30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
mojutten skrev 2011-08-29 22:19:01 följande:
Hej i tråden,Har haft fullt upp då min svåger gift sig i helgen och vi har hjälpt till en hel del plus haft släkten på besök. Det var både roligt och jobbigt. Många tal om att det vore ok med utökning av familjen så där till nästa sommar. Även om det inte var riktat till oss så tyckte jag det var jobbigt, sen var det en 4 månaders liten sötnos där som gjorde att det skar i hjärtat en smula.
Jag känner att jag inte är på topp, energin räcker inte riktigt till och i dag har jag spenderat hela dagen på soffan halvsovandes eller sovandes. Det är tur att jag får det iaf.
På onsdag är det dags för läkarbesöket. Jag börjar bli lite nervös. Tänk om det är något fel på någon av våra kromosomer, tänk om vi bär på någon mutation som helt sätter stopp för allt?
Ledsen att mensen har dykt upp SoB.
Hur blir det NN, ska ni testa inseminering denna månad?
Kramar till alla
Vår läkare sa dessutom att det är ovanligt att man har kromosomfel... i de allra flesta fall hittar man ju aldrig något fel.... vilket ju är en klen tröst för oss som försöker och försöker... för om man hittar något kanske man iaf kan göra något åt det...
Tusen kramar till dig mojutten! Och okänsligt/klantigt tal kan man tycka, de kan ju mycket väl befinna sig i samma sits som oss andra... kämpandes...