• Stargirl

Odd Molly för oss inbitna del IV

♫ Odd Molly - för oss inbitna del IV ♫

För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

♫♪ ♫♪ ♫♪

Officiella hemsidan :

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa, T88 Button down tunic.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.
    - Förhandsbetala ingenting! Se till att ha ngn sorts betalnings garanti på dina överföringar.
    www.oddmolly.com

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com
    doktormolly.blogspot.com/
    www.mollyholic.se
    www.molly-tina.blogspot.com/
    mymollyoddities.wordpress.com
    parlorforpinglor.blogspot.com/

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

Vi samlar alla bloggar i denna tråd.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:14
    Officiella hemsida kom inte med.
    www.oddmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-25 10:13
    min nya blogg www.finest.se/natali
  • Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV
  • Pokergirl
    Stormis skrev 2011-02-23 22:16:34 följande:
    Deepfling tror jag de menar. Med nån kod de fick för länge sen.
    Aha, den via FB kanske? Undrar vad jag gjorde med den...
    Bonum vinum laetificat cor hominis
  • Duntoffla
    Puffig Pingla skrev 2011-02-23 21:52:21 följande:

Duntoffla skrev 2011-02-23 21:46:00 följande:
    Den finns i rosa och green. Den senare är lite vinröd/purple och grön. Jättefin!
    Och apricot.

Den med rosa band heter chalk. Den med lila midjeband - green. Och den med orange midjeband, apricot.

Känner mig lite som miss Besserwisser nu.
    Jaja Fick för mig att det bara var den med halterneck som fanns i apricot. Atlas eller vad heter den?
    Pokergirl skrev 2011-02-23 21:57:10 följande:
    Var har ni varit och shoppat? Nu har jag missat ngt!
    Stormis skrev 2011-02-23 22:16:34 följande:
    Deepfling tror jag de menar. Med nån kod de fick för länge sen.
    Korrekt! bra dollarkurs och 20%
  • h80
    Sylt skrev 2011-02-23 21:16:23 följande:
    Tjena

Jag håller med många:

- Tradera är segt som säljare
    - Jag fyndar inget på T
    - Jag letar också Fonda, fast vintage chalk
    vilken storlek letar du?
  • Flock
    Puffig Pingla skrev 2011-02-23 21:52:21 följande:

Duntoffla skrev 2011-02-23 21:46:00 följande:
    Den finns i rosa och green. Den senare är lite vinröd/purple och grön. Jättefin!
    Och apricot.

Den med rosa band heter chalk. Den med lila midjeband - green. Och den med orange midjeband, apricot.

Känner mig lite som miss Besserwisser nu.
    Besserwisser är bra att ha i tråden! Tack, nu har jag full koll!
    Frågan är bara om man ska köpa fler eller det är roligare och köpa en helt annan klänning?? Men spetsen på Angelina gör den helt ljuvlig!

Duntoffla: Tack!
    De som går sin egen väg behöver ingen karta.
  • Morty
    smulan0 skrev 2011-02-23 19:58:15 följande:
    Jag tror du kan få hur mycket som helst för den!! Sälj inte under 2200 i alla fall!!!
    Tack! Ska även kolla T vad de gått för där.
    Frusna flickan skrev 2011-02-23 20:59:48 följande:
    Ingen risk att dte är en 3:a. Om det är det ska jag ge dig ett bra tips om hur du kan göra med den Jag har inbox och blogg.
    Nej, tyvärr ingen 3:a. Håller på att vela fortfarande.
    Flock skrev 2011-02-24 10:25:14 följande:
    Frågan är bara om man ska köpa fler eller det är roligare och köpa en helt annan klänning?? Men spetsen på Angelina gör den helt ljuvlig!

Om du tror att du kommer använda dem så kör på. Men ibland kan jag tycka att det är roligare att ha en helt annan klänning för att variera. Fast kan man ha 4 lovley knit i olika färger så varför inte en klänning i massa olika färger.
    Blev du något klokare??
  • Frusna flickan
    Flock skrev 2011-02-23 19:00:42 följande:
    Hej!

Idag fick jag hem min Angelina klänning, med rosa spets, som har stått högt upp på önskelistan ett tag.
    Så ljuvlig!!
    UNdrar nu i vilka färger denna fina klänning finns i?? Någon som vet?
    Den är under. En trea i chalk ha rjga velat ha hur länge som helst men alltdi missat SÅ stort grattis till den fina klänningen.
  • Flock
    Morty skrev 2011-02-24 11:54:55 följande:
    Tack! Ska även kolla T vad de gått för där.
    Frusna flickan skrev 2011-02-23 20:59:48 följande:
    Ingen risk att dte är en 3:a. Om det är det ska jag ge dig ett bra tips om hur du kan göra med den Jag har inbox och blogg.
    Nej, tyvärr ingen 3:a. Håller på att vela fortfarande. Om du tror att du kommer använda dem så kör på. Men ibland kan jag tycka att det är roligare att ha en helt annan klänning för att variera. Fast kan man ha 4 lovley knit i olika färger så varför inte en klänning i massa olika färger.
    Blev du något klokare??
    Haha, hmmm, näää. Kan inte påstå att du var mycket till hjälp Hjärta  Skrattande
    Frusna flickan skrev 2011-02-24 12:01:49 följande:
    Den är under. En trea i chalk ha rjga velat ha hur länge som helst men alltdi missat SÅ stort grattis till den fina klänningen.
    Tack!
    Hoppas du oxå hittar en snart! *Håller tummarna*
    De som går sin egen väg behöver ingen karta.
  • Pythia
    Morty skrev 2011-02-23 14:37:27 följande:

Är det lönt att lägga ut en Nymph på Tradera tror ni? Jag känner att jag inte kommer använda den. Har haft den 1 gång i ett par timmar. Visst är den vacker men vad F ska den hänga bara hänga i min garderob? Vad kan man begära för en? Det är en röd.
    Jag tycker mig ha sett att de har gått för en bit över 2000kr på senaste tiden om det är stl 2 och uppåt. Just nu ligger det en 3:a ute som i skrivande stund är uppe på 2595, så de är fortfarande populära

http://www.tradera.com/ODD-MOLLY-NYMPH-DRESS-Darrk-cherry-stl-3-auktion_301743_127927128
  • Pythia

Jag har köpt flera av någon klänning som jag gillade. Positivt är ju att man vet att den sitter bra och att man kommer att tycka om den.

Dock börjar jag känna att det finns så himla mycket fint och då finns det inte utrymme i garderoben för två likadana modeller.
  • Frösötös

Här sitter ju en liten människa med fler av samma av en hel del plagg  Kan inte låtr bli när det är en modell jag gillar Skäms
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV