• TheLove

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Jag ska nog hoppa in i medicinskåpet och ta fram mina gamla rosenrot. Jag har varit lite rädd för rosenrot då jag fått för mig att det är lättare att få missfall om man blivit gravid när man äter det... Men jag känner att jag inte orkar vänta längre. Är på 7e försöket, slutet av mensen men jag tänker i alla fall äta det fram till äl nu. Hoppas det tar sig för mig nu!!

• TheLove
    gudrunberit skrev 2010-04-16 10:14:24 följande:
    Jag plussade igår!! Vi har försökt sen januari, och det tog sig på fjärde försöket. Har ätit RR i två omgångar....Om det har med RR att göra eller inte vet jag inte, men jag blev bra mycket piggare och mer sugen på sex när jag åt dem. Och det är ju inte illa .
    Grattis det ger hopp när folk plussar, hoppas jag får lika stor tur nu när jag också äter det!
    BobMalin skrev 2010-04-12 14:35:15 följande:
    Lycka till! <3
    Tack!
  • TheLove

Det är just mf jag är mest rädd för om jag använder RR men det är en risk jag bestämt mig för att ta...
    Beklagar ditt missfall sommaren 2005 :(

Nått positivt med RR för mig är iaf att jag känner av min äl =) Har aldrig tidigare kännt av den men denna månad har det gjort så extremt ont! Hoppas att jag lyckats bli gravid, har bim den 4e =)

• TheLove
    Sommaren2005 skrev 2010-04-23 09:55:23 följande:
    Tack Lovelyy Jag har samma som du med RR - känner av äl JÄTTEMYCKET! Den månaden jag blev gravid hade jag så ont vid äl att jag vred mig i sängen den kvällen. Men det var ju väldigt positiv smärta... Och man slipper ju dyra ältest Jag vågar också chansa och inte vara rädd för mf någon månad till. Håller tummarna för oss.
    Jag har några äl test kvar hemma så det kommer jag fortsätta testa med nästa månad om jag inte får plus. Men jag hade nog lika ont som dig faktiskt. Låg i soffan och vred mig, sen försvann det och jag reste mig och nästan föll ihop på golvet av smärta, fast jag klagade då inte! Positiv smärta. Problemet var att sambon inte kände sig så manad att mysa när jag hade så ont, men hoppas att dagen innan gjorde sitt =)

När har du äl/bim?
  • TheLove
    sugröret skrev 2010-04-23 22:23:22 följande:
    Hej tjejer! En liten fråga. Ska man bara käka rosenrot till äl och sen inge mer förns nästa mens?
    det stämmer bra det!
  • TheLove

Jag började käka mina efter en vecka och äter vanlig rosenrot från apoteket, minns inte namnet men i en röd förpackning tror jag. Finns även på naturapoteket.

Men det som rekommenderas av andra i tråden (tror jag) är extra stark rosenrot. Det var det jag skulle köpa men köpte fel.. ops...

Två tabletter om dagen ska man ta och det funkar helt klart att börja imorgon!

Lycka till!

• TheLove

Alltså varesig man äter starka eller ej så ska man ta två om dagen om jag förstått rätt..

Min "gubbe" äter inte RR då han inte vill...
    Vet ej varför men han tycker inte det känns naturk7ligt tror jag

• TheLove

Glöm inte att olika ÖoB har olika sortiment, kanske inte finns där du bor?

• TheLove

Det är artic root jag äter också.... Hoppas hoppas det tagit sig denna månad!

• TheLove

jag köpte en liten förpacknin i hopp om att det tar sig direkt ;)

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!