• Stargirl

Odd Molly för oss inbitna del IV

♫ Odd Molly - för oss inbitna del IV ♫

För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

♫♪ ♫♪ ♫♪

Officiella hemsidan :

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa, T88 Button down tunic.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.
    - Förhandsbetala ingenting! Se till att ha ngn sorts betalnings garanti på dina överföringar.
    www.oddmolly.com

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com
    doktormolly.blogspot.com/
    www.mollyholic.se
    www.molly-tina.blogspot.com/
    mymollyoddities.wordpress.com
    parlorforpinglor.blogspot.com/

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

Vi samlar alla bloggar i denna tråd.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:14
    Officiella hemsida kom inte med.
    www.oddmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-25 10:13
    min nya blogg www.finest.se/natali
  • Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV
  • h80
    Pokergirl skrev 2011-04-07 22:09:31 följande:
    Det beror helt på vad du vill ha för den. Du får säkert runt en tusenlapp för en fonda. Jag brukar sätta utgångspris på vad jag i värsta fall kan tänka mig att släppa ett plagg för. Ex fonda, inköp 1700 kr (kommer inte ihåg exakt men därikring).

Ut startpris 500 kr
    Köp nu 1500 kr
    ja, ska kanske göra så. Vill ju helst ha vad jag gav, plus traderas dumma avgifter, men det verkar ju inte funka. O jag får ju ingenting för att den hänger i garderoben....
  • Pythia

Maruttan. Jag är en 1-2 och kunde ha en 1:a. Men jag är ingen bystdrottning och jag tror att begränsningen ev sitter där storleksmässigt

• Viola B
    h80 skrev 2011-04-07 22:13:59 följande:
    ja, ska kanske göra så. Vill ju helst ha vad jag gav, plus traderas dumma avgifter, men det verkar ju inte funka. O jag får ju ingenting för att den hänger i garderoben....
    Ett bra tips tycker jag är att man bjuder på frakten om man säljer på köp nu. Då slipper du Traderas avgifter som säljare. Man får ju räkna lite på det fram och tillbaka så att det känns som att både säljare och köpare tjänar på det

Jag köper väldigt ofta på köp nu och lockas av fri frakt + vettigt pris Guld i mun.
    Faktum är att jag tycker att det är lite jobbigt med budgivningen ibland och hellre köper till lite högre köp nu pris på ett plagg som jag vet är väldigt populärt men som jag ändå vet ungefär vad det brukar sluta på. 

• h80
    Viola B skrev 2011-04-08 08:44:07 följande:
    Ett bra tips tycker jag är att man bjuder på frakten om man säljer på köp nu. Då slipper du Traderas avgifter som säljare. Man får ju räkna lite på det fram och tillbaka så att det känns som att både säljare och köpare tjänar på det

Jag köper väldigt ofta på köp nu och lockas av fri frakt + vettigt pris Guld i mun.
    Faktum är att jag tycker att det är lite jobbigt med budgivningen ibland och hellre köper till lite högre köp nu pris på ett plagg som jag vet är väldigt populärt men som jag ändå vet ungefär vad det brukar sluta på. 

slipper man traderas avgifter om man bjuder på frakten?
  • Viola B
    h80 skrev 2011-04-08 08:57:47 följande:
    slipper man traderas avgifter om man bjuder på frakten?
    Nej förlåt mig! Jag menar att vid köp nu så är det inga avgifter till tradera. Snurrigt det blev Drömmer 
  • h80
    Viola B skrev 2011-04-08 08:59:29 följande:
    Nej förlåt mig! Jag menar att vid köp nu så är det inga avgifter till tradera. Snurrigt det blev Drömmer 
    jo, det är det väl? det är väl samma avgifter som vid budgivning, det är väl bara vid osålt som det inte kostar något extra om man har haft köp nu pris (förr kostade det ju extra om man la till köp nu).
    Menar att om jag säljer något för 1000kr på köp nu så får jag betala samma avgift till tradera som om jag hade sålt för 1000kr vid budgivning
  • h80

gick in o kollade mina fakturor o jag har betalt samma provision till tradera fast att jag har sålt på köp nu

• Frösötös
    h80 skrev 2011-04-08 09:05:02 följande:
    gick in o kollade mina fakturor o jag har betalt samma provision till tradera fast att jag har sålt på köp nu
    Jag har också betalat avgift oavsett om det varit budgivning eller köp nu!  Obestämd
  • maruttan

Ingen som har lust att hjälpa mig med storlek på Hearted tunic?? Auktionen går ut idag och jag måste bestämma mig för om jag ska buda eller inte!

• Pokergirl

Jag upplever hearted som liten i storlek.

Bonum vinum laetificat cor hominis
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV