Inlägg från: Lilla Kullan |Visa alla inlägg
  • Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

mariaochlinus skrev 2010-03-27 07:00:38 följande:
    MissOsbourne: i min lokala tyg & sybehörsaffär brukar dom fixa det mesta för liten peng.. så är det säkert runt om i landet... men tradera funkar nog oxå, jag har fått hjälp där med mkt! I bloggen har jag "boat" lite i vår 40-50-tals vagn... är ju "bara" ngr veckor kvar tills lilla tösen kommer.. (18 maj) www.mittalskadehem.blogspot.com
    Vagnen kan du skicka till mig.
  • Lilla Kullan
    libero skrev 2010-04-11 16:49:34 följande:
    Hej på er! Här är det också stiltje när det gäller inredning just nu som det verkar vara för många av er andra också.Vårt sovrum är så gott som färdigt nu vilket är skönt för nu kommer det nog inte hända så mycket mer på ett tag. Har precis varit och klippt ner en massa buskar i trädgården och har även hängt ut årets första tvätt. Helt underbart. Kram på er!
    Jag ska hänga tvätten ute idag för första gången i år. {#lang_emotions_flower}Underbart, säger jag bara.
    Vi ligger också lågt med inredning. Jag tycker att det är bra som det är här hemma.
    Men en sak ska bli av snart. Gubben ska måla taket. Äntligen!
  • Lilla Kullan
    Ari Gold skrev 2010-04-14 13:45:17 följande:
    Ja han såg väldigt snopen ut. Tror inte han hade tänkt sig att landa på vägen, utan han följde efter Anna¨Anka som flög en cirkel ut över grannhusen för att kolla läget lite. Men han är mycket tyngre och kan inte flyga så långt så han kom liksom bara halva varvet. Jag fick stoppa en taxibil som kom körandes ner för vägen, och taxichauffören höll på att storkna av skratt när en sur Paul Anka lommade hemmåt med arg matte i hälarna.
  • Lilla Kullan
    marjas skrev 2010-04-16 16:45:16 följande:
    Har länge letat hissgardiner som har rätt mått till våra fönster. Nu har jag gett upp, ska försöka sy själv istället. Så nu har jag suttit och letat tyg och hittat massor av fint. Åh, vill ha det hemma på en gång så jag kan sätta igång. Hittade ett jättefint tyg som jag ska sy kuddar av och ha i kökssoffan och även tyg till att klä om sittsen på den. Enda "problemet" är att jag inte kan bestämma om hissgardinerna ska hänga i fönstren eller utanför om ni förstår hur jag menar.
    Jag har en del i fönster och en del utanför. Jag föredrar utanför om man bara ska ha den gardinen. Annars har jag längder också i de fönstren där de sitter innanför.
  • Lilla Kullan
    marjas skrev 2010-04-18 15:09:51 följande:
    Det är ungefär så jag tänkt också, utanför om det är enbart hissgardin och innanför tillsammans med längder. Men hur hänger du upp dem om de hänger utanför? Med krokar som man skruvar i väggen? I vår gamla lägenhet hängde vi en hissgardin på en gardinstång med hjälp av S-krokar man har tex i köket på stänger (för köksredskap). Men det var mest för att gardinstången redan hängde där, kanske inte världens finaste lösning.
    Det är lite olika. En del sitter enkelt med krokar. Då använder jag små, så de inte syns. Men den senaste gardinen ska hängas på stång, så jag ska använda en av mina smala gardinstänger till den. Den ska upp när gubben har målat taket i maj.
  • Lilla Kullan
    Bellevue skrev 2010-04-24 19:22:07 följande:
    Snuttegumman! Vet du om det finns nån butik i vår närhet som säljer Miljögården kaffemuggar? Köpte en enda med en blomslinga på i en butik i Ludvika, men dom har slagit igen. Har sett muggen i nån nätbutik men hittar den inte nu. Hittar inget porslin när jag googlar heller. Lollo älskar den muggen och snodde den så fort hon kunde, hon fyller 18 i sommar och jag tänkte ge henne en uppsättning såna muggar. Plus att jag tappade min enda med hett kaffe över mig idag och den landade på asfalten och gick sönder :( Tips på annan god mugg annars! Kram
    Ja, möjligen Lantliv i Leksand eller Furutorp i Rättvik.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14