Hannnas skrev 2010-02-22 08:12:10 följande:
Vi har precis lagt in vitlaserat furugolv, färdiglaserade breda golvplank (15cm)... Jag var rädd att det inte skulle tåla fläckar MEN det tål allt galet! t om barnmat som fått gro in i 3 dygn går att torka bort utan probs... Golvet är behandlat med nåt som heter Ultraprotect... skitsnyggt!! Stina... du får ta hand om dig... vet hur det är att glömma bort sig där men det är viktigt Vilken DAG det är idag aldrig sett så tjock rimfrost på träd o buskar helt magiskt!! Svinkallt dock... brrrrrrrrr
Tack söta!

marjas skrev 2010-02-22 14:38:22 följande:
Hej på er! Får man vara med i erat gäng? Vi köpte hus i somras och har renoverat sedan dess. Fick en vattenskada och när den åtgärdades hittades ett dolt fel (en rutten syll), så det blev en himla röra och vi fick bo hos pappa i två och en halv månad. Nu har vi äntligen flyttat in, men inget är väl egentligen helt färdigt (blir det någonsin det?). Badrummet är nästan klart, väntar på lite belysning och en handdukstork, köket är på g, vi har satt in IKEA:s Duvbo. Sovrummet är i alla fall klart, bara sängbord som ska köpas och en fönsterbräda. Hur som helst, jag älskar den lantliga och ljusa stilen och har lyckats få med mannen på det än så länge. Just nu längtar jag efter en fungerande spis! :) Och just ja, mitt i alltihopa så har vi såklart även en liten bebis, en tjej på 7 månader. :D /Marja
Jaa, det är klart du du är välkommen hit du gumman.