• rightbackatyou

Nej det heter inte syskon

http://sv.wikipedia.org/wiki/Syskon

Syskon= barn med gemensamma föräldrar

Halvsyskon= barn med endast en gemensam förälder

Rent informativ tråd, verkar vara sisådär med kunskapsnivån gällande detta ämnet.
  • Svar på tråden Nej det heter inte syskon
  • Glimma76
    puss skrev 2010-02-13 10:12:12 följande:
    ts har din kille varit otrogen? varför så svartsjuk? hoppas du får lite kärlek av nån, så du slipper vara så hatisk mot din egen familj. du bör arbeta på din självkänsla.
    Mmm, fast egetnligen skulle hela familjen socanmälas, för helt ärligt, hur bra kan det stackars bonusbarnet ha det när det kommer öfr att hälsa på sin pappa och sitt SYSKON? Om TS är så hemsk som hon verkar här, så är det ren och skär barnmisshandel.
  • Limbo

Du använder fel taktik TS. Ni kommer att få det riktigt stelt när ungarna växer upp, och din kille kommer avundas andra familjer som... typ..... är lyckliga. :)

What would happen if Pinocchio said My nose will now grow?
  • rightbackatyou
    Glimma76 skrev 2010-02-13 10:08:23 följande:
    Snalla, skriv här och berätta när du blir dumpad för din vidriga syn på barn. SOm hör hemma på medeltiden. Jag kommer få mig ett gott skratt då Det är bara en tidsfråga, det förstår ju vem som helst, men det hade varit himla kul att läsa om det Är du gift? För annars är dina ungar ockås ena otäcka bastarder utan rätt till normala liv.
    Gift fast kallar honom för sambo, "min man" låter fånigt tycker jag

Men vi blir inte mindre gifta för att jag inte understryker att vi är gifta när jag pratar/skriver om honom precis som halvsyskon inte blir syskon bara för att man kallar de något annat än vad de egentligen är.

Alternativ separation finns inte, det finns de som lär sig av både sina och andras misstag
  • Selfish Geene
    rightbackatyou skrev 2010-02-13 10:05:34 följande:
    Nej, ni har övertalat mig att allt som står där är ren bullshit. Så jag håller mig till den sanning som är utan att blanda ihop den med oseriösa sidor som wikiwhatever.
    Oj jag tror att vi har ett ämne för valfri sekt-rörelse här. Bara att komma å hämta!

Skämt åt sidan sötnos, om du vill hänvisa till en källa utan att framstå som fullständigt imbecill. Se då till att din källa har en källa. Annars försöker du backa upp din personliga uppfattning, med någon annans personliga uppfattning.

För alla som ser det, framstår det bara som ett sökande efter uppmärksamhet för ett argument som saknar grund.

Personliga uppfattningar
    är inte fakta!
  • rightbackatyou
    Glimma76 skrev 2010-02-13 10:14:46 följande:
    Mmm, fast egetnligen skulle hela familjen socanmälas, för helt ärligt, hur bra kan det stackars bonusbarnet ha det när det kommer öfr att hälsa på sin pappa och sitt SYSKON? Om TS är så hemsk som hon verkar här, så är det ren och skär barnmisshandel.
    Finns inget bonusbarn utom mitt egna i min familj, han är vERKLIGEN en bonus i mitt liv.
    Det andra barnet är mest en börda

Och f.ö har min sambos barn sedan innan inga syskon och kommer heller aldrig få.
    Vårat gemensamma barn kommer däremot få syskon
  • Astarte

Jag tittade på din "källa" nu, och det står ju att halvsyskon är syskon. Det står att "man säger ibland halvsyskon".

• rightbackatyou
    Selfish Geene skrev 2010-02-13 10:19:14 följande:
    Oj jag tror att vi har ett ämne för valfri sekt-rörelse här. Bara att komma å hämta!Skämt åt sidan sötnos, om du vill hänvisa till en källa utan att framstå som fullständigt imbecill. Se då till att din källa har en källa. Annars försöker du backa upp din personliga uppfattning, med någon annans personliga uppfattning.För alla som ser det, framstår det bara som ett sökande efter uppmärksamhet för ett argument som saknar grund.Personliga uppfattningar är inte fakta!
    Personliga uppfattningar går hör och häpna ofta hand i hand med fakta.

Men det verkar inte vara så när jag läser alla inlägg i tråden, det verkar mest vara buhuhu, men jag VILL leva i min skyddade lilla värld som min ensamma mamma har byggt upp för mig att jag är älskad av alla och jag är syskon med alla, jag VILL leva i min lilla bubbla av att låtsas kalla mig och andra för sådant de inte är för verklgiheten är så kall och hård...

• Limbo

Ni som hängt på fl länge, är hon på riktigt??
    Jag har varit borta i 4 år, minns henne inte.

What would happen if Pinocchio said My nose will now grow?
  • 2timearound
    rightbackatyou skrev 2010-02-13 10:17:43 följande:
    Alternativ separation finns inte, det finns de som lär sig av både sina och andras misstag
    *asg* 
    Man får inte det man vill ha, man får det man behöver.
  • TyskMamma

Men herregud vilken vidrig syn folk har på halvsyskon! Jag har tre halvsystrar och en låtsassyster/bonussyster/kalla-det-vad-ni-vill-syster och vi är inte midre syskon för det och har inte bråkat och försonats mindre för det. Men en sak har jag alltid sagt: nämligen just "min halvsyster" och det har aldrig varit föraktfullt, utan bara precis som det är.

Min dotter och min son är "helsyskon" och inte i hela världen har jag nånsin tänkt "vilken tur att vi är en riktig familj!" för jag växte upp med en mycket kärleksfull relation till mina halv och bonussyskon och tycker därför att det är precis samma sak!

Svar på tråden Nej det heter inte syskon