För oss som bakar
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Har ostfrallor på jäsning. Blir sjukt gott!!
Tack för tipset. Har faktiskt hittat nåt liknande recept som jag tänkt använda :)
Har en mazarintårta i ugnen.. gjorde efter hela kändis sverige bakar-receptet.. hoppas den blir bra.. ska sen lördag eller söndag göra en budapestrulle med jordgubbar..
Jag har varit medlem här sedan starten i juni 2003, hängt kvar trots att FL inte lyssnat på oss medlemmar vid förändringar av sidan - ett antal gånger!!
Det har bara blivit sämre och sämre så nu avreggar jag mig, efter 11 år på samma sida.
Tyvärr...
Hej. Vilken trevlig tråd :)
Jag ska ha kalas för min son nästa helg och tänkte göra en tåg-tårta.
Vi blir 20 vuxna och 5 barn.
Tror ni det blir lagom med två tårtor ( lok + 1vagn ) som är ca 40 × 15?
Vad är bästa fyllningen? ( Vita bottnar )
Funderar på antingen vit choklad / passionsfrukt eller jordgubb / vanilj.
Ska täcka tårtan med SP och undrar om livsmedelsfärgen på panduro är som karamellfärg? Tåget ska vara gult. :)
Tack på förhand :)
De beror ju även på höjden.. men de bode räcka bra.. jag skulle tagit vanilj jordgubb! Panduros är bättre än den som heter karamelfärg, de kallas väl den lösa/rinnande i små flaskor på affärn tror ja.. jah brukar dock köps färdigfärgsd sp/marsipan för jag är lat...haha..
Den är tänkt att bli ca 10cm hög. Men sonen har ändrat sig och vill ha ett flygplan istället. Så den blir ca 60x15, större får jag inte plats med i kylen tyvärr :(
Brukar annars göra tårta så jag tror det blir ca 1/4 över men osäker på denna. Tror det blir precis så alla får tårta.
Ja de beror ju såklart på hur hungriga folk är.
Blir grillat till middag innan tårtan.
Gjorde SP för första gången igår så nu ska jag bara handla färg på panduro sen ska han få ett gult flygplan.
Har även gjort MC för första gången som jag tänkte göra vingarna i.
Då ska jag bara tänka ut om jag ska ha frosting med jordgubbs smak eller jordgubbsmousse och om jag ska ha glasscreme eller frosting med vanilj smak. :P
Korsar fingrar o tår o hoppas der blir lika bra som i mitt huvud :)quote=73487946][quote-nick]Bambusa skrev 2014-06-22 00:07:55 följande:[/quote-nick]
De beror ju även på höjden.. men de bode räcka bra.. jag skulle tagit vanilj jordgubb! Panduros är bättre än den som heter karamelfärg, de kallas väl den lösa/rinnande i små flaskor på affärn tror ja.. jah brukar dock köps färdigfärgsd sp/marsipan för jag är lat...haha..
[/quote]