• Aniara

    Gravid efter IVF med BF hösten 2010

    Vad lustigt anda att de flesta har tvivlar pa sin garviditet.. Misstanker att det ar ett IVF-syndrom! Jag ska nog ocksa sjalv kopa ett test imorgon och smygtesta lite. Jag bestamde mig for att sluta med progresteronet idag ocksa, fast jag har massa kvar. Maste nog vaga lita pa vad de sager, att det skoter sig sjalv nu. Ska bli intressant och se om det paverkar symptomen eller inte...

  • Aniara
    Sutt7907 skrev 2010-02-14 09:57:27 följande:
    Mina vaggisar tog slut igår är det nån som har mått konstigt efter det? har mer ont sedan igår kväll o luktar konstigt.
    Jag slutade också igår, eller i förrgår tog jag min sista. Jag har inte direkt upptäckt någon skillnad? Säkert bara en slump. Min teori att brösten skulle bli mindre ömma har i alla fall inte besannats. Har lika ont och har nu sovit med en mjuk bomulls-sportBH i 2 nätter- jätteskönt!

    Annars har jag känt att jag har börjat må lite illa. Om jag inte har ätit på några timmar kommer en obehaglig känsla och jag känner mig kvalimig. I natt vaknade jag också för fösta gången av just illamående. Än så länge välkommnar jag det
  • Aniara

    Nu ligger vår lista som en länk i trådstarten. Efter ett litet missöde är det nu rätt länk. Där kan alla fylla i intressatna datum, som t ex kommande ultraljud eller inskrivning. På det här sättet är den lätt att alltid komma till korrekt lista, som ju blir den senaste i länk-tråden (tack för tipset Jeskan!)

  • Aniara
    Miamorebambino skrev 2010-02-14 14:30:30 följande:
    Är hundra nu på att jag är gravid.Testa med CB och så klart kom den lilla plusset,så nu vill jag njuta av det.Och jag tror att man ska vara glad av att inte må illa.Så länge man vet att man är gravid. Äntligen så har jag fattat det.Har börjat få mensvärk hällre det än de huggande känslan som jag hade inatt. Så alla nu här,NI ÄR GRAVIDA!!! Vill att tiden ska gå snabbare. Jag tror att jag kommer att få mera kontroller eftersom jag Epilepsi. Längtar ännu mera till VUL vill se att allt är bra och är nyfiken om det blir en eller två.
    BRA att du inser det Men, som jag skrivit tidigare, jag tror att vi som gjort IVF är extra nojjiga och inte riktigt vågar tro att det är sant att vi har lyckats. Jag inbillar mig också att vi alla kommer bli fantastiska föräldrar och att man som "IVF-förälder" kommer ha ett extra speciellt band till våra barn i början. Såklart är de allra flesta barn välkommna men jag tycker att så många av mina vänner som får barn klagar rätt friskt på att de mår dåligt och att det är så jobbigt hela tiden. För mig är det helt ofattbart att klaga på det sättet, ialla fall känner jag så nu när man är så uppfylld av det här. Sömnbrist och skriknätter är liksom part of the deal. Men jag är medveten om att man kan komma att ändra åsikt där
  • Aniara

    Vad bra att så många har skrivit till sig på listan!

    Hoppas ni haft en mysig kväll om ni firar Valentin. Vi firade lite igår med bio och middag eftersom min sambo skulle vara borta idag. Så jag har haft en riktigt skön dag själv med ett par favoritfilmer och en stor godispåse i soffan. Kände också att det var ganska skönt att vara själv en hel dag. Något jag har märkt som är mindre roligt, är att jag är väldigt lättirriterad. Minsta lilla som går fel blir värsta grejen. Datorn kånglar: psykbryt. Någon som är långsam i kön framför i mataffären: djup irritation. Sambon säger något tvetydligt: jag tolkar direkt det till det värsta och blir sur. Länge. Utan att kunna kontrollera det. Hoppas att det är en övergående fas... Vi hörs i veckan!

  • Aniara

    Hej! Hoppas alla mår bra! Har suttit i telefon med försäkringskassan säkert en halvtimme. Vet att det är sjukt tidigt, men jag känner att jag vill ha koll på föräldrapenning etc, en helt ny värld såklart. Jag har bara slagit dövörat till när kompisar pratat om uttagna dagar etc. Men eftersom jag har eget företag så är det riktigt krångligt tydligen och jag måste veta hur jag ska tänka när jag deklarerar nu, för att få ut högsta möjliga penning. Riktig tråk-göra!

    I övrigt mår jag småilla hela tiden (kommer kanske vara "kul" i max ett par dagar till{#lang_emotions_smile}) och är väldigt lättretlig. Muckar bråk hela tiden med min samo som inte fattar någonting. Puh... andas....

    Nu tänker jag på dig Wehee som har VUL imorgon - så otroligt sännande!

  • Aniara
    Wehee skrev 2010-02-15 12:04:34 följande:
    Aniara, tack för dina tankar. Jag är jättenervös. Men vet nu att det finns många som faktiskt inte känner nåt. Jag är väl en sån får jag hoppas. Jag har också alltid slagit dövörat till när det pratats om föräldrapenning hit och dit. Men nu är det ju såklart intressant. Tror jag kommer få högsta ersättning och det är ju hur mkt pengar som helst. Tänk att man får en massa pengar för att ta hand om sitt barn. Fantastiskt
    Det kommer gå fint! Du får bli vår pionjär och berätta allt vad som händer, vad de säger och vad man ser!
  • Aniara
    Coors skrev 2010-02-15 12:25:10 följande:
    Åh men shit alltså.... Jag har noll koll på sånt där, föräldrarpeng o så vidare... Kan man kolla upp de nånstans? Jag som tyckte jag o min sambo var lite knäpp igår och prata om hur vi skulle lägga upp semestern till sommaren. Alltså man vet ju inte alls hur man kommer må eller så, men min sambo ville ha tidig för han skulle visst bygga om altanen. Annars har vi jämnt haft semester i augusti. Har ni tänkt nå på de?
    Det ÄR tidigt att kolla det, och jag hade inte gjort det om det inte vore så att jag måste få ett hum om hur det funkar eftersom jag antar att jag är lite specalfall som dels bor utomlands och dels har egen verksamhet och då grundar man föräldrapenningen på annorlunda kriterier. Min man har dessutom endast rätt till 10 dagars föräldrarledighet TOTALT eftersom vi bor i England vilket ju känns som ett skämt, så det är massa som behöver kollas up och planeras i tid.  Annars kan man räkna ut f-penningen på deras hemsida.

    Miamore  - jag känner ju mig inte SÄKER för att jag kollar upp detta, det känns helt fel att göra det egentligen, men jag känner att jag måste eftersom jag håller på att skricka in åresredovnsningen för deklarationen till revisorn nu.
  • Aniara

    Wehee - återigen -stort lycka till nu på Vul:et imorgon!

    Jag måste erkänna att jag också smygtestade en gång till Inte så mycket att jag betvivlade det, men jag ville löjligt nog se det där plusset igen, det var så stark känsla första gången. Och visst var det betryggande starkt fortfarande.

    Ja, det är faktiskt otroligt generöst i Sverige med föräldrarledighet. I England är det ju bara 26 veckor och man kan inte räkna med att få tillbaka jobbet om man är borta mer än 9 månader. För pappan är det som sagt 10 dagar. Här är det ju inte självklart att papan är med vid förlossningen, vill man vara med får man räkna in den dagen i sina 10 dagar....  Men jag ska göra allt för att kunna åka hem till sverige för att föda och ta del av den fantastiska föräldrarpenningen.

    Dessutom läste jag precis att i Sverige, om man får tvillingar ( Miamore ) får mamman och pappan vara föräldralediga samtidigt plus att de får 180 dagar extra! Amazing! Någon mer som satt in 2 ägg förresten?

  • Aniara
    utlandssvenskan skrev 2010-02-16 19:01:20 följande:
    Hej tjejer, Hoppar gärna in här, kännes som en tråd som passar bra. Känns skönt att hänga lite med andra som också genomgått det jag har. Själv har jag nyligen plussat på mitt 3e IVF, vilket var mitt 2a som ledde till ET. Känns fortfarande overkligt att vi lyckats efter 2,5 år! Skriver oxå in mig i listan.
    Välkommen! Och GRATTIS såklart! Såg att du bor i Norge! När den dagen kommer, har du även tänkt att du ska föda där? Vet att det är lååångt kvar, men är bara nyfiken eftersom jag själv är utlandssvensk ( England).
Svar på tråden Gravid efter IVF med BF hösten 2010