Inlägg från: Lilla Kullan |Visa alla inlägg
  • Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Fru KM skrev 2010-02-24 12:55:10 följande:
    Hej på er alla godingar. Ny här hos er, man får va med va? Kort presentation, bor i bostadsrätt, en 2a med man och katt. Drömmer om ett gammalt hus på landet att få inreda. Håller just nu på att förvandla våran lilla 2a i stan till en lantlig, shabby chic pärla. Bloggar på fruinredning.blogspot.com/ nästan dagligen. Kram på er!
    Du är så välkommen så, och alla andra nya med.
  • Lilla Kullan
    musli skrev 2010-02-26 19:12:32 följande:
    Aaaah... Kaffepanna på spisen kör vi med när vi eldar i vedspisen! Luktar gott och är billigt i drift! Så på vintern blir det myyycket koke-kaffe!  Men nu när jag är ensam kaffe-drickare så blir det mest perkulator-kaffe, sköter sig självt ju, ingen passning... 
    Vi kör också med perkuperku Sedan har vi en gräddvit vattenkokare. Passar i mitt hem.
  • Lilla Kullan
    Superkex skrev 2010-02-28 21:26:03 följande:
    Hej tjejer! Äntligen en liten stund och ork över för att läsa ifatt. Har haft jobbveckan från helvetet och kvällarna har jag ägnat åt att försöka sova bort illamåendet. Kan säga att det misslyckats å det grövsta... Välkommen alla nykomlingar! Välkomna till mysigaste tråden på hela FL! Måste säga att jag beundrar er som har ork och inspiration att blogga nästan varje dag. Fick förslag från en kompis om att jag ska börja mammablogga . Om det kommer att hända kommer det garanterat att ge alla andra mammabloggare spader. *fniss* Just nu är det total stiltje på inredningsfronten. Har ingen ork överhuvudtaget just nu.Fy vad gnällig jag är! Klagade igår inför maken och avrundade med ett "förlåt för att jag är så gnällig". "Du är inte gnällig, du är gravid" fick jag till svar.
    Haha...klipsk make du har.
    Lilla gumman. Inte klagar du. Hoppas att du får må bättre snart.

Kram till er alla. Jag tittar ju faktiskt in här lite mera än jag brukar. Så det kan gå.
  • Lilla Kullan
    Annis76 skrev 2010-03-01 09:39:00 följande:
    Nu behöver jag er hjälp igen. Vi håller på att göra om vårt kök och ska nu köpa lampa att ha över matsalsbordet. Inredningen är lantlig i grått och vitt. Tycker det här med lampor är supersvårt så jag är väldigt tacksam på tips på taklampor som passar i ett lantligt hem.
    wildahem.se har fina lampor
  • Lilla Kullan
    Gulletuss skrev 2010-03-17 21:31:54 följande:
    Hej tjejer! Jag är inne och snokar här i eran tråd titt som tätt, eftersom även jag är inrednigsintresserad. Och det drar mer och mer åt vitt! Jag undrar om någon kan tipsa mej om var man kan köpa ett fyrkantigt brickbord i vitt trä? Har letat runt på näten men inte fått napp ännu.
    Här kanske...

www.shabby.se/product.php
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14