För oss som bakar
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
God fortsättning på er alla! :)
Har precis lagt ihop en tårta till vårt sista julfirande. Tre likabottnar smaksatta m pepparkakskryddor clementin Curd å reisen fluff. Jag ska täcka den m marsipan. Vad skulle ni spacklat den med????
Vit choklad tror jag gör det hela väldigt söt. Är dessutom inget fan av det
Grädde funkar om fodrad, det känner jag till. Smörkräm har jag funderat på men vilken smaksättning? Tårtan är väldigt söt i sig ju...
idag bjöds de på helt mjölk och soja fri tårta på dotterns 5årskalas.. bakade chokladbottnar, gjorde chokladmosse på mjölkfri choklad, mosade banan och blandade med nötkräm på burk -som är mjölkfri :D spritsade sidorna med gogreens havregrädde med vaniljsocker i.. och sen var de ett krav att täcka med godis.. ja, gelehallon hittade vi mjölkfria på påse (plockgodis blir de spår av mjölk på och de funkar inte..) och sen julskum i mitten, ena en stor nisse som dottern ville ha, och är man födelsedagsbarnet får man ju saken i mitten om man frågar.. :D..
talade inte om att den va mjölkfri, och alla vart possetivt överaskade, en sa att grädden va lite annorlunda bara, och vart väldigt förvånad över att de va havregrädde..
sen va allt annat fika med mjölkfritt, men de är dom vana vid nu.. dottern va väldigt nöjd med att få lika tårta som alla andra ist för en bakelse och att alla andra äter mjölktårta.. nu var de ett barn till som är känslig mot mjölk som inte är uppvärmd, och en mamma som är allergisk mot laktos, så de va ju passande.. laktosfri mjölk till kaffet med.. och som vanligt var kalaset på raggarklubben.. bara ett år då hon vart sjuk som vi haft kalaset hemma..
Bakade julfika till min mormor tidigare i veckan mjuk pepparkaka, kokostoppar och apelsinbiskvier.