• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • lilltotten

på min inskrivning sa dem att jag skulle ha bf 14 okt o mitt vul i torsdag sa 16 okt...:)

• Ewa

Var på min inskrivning hos BM 12 mars och ska tillbaka 31 mars igen för att ta lite mer blodprover tror jag. Min mamma är glutenintolerant och då sa BM att det är viktigt att dom håller koll på mina värden, för det finns visst en liten risk att nåt försämras när det finns B12-brist eller gluten i familjen. Hon sa att detta är ganska nytt. Lite läskigt, men bra att dom håller koll.
    Jo, det var nåt med sköldkörteln som kunde strula och då får man medicin.

Klockan är nu 19.40 och jag håller på att somna, SÅ TRÖTT!!!
    Ska äta kvällsmat och göra mig redo för natten.

• IdaVi

Grattis till lyckade inskrivningar!

Mika: Jag tycker det är konstigt att dom fortfarande inte vet hur de ska räkna ut BF efter IVF. Det har ju ändå funnits några år

Ewa: Bra att de kollar lite extra. Det där hade jag aldrig hört talas om.

Jag ska på info om KUB/NUPP på onsdag och inskrivning den 29:e. Men eftersom det är andra barnet så blir det inte så många BM-besök den här gången tyvärr, för det är ganska kul tycker jag

Nu hungrar jag snart ihjäl! Ska lägga dottern och sen trycka i mig en halv limpa!

~ Ida 21/10-08 ~
  • Jelina068

Angående flyttning av BF, min BM har ändrat det med en dag dom andra två gångerna, och första gången 2006 så ändrade dom det igen efter RutinUL. Men den här gången så har läkarn på kliniken skrivit ett brev till mvc, dom har tydligen börjat med det och där står det bl.a BF 25/10 ska inte ändras, och när jag gjorde FET, att jag haft tidig blödning och ska på återkontroll med VUL och att hon vill att dom har extra kontroll på mig, VARFÖR extra kontroll vet jag inte. Men det känns skönt att ha med sig ett brev till mvc imorgon iallafall.

Nä, får ta lilltjejen nu som är hemma pga ögoninflammation, hon klättrar högt som lågt.

• Frozen

Vad jag försod det som så skulle de inte ändra BF vid RUL då vi gjort IVF, men hon använde ju mitt FET datum när hon gjorde beräkningen utan att ta hänsyn till att eskimån var odlad i 5 dagar och inte i 2. Och enligt hennes beräkning fick jag alltså ett plus på stickan v2+6, enligt mig v3+4

Som sagt kanske det känns petigt att ifrågasätta, men om de nu inte tänker ändra datum på RUL vill jag ju att de ska ha tänkt rätt från början...

Jag beundrar er som redan har barn och orkar bli gravida igen, när ni samtidigt måste ta hand om era barn mitt upp i illamåendet och utmattningen...En dag står jag förhoppningsvis där själv men jag fattar inte hur jag ska orka...hehe
    Jag hoppas dottern kryar på sig snart iaf Jelina.

• IdaVi

Jelina: Jag har också fått ett brev från RMC som jag ska ta med mig till inskrivningen. Där står det vilken vecka jag var i när jag gjorde VUL och jag hoppas BF utgår från den. Det stämde ju sist iaf, Ida föddes på 40+0
    Hoppas dottern blir frisk snart. Jobbigt när de är sjuka men inte tillräckligt sjuka för att vara stilla

Mika: Det är lite tuffare den här gången att vara gravid. Jag har lite sämre humör, tänder till lättare och är trött. Och när man mår illa och bara vill ligga ner så måste man ju ändå ta hand om vildingen på 18 månader. Men det går bra ändå

~ Ida 21/10-08 ~
  • Mrs Sara

Den här morgonen började jag med att ta prover inför inskrivningen på mödravårdvcentralen imorgon. Sen var jag och gjorde ett nytt vul för att se att allt var bra med vårat pyre. Har varit så orolig.
    Är idag i vecka 9+0 och fick se pyret med ett hjärta som tickade på som bara den. Vilken skillnad det var den här gången jämnfört för två veckor sedan. Vi såg huvudet, en arm som viftade mot oss och kroppen. Var hur häftigt som helst.
    Har lagt upp en ny bild på min sida men det syns inte så bra som på skärmen för pyret rördesig när hon tog bilden.
    Nu känner jag mig i alla fall lugn för ett tag framöver.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi

Mrs Sara: Vad skönt att allt såg bra ut! Måste in och kika på bilden!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • lilltotten

heej idag har jag fått sett min bebis i full action idag :)

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF