• Stargirl

Odd Molly för oss inbitna del IV

♫ Odd Molly - för oss inbitna del IV ♫

För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

♫♪ ♫♪ ♫♪

Officiella hemsidan :

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa, T88 Button down tunic.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.
    - Förhandsbetala ingenting! Se till att ha ngn sorts betalnings garanti på dina överföringar.
    www.oddmolly.com

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com
    doktormolly.blogspot.com/
    www.mollyholic.se
    www.molly-tina.blogspot.com/
    mymollyoddities.wordpress.com
    parlorforpinglor.blogspot.com/

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

Vi samlar alla bloggar i denna tråd.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:14
    Officiella hemsida kom inte med.
    www.oddmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-25 10:13
    min nya blogg www.finest.se/natali
  • Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV
  • LindaCS

Hej,

Kikar in med en fråga. Jag ropade hem en tenfold knit på köp-nu från Tradera. I nacken står det under "vanliga OM-lappen med strl" MADE IN CHINA på en liten fyrkantig lapp som är fastydd undertill.
    Har aldrig sett det tidigare på någon annan av mina Mollysar. Kan det vara en kopia eller är vinterns ull tenfolds märkta med en sådan här made in china lapp? Blev misstänksam!

Tacksam för snabbt svar! 

• smulan0
    LindaCS skrev 2011-04-06 17:48:01 följande:
    Hej,

Kikar in med en fråga. Jag ropade hem en tenfold knit på köp-nu från Tradera. I nacken står det under "vanliga OM-lappen med strl" MADE IN CHINA på en liten fyrkantig lapp som är fastydd undertill.
    Har aldrig sett det tidigare på någon annan av mina Mollysar. Kan det vara en kopia eller är vinterns ull tenfolds märkta med en sådan här made in china lapp? Blev misstänksam!

Tacksam för snabbt svar! 
    Alla plagg som säljs i USA måste ha en sån lapp med ursprungsland. Så plagget är sannolikt köpt från någon butik i USA!
  • Pythia

Jag har en från hösten. Den har ingen lapp i nacken. Endast tyglappen och sedan en tygtvättlapp i sidan där det står att den är made in china under style 506

• Frusna flickan
    LindaCS skrev 2011-04-06 17:48:01 följande:
    Hej,

Tacksam för snabbt svar! 
    Ja det är som Smulan0 skriver. Jag blev också så där misstänksam en gång men de syr på lappar i efterhand på den andra lappen på alla de plagg som säljs i USA. kanske även i andra länder som jag inte känner till. Jämför lappar och innerlappar i sidan osv med andra plagg så brukar man känna om det känns rätt. Alla de kopior jag har råkat komma i närheten av har inte känts så "gedigan" som de äkta plaggen. Har du en anna tenfold är det ju extra lätt. Jag har sprättat loss den extra lappen på mina USA-köpta plagg för jag gilla rinte extralappen.
  • JJ 75

Aha, vilken bra förklaring, jag har faktiskt undrat över Made in china på mina två LK köpta från USA jämfört med mina "Sverigeköpta" - men inte nojat eftersom jag vetat att jag köpt orginalprylar.

• maruttan

Måste fråga er som vet...hur är Hearted tunic i storlek. Jag är mellan 3 och 4 och har hittat en på T nu i stl 3 och jag undrar om jag kommer att komma i den öht....?

• h80

är det helt idiotiskt att lägga ut en ny fonda på tradera med utrop 1kr? Jag har försökt med högre utrop o satt var jag gav för den, men den blir inte såld

• Pokergirl
    h80 skrev 2011-04-07 22:03:08 följande:
    är det helt idiotiskt att lägga ut en ny fonda på tradera med utrop 1kr? Jag har försökt med högre utrop o satt var jag gav för den, men den blir inte såld
    Det beror helt på vad du vill ha för den. Du får säkert runt en tusenlapp för en fonda. Jag brukar sätta utgångspris på vad jag i värsta fall kan tänka mig att släppa ett plagg för. Ex fonda, inköp 1700 kr (kommer inte ihåg exakt men därikring).

Ut startpris 500 kr
    Köp nu 1500 kr
    Bonum vinum laetificat cor hominis
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV