• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Pemberly

Just nu känns det lite jobbigt. Jag har fått en urinvägsinfektion och har börjat äta antibiotika. Dessutom hade de apotek jag var på idag slut på Postafen som varit min räddning mot illamåendet. De skulle få in nytt den 29 mars och jag vet inte hur jag ska kunna klara mig tills dess. 

• lilltotten

heej alla...imorgon e de dax för inskrivning....o då ska man ha me sig morgon urin....men det e ju inte lätt o man e uppe o kissar 6 ggr per natt :)
    får ju typ alldrig sova.när man ska upp o kissa hela tiden...

• Frozen

Jag ska oxå på inskrivning i morgon lilltotten, men har inte fått höra ngt om att ta med morgonurin?? Har skrivit ut en hälsodeklaration från deras hemsida som jag ska fylla i och ta med.
    Vad ska de med morgonurinet till? Ta ett grav test eller ? Jag vet att de bland annat kolla om man har urinvägsinfektion, men att ta med urin har jag inte fått höra ngt om som sagt. Trodde de gjorde de flesta testen med blodprov.

• lilltotten

¨jag skulle ta med mig morgon urin o patientprick o häftet ja skulle fylla i

• Mrs Sara

lilltotten: Jag ska ta alla prover på tisdag och de sa inte heller nåt till mig om morgonurin, jag kommer att ha jobbat natten innan och det var heller inga problem. Men det kanske är lite olika från ställe till ställe

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi

Jag har tagit urinprov vid varje besök hos BM. Men det gjorde jag på plats varje gång. Fick kissa i burk och kolla med sticka själv

Mitt illamående börjar bli bättre. Jag är däremot hungrig konstant, men tyvärr helst på onyttiga saker

Byxorna sitter tajt så nu är det inte långt kvar tills jag får sluta med byxor och bara köra med tajts tills mammabyxorna känns ok

~ Ida 21/10-08 ~
  • Pemberly

Byxorna jag vanligtvis har börjar också kännas för trånga. Jag har tagit fram ett par som jag inte använt så ofta eftersom de är för stora och jag har behövt ha skärp. Nu känns de jättebra utan skärp eftersom de inte sitter åt i midjan. 

• lilltotten

Heej alla....nu har man vart på inskrivning..o allt gick bra
    nu ska man inte tillbaka förrän v25

• Frozen

Var oxå på inskrivning idag, gick bra, men hon gav ett annat BF datum, de utgår ju från (F)ET dagen när man gjort IVF men tar inte hänsyn till att det var en 5 dagars blasto...Förra veckan var vi ju dock på vul och enligt mätningen var den lite mindre än enligt mina beräkningar oxå så helt fel är det säkert inte. Hon sa dock att man inte flyttar BF på RUL eftersom man ändå kan räkna ut så exakt när det borde vara beräknat utan mätning. Så jag antar att de kommer gå efter att jag var på 7+0 i måndags.
    Det är ju visserligen bara 5% som föder på sitt BF datum så inget att haka upp sig på kanske, men man vill ju ändå ha en vecka att gå efter nu...vet inte vad jag ska gå efter, hon frågade bara vad läkarn vid vul satt för vecka och han sa att det var svårt att säga men 7+ngr dagar...Enligt mig var jag på 7+5 då. Och på vul bilden står det 7+0

Jaja, det är egentligen inte så viktigt såklart men jag har ju en app i min iphone som jag vill ska stämma...hehe Och efter BM's beräkning så har vi BF 1 November istället.

Jag mår i övrigt ganska risigt, har huvudvärk och är illamående nästan hela tiden, vill bara ligga ner och var helt slut när jag kom hem från BM. Detta måste gå över snart

Vår nästa tid hos BM är 17 Maj

• Pemberly

Trevligt att höra att det gått bra på inskrivningen lilltotten och Mikafikaa. Jag ska inte på inskrivning förrän efter påsk men jag har varit på ett informationsmöte som de har för en grupp blivande föräldrar tidigt i graviditeten. 

Jag är lättad eftersom min brist på Postafen verkar lösa sig. Min man har ringt och kollat och fått reda på två apotek i Uppsala som har det inne. Inget av dem ligger tyvärr nära oss, men han ska ta sig till det ena efter jobbet idag.
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF