• LoppanL

    Föräldrar i Vallentuna

    Tack vivs för länken!

    Maliiiiin: har inte sålt barnkläder på tradera, men köpt lite. Har du märkeskläder kan du kanske få en del, men klädpaket och sånt från typ h&m och lindex tycker jag brukar gå för rätt lite pengar, så det är frågan om det är värt arbetet. Går ju, som du säger, att skänka till välgörenhet också..

    Birka: hur är det med dig? nu är det inte långt kvar alls, eller hur?

  • LoppanL
    Birka skrev 2010-02-24 09:53:12 följande:
    Tips på hur jag ska få ut ungen?? Jag orkar inte vänta längre...
    Hade jag vetat det hade Leia varit flera veckor äldre än vad hon är. Känner verkligen med dig!
  • LoppanL

    Roade mig med att sortera listan lite efter var vi bor..

    <!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:inherit; panose-1:0 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:"Times New Roman"; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:auto; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->


    Centrum, Åby park, Ormsta, Rickeby


    MissNiles - Elin, 28 år, Centrum, Albin 2,5 år (juli-07) och Ebba 1 år (nov-08) 


    Nanna 84 - Nanna, 25 år, Centrum. Melina 2 år (okt-07) samt BF 15 mars-10


    242- Tina, 25år, Åbypark, Linnéa 2år (mars-08)


    MammaTove - Tove, 23 år. ÅbyPark. Isak  4,5 månader (sept.-09)


    EspritGirl: Lisa 26 år, Åby park. Alva 3 år (jan-07)


    millamys- Camilla, 31 år, Östra ormsta, Albin 5, Alfons 6månader


    Birka - Jenny, Ormsta, Ida 3 år (nov-06) och Bf 19 feb-10


    kela81- Michaela, 28 år, Rickeby. Första barnet BF 12 juni


     



     Öster-/Västergården, Rosengården, Nyby, Ekeby, Lindö
    JFL - Jenny 36 år, Östergården. Elsa 6 år (feb -04) och Alice 4 år (jan -06)


    Skorpan 08- Sofia, 30 år, Västergården. Agnes 1,5 år (aug-08)
     Sirap98 - Anna 32 år, Rosengården. Melvin 6 år (juli 03), Meja 3 år (juli 06)


    Mollgansson - Sussie 35 år, Strax innan Nyby, Linus 3 år (okt - 06)


    Lollolis - Louise, 31 år, Mörbylund, Linn 3 år (jan-07) och Leia 3 mån (nov-09)


    Maliiiiin - Malin, 32 år, Nyby, Elise 3 år (juli -06) och Isak 4,5 månad (sep. -09)
    Micjah - Michaela 27 år, Lindöberg, Felix 3 år (feb-07) och Linnea 8 mån (maj-09)



     


    Kragsta & Bällsta
    BeccaGrodan- Rebecca - 31 år, Bällstaberg, Alvin 3 år (jan 07) Gabriel 1½ år (maj 08)
    Skogsrå - Marie, 35 år, Bällstaberg. Minna 4 år (jan -06) och Gabriel 2 veckor (jan -10).
    Vivs - Vivi, 30 år. Bällsta. Jennifer 3 år snart (mars -07) och Ellie 1 år (jan-09)


    Zygot - Mia 35år, Bällsta, Pojke (aug 05), Flicka (maj 07), Pojke (jul 09)
    Marie1978 - Marie, 32 år, Kragsta, Oscar snart 4 (april 06) Victor drygt 2 (nov 07)
     



    Utomsocknes
    Pezz- Jessica 26 år, täby (hägernäs), Neo snart 3 (maj 07) Liam 5 mån (sep 09)

  • LoppanL

    hmm, vad knasigt det blev i början!

    Mollgansson: inte bodde ni häråt förut, har ni flyttat? strax innan nyby låter typ som att vi bor grannar, var bor ni mer exakt?

  • LoppanL

    Sirap: ja, det gör hon. Jag tyckte jag kände igen dig, men kopplade inte förrän efteråt vem du var!

    Birka: jag tyckte sista veckan var lättare än veckorna innan, för då ställde jag in mig på att det skulle bli igångsättning. Slutade då att gå och känna varje dag om det var mer eller mindre förvärkar än tidigare och andra tecken på att det skulle vara på g..

  • LoppanL

    Birka: då får väl jag komma med en positiv igångsättningshistoria (även om jag hoppas att lillen vill ut av sig själv!). För vår del gick igångsättningen jättebra. Åkte in på morgonen, undersöktes och så tog de hål på hinnorna. Efter det gick vi och åt lunch, och under den tiden kom värkarna igång ordentligt och jag öppnade mig snabbt. Därefter stannade det av lite, så jag fick värkstimulerande dropp och EDA, och då gick det snabbt igen. Tog totalt 7 timmar från att de tog hål på hinnorna till att hon föddes (att jämföra med när jag födde Linn, då det tog ca 30 timmar från att värkarna började till hon föddes).

  • LoppanL

    Välkommen Linny!

    Är det någon som ska in till stan och marschera imorgon, i barnvagnsmarschen? Funderar på att åka in, om jag kan få maken att hämta dottern från förskolan, för det blir lite tajt att hinna tillbaks till förskolan..

  • LoppanL

    Maliiin: Är det så illa på Granåsa o Ekeby? Man har ju precis öppnat upp den gamla allergiavdelningen på Granåsa som en vanlig avdelning för att ge plats åt de som ville börja nu, undrar om den inte kommer vara kvar då, eller om det är så extremt tryck på platserna. Börjar bli lite orolig för lilltjejen, som vi vill ha plats till i februari nästa år. Visserligen med syskonförtur, men ändå...

  • LoppanL

    Birka: säger grattis här också! Vad jobbigt att behöva vänta, konstigt att de sa åt er att komma in på morgonen om de inte hade tid.. Han hade det uppenbarligen väldigt bra i magen, så som han hade växt!

    Maliiiin: tycker det är konstigt att de inte fortsätter ha allergiavdelningen öppen som vanlig avdelning i höst om det är sånt tryck, eftersom det funkar att göra så nu under våren. Det som gör mig lite orolig är att det ju inte försvinner några barn i januari, så är det fullt under hösten måste det ju rimligtvis egentligen vara fullt även under våren (om inte någon flyttar..). Augusti är ju lättaste tillfället att få plats då alla 5-6-åringar går upp till nollan.

  • LoppanL

    När vi nu är inne på simskola, är det någon som har erfarenhet av Poolstjärnan?

Svar på tråden Föräldrar i Vallentuna