Inlägg från: Frösötös |Visa alla inlägg
  • Frösötös

Odd Molly för oss inbitna del IV

Bambiblogg skrev 2010-07-16 18:38:49 följande:
    Såg att Odd Molly promenaden efterlystes, den finns hos mig:

bambi.blogg.se/2009/july/odd-molly-promenaden...

Med karta och allt  ;)
    Men du den här var ju helt suverän Skrattande. Har sparat ner den för att kunna maila till vänner och bekanta som ska hit och Mollyshoppa.
  • Frösötös

Tog en sväng förbi Mathilde i PK-huset eftersom det inte verkar bli badväder här i Stockholm och ser man på: en Chrysallis Minigown dark powder i min storlek hade hittat ut i butiken sedan förra helgen! Hur glad som helst är jag Skrattande för jag har desperatsökt efter denna att kombinera med min Prairie short strap i dark powder - även den reafyndad.  Hur är det med er andra - börjar ni bli reamätta eller finns det plagg kvar på önskelistan?

• Frösötös
    mimmi006 skrev 2010-07-17 16:08:37 följande:
    Åh, den vill ju jag ha! Köpte en Chrysalis wrap (dark cherry) i Båstad och det är så snyggt med dark powder till.. men nu är de ju slut överallt...

Fanns det några kvar i 3?
    Ledsen men jag tog den enda som hängde framme! Frågade iofs inte om de hade fler på lager så kanske lönar det sig att ringa dem - vet att de skickar.
  • Frösötös

Duntoffla: ang. bröllopet är det nog bästa att kolla med brudparet vad de verkligen tänkt sig eftersom högtidsklädsel = frack för honom och frack-klänning för henne och en frack-klänning ska vara lång.
    Eftersom bröllopsfesten ska hållas i en hembygdsgård mitt i varmaste sommaren om jag kommer i håg rätt har de kanske snubblat lite på klädkoden?????? Jag tycker ditt förslag är jättebra - du är snygg och kan samtidigt känna dig bekväm i plagg som inte sitter åt. Kramar 

• Frösötös

Högtidsdräkt menade jag - lyssnar på radion samtidigt och det funkade ju inte Skäms

• Frösötös
    Duntoffla skrev 2010-07-17 22:57:41 följande:
    Ja, jag ska höra med dem. Saken är att på inbjudan är det ett rim som liknar "med vänner och släkt, ta på din högtidsdräkt". Tror de inte ens tänkt på hur det kan tolkas. Som sagt, är de inga frack/långklänningsmänniskor men det är kanske bäst att ta det säkra före det osäkra. Hoppas att det funkar för annars har jag stora problem. Vill helst inte jaga omkring på fredag samtidigt som jag inte vill köpa något som sen inte kan användas. Smocken är perfekt för magen nu och jag kan röra mig
    Aha då tror jag nog du kan andas ut Skrattande. Förstår mer än väl att du inte har lust att jaga klännig just nu! Själv sitter jag och väntar på det där regnovädret som aldrig kommer. Är trött och skulle vilja gå och lägga mej men har 28 grader i sovrummet trots "korsdrag"  Rynkar på näsan
  • Frösötös
    Duntoffla skrev 2010-07-17 23:11:49 följande:
    Ja, vad hände? Bring it on!
    Inte ett jädra dugg! Det kom 7 droppar för ett par timmar sedan men nu ser det ut som om det börjar spricka upp igen. Det här är ju inte klokt - bor på Hornsgatan och kan alltså välja mellan att ha fönstren stängda och svimma eller halvsova till ljudet av alla "glada" nattvandrare ha ha. Ger upp nu och går och lägger mej med alla fönster öppna och öronproppar. Sov gott Glad
  • Frösötös
    Duntoffla skrev 2010-07-18 00:13:29 följande:
    Så nu ska jag sluta tjata. Fick sms av min kompis (som ska gifta sig) då jag frågade henne. De hade fått flera förfrågningar om klädseln men inte tänkt på att högtidsdräkt faktiskt är en dresscode. De ville bara rimma precis som jag trodde. Skönt! Nu blir det smock dress troligen Maggie underklänning eller rose spoiler skirt. Nu ska jag "bara" leta skor.

Dags att försöka nanna en stund.
    Å vad skönt - då kan du släppa det i alla fall Skrattande. Glad för din skull.
    Kram 
  • Frösötös
    MrsFreckles skrev 2010-07-18 10:19:37 följande:
    Tack! Tycker den ar sa fin och priset var ju inte sa tokigt. Grejen ar att jag inte har en OM-kjol sedan innan sa svart att veta hur den sitter - ska kolla in beskrivningen lite mer, kanske jag far ta fram mattbandet...
    Slå till om du gillar den! Jag ropade in en 1:a inklusive tillhörande underkjol på T för ngn månad sedan och älskar den. Flexibel i storlek då det är en omlott så du behöver nog inte oroa dig för storleken men om jag var du kulle jag nog kontakta säljaren och fråga om underkjolen (kanske står i annonsen - jag snabbtittade bara).
    Lycka till Glad
  • Frösötös

Är jag galen eller är jag galen?! I stället för att lägga mig på en filt i solen gick jag en riktigt lång (3 timmar) promenad och passade på att slinka in på Mathilde: de har INTE sänkt till 70% än. Misslyckades återigen att lura ur dem när de tänker sänka Flört

Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV