• rightbackatyou

Nej det heter inte syskon

http://sv.wikipedia.org/wiki/Syskon

Syskon= barn med gemensamma föräldrar

Halvsyskon= barn med endast en gemensam förälder

Rent informativ tråd, verkar vara sisådär med kunskapsnivån gällande detta ämnet.
  • Svar på tråden Nej det heter inte syskon
  • Flapper

När Doris Lessing hade fått Nobelpris hade hon enligt Wikipedia skrivit boken "Bajs" utgiven 1979. Stämmer det också ts?

Granska källor är mitt råd. Oavsett ämne.

• Bedhead
    rightbackatyou skrev 2010-02-13 09:32:16 följande:
    Säkerligen inte allt, jag har inte läst allt som står på Wikipedia, men det ändrar inte faktum att det hör och häpna faktiskt KAN finnas sådant som är sant där ÄVEN ifall man själv är felllärd men inte vill inse det.Hade det känt bättre för er ifall jag hade hänvisat till SAOL?"jag blundar alltså ser jag inte, jag håller för öronen alltså hör jag inte" är någon form av motto på FL`s styvforum.
    Men varför är du så aggro? Jag är säker på att de flesta vat att i arvsrättsliga och genetiska hänseenden är det stor skillnad på hel- och halvsyskon. Men i vardagen kanske det inte spelar så stor roll för många familjer?
  • puss
    rightbackatyou skrev 2010-02-13 09:39:47 följande:
    Kunskap svider för er ser jag.Tråkigt att era föräldrar eller samhället inte har nått hela vägen fram men ni verkar vara lyckliga i eran lilla ovetande bubbla.Finns inga krig i den bubblan heller, inga orättvisor eller hemska människor som det står om i tidningar som berör andras små verklighetsbubblor...Vilken orubbad skön liten naiv värld Som ett litet barn som skuttar på en sommaräng med blomblad i håret, gulligt
    bättre att sitta bitter och söka Upprättelse på wikipedia.
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • Flapper
    puss skrev 2010-02-13 09:41:08 följande:
    bättre att sitta bitter och söka Upprättelse på wikipedia.
  • mammasmelvin
    lövet2 skrev 2010-02-13 09:29:54 följande:
    Och i Bonniers ordbok:Syskon = person som man har minst en gemensam förälder medWikipedia eller Bonniers ordbok - vilken är mest trovärdig?
      vad jag har hört så e Wikipedia ett ställe där "vanliga" männiksor bestämmer vad det ska stå, e de inte så?? dom ändrar till och från om ngn hör av sej dit. så ja litar nog mest på bonniers ordbok.
    sen va spelar det för roll??? min sons pappa har en pojk sedan innnan och vi har aldrig sagt eller låtit pojken säga att de e halvsyskon. dom e syskon, punkt slut!!!
  • Limbo

Eeh orka med dig, over n out. {#lang_emotions_laughing}

What would happen if Pinocchio said My nose will now grow?
  • rightbackatyou
    puss skrev 2010-02-13 09:38:20 följande:
    har ingen sagt heller. budskapet går tydligen inte fram här.
    ...nej, så var det det där med att folk håller för ögonen och inte VILL inse att de är fellärda
  • Anonym

Men visst hade det varit roligt om Wikipedia visste allt. Så att man själv kan gå inte och skriva in det man tycker och iom det kunna bevisa att man har rätt.

Jag tror ts har en lite tråkig lördagsmorgon bara.

• puss
    rightbackatyou skrev 2010-02-13 09:45:58 följande:
    ...nej, så var det det där med att folk håller för ögonen och inte VILL inse att de är fellärda
    så du drabbades av insikkt tillslut? eller inte. lycka till med att reda ut din bitterhet.
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • rightbackatyou
    linjes skrev 2010-02-13 09:39:03 följande:
    så löjligt mina barn har inte samma pappa,jag har aldrig någonsin kallat dom halvsyskon och ingen annan heller,dom är lika mycket syskon som alla andra och älskar varandra som helsyskon oxå
    Det är en sak att vara, det är en sak att kalla.

Och nej, de är inte lika mycket syskon som syskon, de är halvsyskon.
    Att de älskar varandra som syskon gör är en helt annan sak än det som tråden handlar om.
Svar på tråden Nej det heter inte syskon