För oss som bakar
Ansluter mig till den bakande skaran. Har gett mig inpå att baka surdegsbröd. Så det blev två gräddade vetesurdegsbröd idag.
Ansluter mig till den bakande skaran. Har gett mig inpå att baka surdegsbröd. Så det blev två gräddade vetesurdegsbröd idag.
Jag har bakat en tårta idag som min storebror ska ha när han gifter sig (om den blev god) och den ska provsmakas imorgon då min lillebror ska fira att han fyller år.
Det är sockerkaksbotten med blåbär i gånger 2 så att jag fick lite höjd på tårtan. Emellan lagren (delade varje sockerkaka i 3 lager) la jag en smörkräm med hallonpuré och utan på tårtan blev det en frosting på phiadelphiaost, florsocker och hallonpuré. Imorgon ska jag toppa den med hallon och blåbär och sikta florsocker över.
Nog om tårtan, jag bakar idag även grahamsbröd med surdeg. Hittat receptet på den sidan för den som också vill baka. www.bakasurdeg.se/ShowRecepy.aspx
dae, gör en vanlig tårta(väljfyllning själv) och dekorer den med batmanmärket i sugarpaste (går att googla batmantårta så får du säkert massor med inspiration).
Satt en deg på min surdeg, ska gräddas imorgonbitti.
zetika, längst ner där man skriver sitt inlägg står det infoga bild. Blev dina macarons också väldigt söta? Jag har bara bakat det en gång men det blev supersöta tyckte alla.