Inlägg från: Lilla Kullan |Visa alla inlägg
  • Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Stargirl skrev 2010-06-07 14:38:45 följande:

Bilder på nya köket i bloggen...

minmolly.se/

Ni får scrolla ner lite.

Väldans fint.
  • Lilla Kullan

Hej och hopp alla rara!

Nu var det 100 år sedan jag var här. Hoppas att ni mår bra.

Hemma hos oss har det hänt en del saker så det är inte riktigt sig likt i inredningen.
    Vi har rensat så det är inte klokt.
    P.g.a sjukdom så har vi förenklat men försökt fixa det fint ändå. Bara så att det ska bli lätt att städa.
    Kram Stina

• Lilla Kullan
    libero skrev 2010-10-01 07:56:58 följande:
    Hej Stina!
    Åh vad kul att du startat upp din blogg igen. Har ju saknat dig så. Jag hinner heller inte in på denna sida längre men det kanske blir mer nu i höst.

Vi hinner inte med så mycket inne just nu för all vår tid går¨åt till att bygga ett stall. Vi gör om en jättegammal byggnad här på vår gård som tidigare har varit hönshus.

Skickar en kram till er alla.
    Tack snälla gumman. Kram
  • Lilla Kullan
    Ari Gold skrev 2010-11-02 13:12:01 följande:

Den här soffan har vi, fast vanligtvis full av kuddar och popcorn. Mycket bra lortfärg, men tyvärr så sliten i sitsen att vi måste ha pläd i botten. Ska klä om den någon gång men det får bli när ungarna är äldre.
    Härlig soffa tycker jag.
  • Lilla Kullan

Själv kör jag med mina Ektorpsvita soffor, men tycker om många olika stilar. Vi har ju kört en utrensning här hemma så det är lite annorlunda hos oss nu. Lite blandade stilar.

• Lilla Kullan
    libero skrev 2010-11-04 06:51:51 följande:
    Oj vad är det som har hänt hos dig? Här har vi bytt stil. Jättefint men jag blev förvånad när jag kikade in i din blogg.
    Jättefina lampor

KRAM
    Haha...Jo, det blev så när jag blev så sjuk här i augusti. Jag ville rensa ut så mycket saker och möbler så att det blev lättare med städning och ha det mera enkelt.
    Det var bara det att det blev så väldans vitt allting som blev kvar så det gjorde vi något åt och eftersom jag hade svart, grått och vitt sedan innan så fortsatte vi med det.
    Nu har vi fixat vardagsrummet också och rensat så väggen har fått en annan färg. "Jord" heter den och är nog lite annorlunda. Ska visa den någon dag.
    Men nu är det lättstädat och mycket mindre saker på väggarna, som hyllor och prylar.
    Det blev en utrensning från början eftersom jag trodde att jag inte skulle klara av sjukdomstiden. Jag ville att det skulle bli lättare för resten om jag gick bort. Men nu fixade jag den perioden och då har vi fortsatt vår rensning. Nu är vi klara!

Kram
  • Lilla Kullan
    libero skrev 2010-11-05 16:43:37 följande:
    Nej men vänen har du varit så dålig!!!! Det har jag missat helt. Är det samma sjukdom som du har haft tidigare?
    Tänker på dig.
    KRAM på dig vännen.
    Jo, det är hjärtat.
  • Lilla Kullan
    sarahl skrev 2010-11-30 12:49:48 följande:
    till helgen skall jag hämta hem detta skåp. Jag tänkte måla det vitt såklart o sedan funderade jag på att ha det i mitt syrum till att förvara tyger o tbh i. Någon som målat ett liknande skåp o har bilder?

lokus.se/Exp_SearchStart_all.asp?cgProductID=...
    Det kommer att bli jättefint. Har ett liknande som dock var lite jobbigt att måla eftersom det gärna rinner lite då färgen inte suger sig fast direkt. Men ruggar man upp ytan lite så går det nog lättare.
  • Lilla Kullan
    Det ljusa livet på landet skrev 2010-12-22 15:18:40 följande:
    Jysk har tv bänk som heter Annicka som e riktigt snyggt.
    Den bänken har vi också och den gillar jag verkligen.
  • Lilla Kullan

Oj! Här har jag inte varit på flera månader. Man hinner ju inte med allt.
    Ser att det är nya här också, fast jag själv känner mig som ny just nu.Flört
    Hoppas att ni mår bra, alla här i tråden. Får se om jag hinner med att vara här lite oftare.
    Stina

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14