresserad och det vore kul att hitta någon fin kofta som passar henne. Hon föll för min Crochet i dark powder dock var det fel färg på henne
    Jag har också breda vader men känner att det är ett projekt att få av sig dem även om jag får ner foten. och jag vill gärna ha lite mer mellanrum mellans tövel och vad så jag får ner ett par stuprörsjeans tillexempel...
  • Duntoffla
    gambia90 skrev 2010-09-04 13:39:03 följande:
    Jag har också breda vader men känner att det är ett projekt att få av sig dem även om jag får ner foten. och jag vill gärna ha lite mer mellanrum mellans tövel och vad så jag får ner ett par stuprörsjeans tillexempel...
    Ja, de sitter ju åt och är inte direkt så där stela som vanliga stövlar är. Håller med om att de är rätt jobbiga att ta av, måste införskaffa en stövelknekt.  Däremot funkar just stuprör/leggings bättre än vanliga byxor för mig.

Är förresten höstens 327:or likadana i storlek som tidigare kollektioner?
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV