• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Anonym

Men så kan väl inte läkaren säga ang bröstspänningarna..jag har haft spänningarna i början, i några veckor...sedan har det helt försvunnit....har aldrig haft mf utan har två barn.
    Inget klag på dig utan tycker att läkarens ord var knäppa.

Ledsen att du fick mf, kram till dig!

• Anonym (Ledsen)

ja jag vet inte... han sa det iallafall... att de brukar beror på att fostret dött. I mitt fall stämde det jue, men kanske e lika vanligt att det inte stämmer...

• Avelyn

Ledsen för din skull Ts. Hemskt med MA och mf. Jag fick ett MA i vecka 18 i Januari 2009. Fostret var dött sedan vecka 12. Så jag gick också ovetande flertalet veckor. Jag förstod också att något var fel. Graviditetssymtomen avtog. Känslan av att vara gravid försvann. den 7/1 i år blev jag mamma till en liten pojke. Blev gravid cirka 3 månader efter mitt MA och allt gick bra.

Hoppas du mår bättre snart Ts!

• Anonym (Ledsen)
    Avelyn skrev 2010-02-10 15:40:14 följande:
    Ledsen för din skull Ts. Hemskt med MA och mf. Jag fick ett MA i vecka 18 i Januari 2009. Fostret var dött sedan vecka 12. Så jag gick också ovetande flertalet veckor. Jag förstod också att något var fel. Graviditetssymtomen avtog. Känslan av att vara gravid försvann. den 7/1 i år blev jag mamma till en liten pojke. Blev gravid cirka 3 månader efter mitt MA och allt gick bra. Hoppas du mår bättre snart Ts!
    Då förstår du hur det känns. Jag känner mig både lurad själv och som jag lurat alla... när vi berättat för alla var fostret redan dött....
    Grattis till din pojke! Vi får försöka igen, när vi tagit oss samman... kram
  • Emelle

Är i din sits. Fast är om ännu mer förvirrad. Har varit på VUL nr 2 nu och fostret har en strl av v.5-6 fast jag borde vara i 8+.

Inga hjärtljud el något. Men läkarna vill avvakta. Nu har vi tagit nya HCGprover och ska gämföra dom med  prover som togs i förra veckan. Men det lutar åt avstanna detta.

Hur länge blödde du efteråt TS?

Amor vincit omnia
  • Avelyn
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-02-10 15:45:26 följande:
    Då förstår du hur det känns. Jag känner mig både lurad själv och som jag lurat alla... när vi berättat för alla var fostret redan dött.... Grattis till din pojke! Vi får försöka igen, när vi tagit oss samman... kram
    Ja visst känner man sig lurad. Själv köpte jag mammakläder när fostret redan var dött och hade en tröja som det stod bebis på fastän fostret inte levde. Tog magbild fastän inget längre växte. Man vet ju ej..
    Emelle skrev 2010-02-10 16:30:52 följande:
    Är i din sits. Fast är om ännu mer förvirrad. Har varit på VUL nr 2 nu och fostret har en strl av v.5-6 fast jag borde vara i 8+. Inga hjärtljud el något. Men läkarna vill avvakta. Nu har vi tagit nya HCGprover och ska gämföra dom med  prover som togs i förra veckan. Men det lutar åt avstanna detta. Hur länge blödde du efteråt TS?
    Håller tummarna för att allt är ok trots allt !
  • Anonym (Ledsen)
    Emelle skrev 2010-02-10 16:30:52 följande:
    Är i din sits. Fast är om ännu mer förvirrad. Har varit på VUL nr 2 nu och fostret har en strl av v.5-6 fast jag borde vara i 8+. Inga hjärtljud el något. Men läkarna vill avvakta. Nu har vi tagit nya HCGprover och ska gämföra dom med  prover som togs i förra veckan. Men det lutar åt avstanna detta.Hur länge blödde du efteråt TS?
    Vi såg hjärtljud i vecka 7 och det dog bara en vecka efter det...
    Jag hoppas att det bara är svårt att hitta hjärtljudet (vilket jag hört att det kan vara) och att fostret är litet och att allt är som det  ska för er. Har ni försökt bli gravida länge? Du får gärna höra av dig till mig om du orkar/ vill. Jag har ingen riktigt att prata med.
    Jag vet inte hur länge ja kommer blöda, jag fick framkalla ett missfall genom abortpiller och fick missfall igår på morgonen.... de sa att man kan blöda mellan 1 till 2 veckor efteråt.
  • bomullshuve

Hej!

Jag sitter här hemma och blöder i skrivande stund. Jag tog de där tabletterna imorse. Igår konstaterades ma på gynakuten... jag var i vecka 12+5 men det fanns inget foster alls...säcken var tom.

Man undrar ju varför man legat och kräkts i flera veckor, för vems skull lixom...
    Vi är båda ledsna, så klart.... men just nu ialla fall så sätter jag hoppet framåt...

• Anonym (Ledsen)
    bomullshuve skrev 2010-02-10 17:11:18 följande:
    Hej! Jag sitter här hemma och blöder i skrivande stund. Jag tog de där tabletterna imorse. Igår konstaterades ma på gynakuten... jag var i vecka 12+5 men det fanns inget foster alls...säcken var tom. Man undrar ju varför man legat och kräkts i flera veckor, för vems skull lixom... Vi är båda ledsna, så klart.... men just nu ialla fall så sätter jag hoppet framåt...
    Hej! Jag blöder oxå fortfarande... tog tabletterna i måndags kväll och började blöda tidigt igår morse... jag försöker oxå se framåt, men de är inte så lätt. Jag älskade att vara gravid och så bara poff är man inte det längre. Var svårt för mig att ta tabletterna, ville inte blöda ut nåt för de skulle bli mer verkligt då. Nu börjar jag få feber, vilket tydligen inte är bra. Är så rädd och ledsen...
Svar på tråden Missed abort