• Stargirl

Odd Molly för oss inbitna del IV

♫ Odd Molly - för oss inbitna del IV ♫

För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

♫♪ ♫♪ ♫♪

Officiella hemsidan :

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa, T88 Button down tunic.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.
    - Förhandsbetala ingenting! Se till att ha ngn sorts betalnings garanti på dina överföringar.
    www.oddmolly.com

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com
    doktormolly.blogspot.com/
    www.mollyholic.se
    www.molly-tina.blogspot.com/
    mymollyoddities.wordpress.com
    parlorforpinglor.blogspot.com/

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

Vi samlar alla bloggar i denna tråd.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:14
    Officiella hemsida kom inte med.
    www.oddmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-25 10:13
    min nya blogg www.finest.se/natali
  • Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV
  • Minatre
    Viola B skrev 2011-04-03 12:41:46 följande:
    Så irriterande! Jag har blivit blåst på Tradera. Ropade in min drömkjol (pleated denim skirt) på köp nu-pris, betalade snabbt och fick 2 dagar senare reda på att kontot var stängt.
    Jag har ringt säljaren som haft kontot och hon har alltså fått sin identitet stulen.

Självklart polisanmäler jag händelsen.

Tydligen har det gått ut ett falskt epostmeddelande till många användare där man uppges att lämna in kontouppgifter. Sen har bedragarna kunnat agera fritt.

Här upplyser tradera om den saken. Borde inte det stå på allra första sidan där alla kan se det?! Och hur har bedragarna fått tag på alla mailadresserna? 
    Tycker tradera har ett stort ansvar i denna sak!

Så se upp för bedragarna där ute nu! 
    Nej så tråkigt. Har du alias på säljaren? Har ju själv budat och vunnit en Tradera auktion på en likadan kjol och precis betalat. Inboxa mig i det fallet du inte vill skriva ut det här

• Pythia
    Ela007 skrev 2011-04-03 11:19:11 följande:
    Tack Pythia!!!

Har hittat en SÅ fin grön Lovely Knit med cerisa band....VILL HA!!!
    Men det är yllekoftan och storleken är 2. Jag är normalt en 38-42:a.

SVÅRT!!!??? de är ju ganska dyra så det känns tufft att chansa, blir den för tajt tro? Den kanske kan töja sig lite om man drar lite försiktigt i den när den är blöt? sen vet jag inte hur ofta jag kommer ha den knuten.....JAG VILL ATT DET SKA FUNKA!!! Glad
    Då skulle jag inte chansa. Ull-koftorna är generellt sett lite mindre, risk finns också att de minskar lite i tvätten och ullfibrer som har krympt går inte att återställa. Just LK finns det en del kopior på och de florerar ibland på tradera, så kolla Pärlor för pinglas blogg gällande kopior och hur man är vaksam.
  • Pythia
    Så irriterande! Jag har blivit blåst på Tradera. Ropade in min drömkjol (pleated denim skirt) på köp nu-pris, betalade snabbt och fick 2 dagar senare reda på att kontot var stängt.
    Jag har ringt säljaren som haft kontot och hon har alltså fått sin identitet stulen.

Tydligen har det gått ut ett falskt epostmeddelande till många användare där man uppges att lämna in kontouppgifter. Sen har bedragarna kunnat agera fritt.

Här upplyser tradera om den saken. Borde inte det stå på allra första sidan där alla kan se det?! Och hur har bedragarna fått tag på alla mailadresserna? 

Usch vad trist!!
  • Ela007

Okej tack igen Pythia!

Var kan jag köpa nya Lovely Knit till bästa pris, något ni kan rekommendera?

• Duntoffla
    Ela007 skrev 2011-04-03 11:19:11 följande:
    Tack Pythia!!!

Har hittat en SÅ fin grön Lovely Knit med cerisa band....VILL HA!!!
    Men det är yllekoftan och storleken är 2. Jag är normalt en 38-42:a.

SVÅRT!!!??? de är ju ganska dyra så det känns tufft att chansa, blir den för tajt tro? Den kanske kan töja sig lite om man drar lite försiktigt i den när den är blöt? sen vet jag inte hur ofta jag kommer ha den knuten.....JAG VILL ATT DET SKA FUNKA!!! Glad
    Jag är lite kortare än dig men väger i vanliga fall lika mycket. jag har 2 i mina bomulls Lovely knits. De är dessutom rätt generösa från årets vårkollektion. (nu pratar jag bara bomull då jag inte har ngn i ull alls)

Fy vad trist!  

Tycker absolut att Tradera ska smasha upp det tydligt på första sidan. Jag hade aldrig sett det där om det inte vore för att du länkade

• Ela007

Hej och tack för ert engagemang!

Det är denna OTROLIGT snygga kofta jag skulle vilja ha imina ägor!!!

www.tradera.com/Odd-Molly-kofta-Lovely-knit-stl-2-auktion_162902_130716726

Men efter era kloka svar så tror jag inte att jag vågar chansa......Gråter

Denna gröna och den oranga med cerisa band är helt klart mina favoriter!!!

Dessutom så känns det ju inte jättetryggt att handla på Tradera då kanske.......när det gäller så pass dyra varor, för det är väl då bedragarna slår till Demon

• Viola B

Jag har betalt till bedragaren och kommer aldrig att se mina pengar igen.

Säljaren heter Soffproppen_80 och tja, alla varningsklockor ringde när jag slog till på köp-nu priset. För det var mycket bra pris på kjolen och då menar jag myyyyyyyycket bra pris. Men jag var lite förblindad och lite fördummad av att denna underbara kjol kanske skulle bli min. Så jag för skylla mig själv bara. Skäms

Men två gånger tidigare så har faktiskt en sådan bra deal funkat och det har varit säljare som varit nya eller bara vela bli av med sina grejor riktigt snabbt. 

Men just nu är jag lite less på tradera. Jag har sålt en kofta alldeles nyss, men det är nog enda affären jag kommer att göra på väldigt länge på Tradera.... 

• Morty
    Ela007 skrev 2011-04-03 21:17:25 följande:
    www.tradera.com/Odd-Molly-kofta-Lovely-knit-s...

www.tradera.com/Kofta-fran-Odd-Molly-Lovely-K...

Finns inte dessa färgställningarna att köpa nya längre?
    Nej, tyvärr. Ull koftorna har kommit till hösten/vintern. Kikade på den andra annonsen och säljaren skriver att det är en storlek 2 men ena fotot visar att det är storlek 3. Sen är jag grymt misstänksam av mig men jag blir misstänksam när 3:an är så dåligt placerad i ringen om ni förstår vad jag menar. Fast de är kanske inte alltid tryckta centrerade.

Kommer förhoppningsvis någon liknande ull kofta till hösten.
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV