Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly för oss inbitna del IV

Apropå utförsäljningen hos OM:

Just nu haglar det ut plagg därifrån på Tradera. Många av plaggen säljs med kommentaren "hack i labeln/etiketten". Det är varor från reklamationslådorna som sålts för en spottstyver. Vissa var felsydda, andra hade giganthål i sig och några kunde man knappt hitta felet på med blotta ögat (tex rutiga blusarna och T88 button down som tappade banden i höstas).

Jag tycker att det är ok att sälja dem vidare men tycker också att man ska vara tydlig till den man säljer vidare till vad felet är/var och om man åtgärdat det. Det är ju en sak när man stått på utförsäljningen och själv kunnat undersöka varan och ta beslutet om man tycker att "defekten" är värd priset. Det är ju lite svårt att göra den bedömningen om man köper plagget på nätet.

Om ett plagg säljs med kommentaren "hack i labeln/etiketten" se till att få reda på vad som är/var defekt med varan så ni får chans att göra en egen bedömning.

Nu har jag säkert klampat på en massa tår men jag tar det.
    Jag struntar i om folk gör sig en hacka på plaggen men jag tycker inte att det är ok att sälja ett defekt (även om det är lagat) plagg och inte berätta vad defekten är.

• Puffig Pingla
    Duntoffla skrev 2010-04-25 20:37:19 följande:
    Åh, jag blir tokig! Jagar produktbilder som en tok. Vill ha av de plaggen jag har. Kika gärna i min blogg om ni har några av de bilder jag söker. Är lite nördig men gillar att spara dem. Stort tack!
    Jag har några. Mailar dig.
  • Puffig Pingla
    Pokergirl skrev 2010-04-25 22:18:13 följande:
    Hoppas någon kan hjälpa mig snabbt, livefirst dress, liten, normal el stor i strl? Tvekar mellan 2 och 3.
    Håller med Freemind - gå upp miiiiinst en storlek. Den är liten som f*n!
  • Puffig Pingla
    Nicke Nyfiken skrev 2010-05-02 08:35:23 följande:
    Mailade säjaren och ville häva köpet, fick svar att hon skulle sätta tillbaka pengarna till mig så skickar jag tillbaka byxorna. Tror dock inte att hon visste om att de var kopior utan att hon själv blivit lurad eftersom hon köpt dom på Tradera själv. (Om hon inte drar en vals för mig såklart) Jag brukar försöka kolla upp säljaren och se hur deras "säljhistoria" ser ut. Såå tråkigt att det finns sp myckt kopior ute, känns som att man aldrig kan vara riktigt säker numera när man köper på Tradera Har ni något "universal" knep för att kunna se på anonserna om det är äkta eller ej?
    Nope. Egentligen bara att man ska hålla ögonen öppna efter de plagg som är kända för att kopieras. Velourbyxorna från förra sommaren kopierades tex i rosa, gult och turkost.

Jag brukar kolla vad säljaren tidigare sålt samt vad de säljer i övrigt. Är du det minsta tveksam kan du ju be om Paysongaranti (obs att garantin ska vara med). Då har du själv möjlighet att avgöra om plagget känns ok.

Jag gjorde ju ett långt kopieinlägg med bilder på de flesta kopierade plaggen på min blogg igår. Kolla gärna där för där gav jag lite tips. Sen har "Imagination is Real" även ett jättebra inlägg på bloggen.

En sak som blivit vanligare med kopiesäljarna nu är att de köper in flera olika kopieplagg och så säljer de bara ett åt gången och blandar med andra annonser. Så fort annonsen går ut så läggs ett nytt likadant plagg (eller annan känd kopia) ut direkt.

Jag tycker dock att man ska vara försiktig med att ropa varg eller kopiesäljare bara för att en person säljer mycket plagg åt gången. Vissa har det som hobby att deala med OM. Någon driven kan ha kommit över konkurslager mm. El det kan helt enkelt vara någon som gått upp el ner i vikt och behöver byta ut garderoben.
    Tycker att man ska vara försiktig med att lägga upp personer på svarta listor och dyl om man inte är säker på att det är en kopierad vara det gäller. Att regelbundet spana på www.dhgate.com brukar tex snabb ge en ledtråd om att det är nya plagg på väg ut.
  • Puffig Pingla
    Pokergirl skrev 2010-05-02 12:46:11 följande:
    Sen är inte alla tags skrynkliga heller. Såg just på min 9th sweather att tagsen var slät. De är köpt i butik och garanterat äkta.
    Det är bara tagsen från i höstas och nu i vår som är skrynkliga.
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV