• TheLove

Ni som använde rosenrot och +.ade!

De är ju skit dyra men jag tänker som så att jag ska ju bli gravid denna månad och då måste jag ju ändå ta slut på rr ;)

• TheLove

jag stod i valet och kvalet att köpa big pack eller litet men jag ska ju bara behöva ett litet sen SKA jag ju bli gravid :P Tror dock inte det kommer ta sig denna månad heller man man kan ju alltid hoppas

• TheLove

Men gör inte det! Spela roll om du måste köpa en förpackning till. Antaligen hjälper väl rr mer om du tar två om dagen (tror jag) och då blir det kanske billigare i längden att ta två per dag?

Nästa försök kan du ju göra ett försök med två tabletter...

Nu ska jag gå och ta en tablett föresten för det hade jag glömt. Och så folsyra såklart

• TheLove
    Sommaren2005 skrev 2010-05-04 09:02:22 följande:
    Klart vi SKA bli gravida!! Tack för dina tummar, Lovelyy, jag behöver dem. Vet ju hur du har det nu.... men vet du vad jag försöker tänka då och då? Att vi ju måste vänta in den rätta lill*. Om det hade blivit nu, hade det inte blivit han eller hon som väntar dig och som kommer att bli den allra bästa. Sugrör - detta är 14:e månaden......................................... Puh.
    Jo så brukar jag med försöka tänka.
    Det tar tid för att vi ska få den rätta ungen =)
  • TheLove

Jag ska ha äl i dagarna. När jag väntade sonen började jag må illa två dagar efter äl och det höll i sig en vecka, uppehåll någradagar sen höll det i sig i några veckor till efter det...

• TheLove
    Mamsie skrev 2010-05-11 19:50:09 följande:
    Är det någon som har länk/källa till varför man bara inte ska äta RR efter äl? Alla argumenten har jag hört, men jag skulle vilja veta var den uppgiften kommer ifrån?
    Jag har bara hört det från andra och lever därför efter det. Men jag tror att det är nog inte hela världen om man slutar när man får ett plus. Barnet tar ju inte åt sig av rr i alla fall...
  • TheLove
    gottegrisen1978 skrev 2010-05-12 11:10:31 följande:
    Startade en egen tråd angående rosenrot men ingen svarade... Testar här om ngn vänlig själ vill förklara för mig vad effekten är. Varför äter man rosenrot, vad gör den? Hur tar man den, dvs hur mycket och under vilka perioder?
    Jag är ingen expert men det ska tydligen göra att man blir mer fertil. finns någon länk i tråden har jag för mig där man kan läsa lite mer.

Man tar två tabletter om dagen vid olika tillfällen och äter mellan första mensdag till äl. sen gör man uppehåll, om man inte blivit gravid tar man nästa tablett vid första mensdag och fortsätter så---
  • TheLove

Äter inte rr denna månad, glömde av det och nu är jag på dag 13 MED mens fortfarande... Får se hur det går denna månad...

• TheLove

Nu ger jag mig på rr igen. Glömde de tre första mensdagarna men nu fan måste jag få pli på min cykel. Hade mens 19 dagar förra månaden!!! Men fy fan vilken mensverk jag får av rr :(

• TheLove

Jag skulle fortsätta äta. Jag kommer på mig själv att jag missar att ta ibland men funderar på att sätta larm i telefonen så det inte glöms. Ni som tar 2 rr om dagen, tar ni dem vid olika tidpunkter eller båda samtidigt? Bör man ta tabletterna vid samma tid varje dag?

Jag åt ju rr för ett par månader sen och har känt mig så trött sen ja slutade med dem o känner mig efter en vecka med dem piggare!! Skönt!

• TheLove

Tredje månaden med rr tror jag det var nu, hade två, sen gjorde jag uppehåll ett par månader och nu har jag kört det igen. Denna gången tog jag en tablett om dagen men fortsatte längre än till misstänkt äl, men bara några dagar längre.. Vad hände efter 1 år av bebisbygge? Jo ett Plus!!!!!

Kommer få en liten maj bebis denna gång med (även fast sonen blev en aprilbebis) Det skiljer ca 2 dagar på deras bf om detta stämmer (oregelbunden mens)

• TheLove

Tack :) Det jag läst är att man skulle sluta vid äl, men jag kan tycka att jag hade ju kunnat ätit sånt utan att planera en graviditet och då hade man ju ätit det tills utebliven mens...

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!