Selfish Geene skrev 2010-02-13 10:33:20 följande:
Om du inte får respekt av folk i din närhet, kanske det finns ett väldigt bra skäl för det?
Finns det ett bra skäl att understryka att en förstagångsmamma inte är en förstagångsmamma?
Nej, det finns inga bra skäl till det, att andra har barn spelar ingen roll.
Pappan fick sitt första barn med mig precis som han en gång fått ett första barn med sitt ex och det är det som spelar roll i den familj han och jag har tillsammans, inte vad han gjorde innan vi träffades.
När det gäller det folk kallar "bonus"barn så finns det inte mycket respekt för en "bonus"mamma, hon ska svälja taggtråden till "bonus"barn och "anpassa dig eller dra" så därför ser jag det som att det inte finns något bonusbarn i mitt liv däremot har min sambo ett barn sedan ett tidigare förhållade som kommer till honom varannan vecka. Kunde lika gärna varit sambons bror, syster eller mamma som kom hem till honom varannan vecka, det hade inte blivit varken bonusbror, bonussyster eller bonusmamma för mig då heller.
Längre trippade även jag på tå men det gör jag oftast inte längre, jag har slutat ta på mig något som helst ansvar för den trasiga "familj" som är inblandad i mitt liv utan fokuserar på de som är med i min familj så får sambon pussla ihop det med den han släpar hem till oss varannan vecka.
Kanske jobbigt för honom men han har själv valt att ha barnet där och då får han räkna med lite jobb.
Klarar han det inte så får han se över sina ansvarstyngder på sina axlar.