• MCT79

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Hallå får man hänga på här? 32 år... började försöka november 2008 och plussade  på första försöket.. sen har det väl gått stadigt utför kan man säga..
    Den första graviditeten slutade i ett utomkvedshavandeskap och blev en långdragen historia, sen har jag haft två tidiga mf aug/sept 2010 och sept/okt 2010 och nu sist skrapades jag för två veckor sedan för ett MA.. Upptäcktes i v 12 men fostret dog i v 9.

Just nu vet jag inte om jag orkar försöka igen. På måndag ska jag jobba igen och där finns minst två gravida magar...

livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MCT79

Tack Pimpinellan...nej det är ju lite "klubben" som ingen vill vara med i..  men nu är livet såhär och då är det rätt skönt att ha andra att ventilera med.

Självklart får du vara "ego" jag fick underbart stöd under mitt MA och börjar känna mig starkare nu... Vad står ED för? Egg donation? Du har kämpat länge förstår jag?

livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MCT79

Tack för erat välkomnande! Tråkigt att se att vi är så många här..  Men det är som du skrev Pimpinellan.. det är nödvändigt att ha något att prata med som förstår hur det känns.
    Man har ju sin sambo men det rent fysiska är ju svårt för dem att sätta sig in i.

Idag ska jag till Jakobsbergs sjukhus... GynStockholm... hoppas de är villiga att starta en utredning på mig, någon som har erfarenhet av dem?

• MCT79

Hej alla, kom precis hem från läkarbesöket... har en radda prover som ska tas i morgon och sen vill hon göra en kontrastundersökning av livmodern på dag 8-9 sedan.
    Någon som har gjort en sån? Hur var det?

De här proverna ska tas iaf..
    Dessa prover kommer tas...
    *AMH
    *S-TSH
    *S-fritt T4
    *S-fritt T3
    *S-TPOAk, tyreoperoxidas-ak
    *S-TgAk, tyreoglobulin-ak
    *S-FSH
    *S-LH
    *Antitrombin
    *Protrombin mut.
    * Kardiolipin AK
    *P-faktor VIII
    *P-Protein S,fritt
    *P-Protein C (enz)
    *ANA
    *RA-F
    *F V(5) mutation
    *P-Lupus antikoagulans

Har ni några synpunkter? =)

• MCT79
    Cali skrev 2011-04-12 19:17:01 följande:
    Ninni: Jag kan uppdatera dig senare. Forstar att det gar upp och ner. Hoppas varsolen tittar fram och kan ge lite ny energi. Kram!

Mojutten: Later valdigt trevligt med hons! Modigt att ta sig an en sadan hobby. Lagger de agg ocksa? Skont att ha nagot att skingra tankarna med. (Med mig ar det bra, tack.) Kram!

Pimpinella: Hoppas att inseminationen lyckats. Kram!

SoMa72: Later bra med plan om blodfortunnande och progesteron. (Fick det sjalv denna gang (aven sprutor) och det har fungerat an sa lange.)

MCT79: Verkar vara en grundlig lista med prover, du har kontroll av skoldkorteln, "agglossningshormonerna" och koaguleringsfaktorer. Vi ar flera som har blivit ordinerade progesteron, men jag vet ingen som faktiskt har blivit utredd for laga progesteronnivaer (luteal phase defect). 
    Jag sjalv gjorde sk saltlosningsundersokning av livmodern, dvs de sprutade in saltlosning och sedan undersoktes livmodern med ultraljud. Pa mig hittade man ett myom som var pa gransen till stort, men min lakare avradde fran att gora nagot angaende det. Man kan ocksa anvanda en radioaktiv losning istallet for saltlosning. Undersokningen tog inte sa lang stund. Det spanner lite nar de fyller livmodern med losningen, men jag tyckte inte det var sa farligt. Dessutom har man ju blivit ganska hardad efter alla gynekologiska undersokningar genom aren... 
    Ahh tack för ditt svar... blödde du eller hade ont efteråt?
    Jag känner mig lite stressad av att jag inte får försöka den här månaden...sen ska man göra konstrastundersökningen i nästa cykel och då känns det som jag inte kommer få en chans då heller... Är det okej att försöka efter kontrast/saltlösning eller bör man vänta...igen? Vad har ni fått för bud?
  • MCT79

Tack rara ni för era ord... klart man blir nervös.. å den gången jag satte in min spiral var ingen trevlig upplevelse...
    Jag har fått med mig två tabletter Doxyferm och en supp Voltaren som jag ska ta före undersökningen... det kommer nog gå bra..

Ska bara invänta mensen! =) Bästa vore ju äl+ plus och ingen mens alls men det lär nog inte hända...

• MCT79
    Pimpinellan skrev 2011-04-15 17:23:28 följande:
    Nån som tatt Innohep som kan berätta? Hur gör man,när tar man det,gör det ont,får man märken? Tatt över 100 andra sprutor,men är det som Orgalutran så bangar jag,huvva för såna! VUL på måndag,nervös!
    Har inte tagit dem själv men givit liknande sprutor... nålarna är inte alltid de vassase men det ska inte göra ont. Däremot kan du få blåmärken av dem. De är ju blodförtunnande och lämnar små blödningar direkt under huden..
  • MCT79
    Pimpinellan skrev 2011-04-18 20:42:22 följande:
    Jaha,en del kan drabbas av allt... (läs:vi) För små äggblåsor,för tunn slemhinna,påsk mitt i allt,mest troligt spontanäl innan jag hinner dit nästa gång så ingen insemination i så fall. 1750:- för hemmasex! Fortsätter med sprutor,ska äl-testa och bara hålla tummen att ägget inte släpper... Ibland suger det extra mycket.
    Men fy fan vad drygt...  Håller tummarna för att ägget stannar över påsk!

mojutten, jag väntar på mens och sen på dag 8 eller 9 i cykeln... så... jag misstänker att jag hade äl i slutet av förre veckan men vågar inte tro nått. Jag tror iaf det är ett tag kvar till bim..
    Lite intressant det du skriver om B12... kan brist på det ge upprepade missfall? Jag har haft det tidigare vet jag men tror inte det är kollat nu..

NN Det är nog samma.. tabletterna jag får är antibiotika och smärtstillande och det verkar inte som alla får dem heller så.

Jag har jordens träningsvärk! Trädgårdsarbete är bra! Haha! Inte hinner man tänka så mycket heller.. bra det!
  • MCT79

Hallå tjejer!
    Hur går det för er alla! Här väntar (och längtar!) jag efter mensen! Sjukt! haha!
    Hade lite mensvärk igår men nu nada...

I morgon är det stora dagen, läkarbesök på eftermiddagen och vi ska få våra provsvar.. lite pirrigt..

• MCT79
    NinniNinna skrev 2011-04-26 14:42:24 följande:
    MCT79: Lycka till i morgon! Jag väntar också på mensen, men den verkar ha hakat upp sig. Alltid väntar man på något i den här galna processen Flört

Pimpinella: skit också!!! Du får berätta vad kliniken sa sen.
    Eller hur... man väntar på äl, väntar på plus, och sen när hoppet är ute på mens... suck suck!
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3