Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly för oss inbitna del IV

smulan0 skrev 2010-03-21 16:59:00 följande:
    usch ja, jag säljer några plagg nu som jag får ont i magen av att bli av med... jag kommer att sakna dom... men med en starkt begränsad klädbudget och strikta sparkrav inför nytt husköp har jag inget val. Och så blev det helt plötsligt stockholmshelg nästa helg!!! I need money!!!! 
    Guuuud vad kul att du kommer med. Det slog mig idag att det är på lördag det smäller.
    Har jobb upp över öronen just nu så jag missar allt annat för närvarande. Hoppas jag har taggat ner till på lördag.
  • Puffig Pingla
    barn05 skrev 2010-03-23 22:24:56 följande:
    Är den nån som vet hur Berry dress är i storleken? Har aldrig provat den själv men läste någonstans att den är rymlig. Man kanske ska gå ner i storlek då. Jag har en storlek mindre än vanligt på FoL, undra om de går att jämföra...
    Den är riktigt stor. Gå ner minst en storlek.
    Skulle dock inte jämföra den med FoL som är lite "speciell" i storlek (nog tveklöst ett av OMs största plagg. Den och bubble tunic).
  • Puffig Pingla
    Mabimao skrev 2010-03-23 21:05:31 följande:
    Vad tyckte ni? Blev inte sååå sugen. Scarfen kanske....... undrar om det är de där eller om det är fler?
    Njaaaaaaaaa.... näe, tror inte att det var något som lockade. Men jag lär väl hänga där vid 12.00 i alla fall.

Har bokat in lunchmöte med mig själv klockan 12
  • Puffig Pingla
    Morty skrev 2010-04-01 23:00:16 följande:
    Aha, ja det är ju tyvärr förstort. Blir väl till att hoppas på T då.
    Hey!
    Skulle dock inte ropa hej eller nej än. Jepparna som står i butiken verkar ha noll koll på lagret. Flera gånger har det dykt upp plagg som de sagt var slut. Den skulle mycket väl kunna dyka upp i mindre storlekar igen (har hänt med andra plagg innan där)
  • Puffig Pingla
    smulan0 skrev 2010-04-02 14:45:34 följande:
    rödros: du är välkommen!Jag hade ju tänkt sprätta bort odd molly på min grandmas men tycker att det faktiskt är rätt så fint på den blå med vit text... däremot tenfolden tror jag att jag hade sprättat! Men då är ju andrahandsvärdet borta...
    Njaaa.. angående att sprätta bort texten på tenfolden. Det finns faktiskt de som är beredda att betala mer för en tenfold utan jättetext på ryggen. Och de första kollektionerna så var de ju utan ryggtexten.

Dvs jag tycker nog inte att det är fel att göra det. Bara man informerar att man gjort det om man säljer den vidare.
  • Puffig Pingla

Oj vad jag har missat mycket i tråden. Jag har inte läst här på flera veckor. Snacka om att jag har en hel del inläsning att göra.

Stack in huvudet för att lätta ett dåligt samvete jag har. Utlovade provbilder för flera veckor sedan sen la jag aldrig ut dem på bloggen. Nu är de där.

......dags att läsa ikapp nu....

• Puffig Pingla
    Pokergirl skrev 2010-04-23 08:55:45 följande:
    Ang voile så tycker jag den är rymlig. Jag pendlar mellan 2 o 3 men har 2 på denna.Är det ingen blogg som testat runaway dress?
    Jag är lite sent ute att läsa här men jo, jag har provat den. Tycker nog att den var normal till liite stor i storleken så jag hade nog rekommenderat en 2a på dig.

Bild på moi i den finns här.
  • Puffig Pingla
    Frusna flickan skrev 2010-04-25 15:48:04 följande:
    Hej alla!Jag har aldrig haft eller ens provat grandmas. Har tyckt att de är lite för mycket, särkilt med texten bak. Men nu gillar jag dem ändå och har klickat till mig en (förbaskade finger) . Hur är de i stl? Jag fick för mig att de var stor men så gör jag ju hela tiden.... *suckar. Jag är förmodligen den mest impulsiva köparen i världen som bara lyckas få till det i 50% av fallen max.Och hur är blues skirten i storlek? Tacksam för hjälp!
    Grandmas är normal till stor i storleken.

Blues skirt tyckte jag var stor i storl.
  • Puffig Pingla
    Frusna flickan skrev 2010-04-25 19:30:22 följande:
    Tack!! Jag åkte till Allum i panik förut och provade grandmas och 2:an satt som gjuten så ja, ganska stor tycker jag också! *hurra. Nu ska det blir kul att få hem den blå. Snacka om impulsköp. Hoppas bara att det är "rätt" blå färg. Hoppas att kjolen passar också. Äntligen har jag traderat hem en. Dyrt blev det förstås men nu har jag tänkt så länge.. Något annat får rensas ut istället.TIPS! Tradera bjuder på osåltavgiften idag så man kan lägga upp upp till 50 auktioner med högt utropspris om man vill - gratis om de ej blir sålda. Jag la upp spnt som jag varit lite tveksam till ett tag men som jag ändå inte vill sälja iväg billigt, utan då hellre behålla. Men nu kan man ju lika gärna lägga upp det, Blir det inte sålt så blir det inte. Gäller bara idag men iofs handlar det inte om så många kronor.
    Åh vad kul att den blev bra .

Klurar på att ta tag i det där med Tradera men det är sååå mycket meck med att fota osv (men jag skulle behöva rensa i bla mollyroben; det är lite väl fullt där nu)
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV