• UnderYtan

När packade ni bb-väskan?

Jag går in i vecka 29 på tisdag och än är det ju ett bra tag förhoppningsvis tills man ska ta bb-väskan i handen och åka in men jag undrar när ni packade er väska så den var i princip klar?

?*¨*?.¸¸❤ 10 maj ❤¸¸.?*¨*?
  • Svar på tråden När packade ni bb-väskan?
  • SunnyBunny
    UnderYtan skrev 2010-02-13 21:34:36 följande:
    Vad skönt att ha så nära. Vi har iaf. 45 minuters körning OM det inte är någon trafik. Inte megalångt men tillräckligt långt för att jag inte vill glömma något hemma.
    Ja vi har/hade tur;) går även en bussfil där om det hade vart trafik, men nu var det ju mitt i natten vi åkte in HA! Men packa du din väska nu;) Kan ju lika gärna stå i garderoben:)
  • Fossa

Jag packade innan jag for till förlossningen och kommer att göra så även denna gång. Har skrivit en lista på det som ska tas med så att sambon kan packa åt mig om det skulle behövas.

• sara1981
    UnderYtan skrev 2010-02-13 21:36:59 följande:
    Vi är inne på samma linje då :) Ser också det som ett sätt att förbereda mig på.
    Ja, jag tyckte att det var jättemysigt att hålla på och packa och fundera ut vad man skulle ha med sig. Speciellt med första barnet.
    Det var ju inte så att jag trodde man inte skulle hinna annars, utan precis som du säger en förberedelse inför..
    Amilia 2006 Max 2008
  • Mandragora

Jag är gravid i vecka 39 och tänkte packa väskan i morgon.

shakti.blogg.se | kattägd narcissistisk vegetarian
  • Toppen9

Hur stor blev er packning?
    (Ungefär i väskor mätt....)

Jag får min till en träningsbag och en skötväska. Det ser lite mycket ut, men jag kommer inte på vad som är onödigt av det.

• nica83

Vi hade nästan packat färdigt väskan i v.38 då vattnet plötsligt gick!! Så det var ju kanske lite i sista laget, bara att ringa BB och åka in...

- Lycklig mamma till J -
  • Gillan

en annan fråga; vad packar ni med er?

• EJT

Jag har också funderat kring det här med vad för typ av väska man ska ha. Är det någon som har något bra svar på det? Vill inte skämmas när jag kommer dit och de tänker "Men herregud, vad tror hon, att hon ska på semester?" :D

Vad jag har tänkt ha med mig:
    Till mig:
    - Bindor
    - Amningsinlägg
    - Amningsnapp
    - Amningsbehå x 2
    - Morgonrock och tofflor/varma sockor
    - Sköna trosor
    - Tandborste, tandkräm, duschcreme, shampoo och balsam (Antar att man ska ha eget?)
    - Lypsyl
    - Klädombyte
    - Något i matväg - Banan, smörgås, energidryck..
    - Digitalkamera och dator helst
    Till bebisen:
    - Napp ifall att
    - Blöjor (Hur många behövs?)
    - 3 Bodys i storlek 50
    - 1 Body i storlek 56 (Om han inte kan ha 50 utan denna så får fästmannen hämta fler om det behövs)
    - Pyjamas i storlek 56
    - 2-3 mjuka byxor
    - Mjukiströja med luva
    - Strumpor och mössa
    - Overall
    - Första filt
    Babyskyddet ska finnas på plats i bilen också!
    Är det för mycket/lite?
  • Blgebo

Jag packade min igår kväll. Haft lite småkänningar och är i v. 39+2, tredje barnet. Har ställt in mig på att få ett barn idag på alla hjärtans dag Får väl se om det blir så, just nu är det iaf. lugnt.

Svar på tråden När packade ni bb-väskan?